Kreativnost, ljubav prema prirodi i bilju i duboko prijateljstvo, vjerojatno je to formula koja je dovela do uspješnog održivog brenda koji nosi i jedinstveno ime – Samonikla. Maja Subotić Šušak i Katarina Zlatec, kreativke koje su obje završile vizualne komunikacije na zagrebačkom studiju dizajna, još prije pandemije svoje su snage i vještine, ali i zajedničke interese, udružile i otvorile cvjetni atelje, kakav još niste vidjeli niti doživjeli.
Samonikla nije obična cvjećarnica, ondje nastaju aranžmani koji su prava umjetnička djela satkana od samoniklog bilja, koje Maja i Katarina same beru ili uzgajaju na isključivo ekološki način. Kod stvaranja svojih zanimljivih aranžmana vode se održivošću, što znači da nema nepotrebnog otpada niti plastike.
Odvažne ideje i drukčiji pristup
Ono što Samoniklu čini potpuno drukčijim kreativnim studijem jest što Maja i Katarina svoje umjetničke talente spajaju s hrabrošću i inovativnošću. Naime, njihova cvjećarnica i aranžmani koji ondje nastaju baziraju se na tri izvora – njihovu uzgoju, lokalnoj proizvodnji i samoiklom bilju koje sezonski biraju za svoje kreacije. Naravno, umjetnice ne koriste ništa što bi se trebalo baciti, a na primjer, umjesto cvjećarske spužve, koriste mahovinu. Svaki proizvod koji izađe iz njihove radnje na neki način promovira održivi pristup cvjećarstvu – bez zagađivača, plastike i praksi štetnih za okoliš i ljude.
U Samonikloj ne možete doći i sami odabrati cvijeće jer na raspolaganju vam je samo ono što je priroda dala u trenutku kada za naručujete buket ili aranžman. No možete izraziti svoje želje – veličinu, u kojim bojama, odnosno tonu, želite aranžman ili buket, za koju je svrhu – a sve ostalo prepuštate Maji, Katarini i Prirodi.
Recimo, u zimskom razdoblju, u ponudi možete naći zimzeleno i suho bilje koje su same sušile, ali začudili biste se kakva sve čudesa Maja i Katarina od sušenoga bilja mogu stvoriti.
Suradnja s umjetnicima i novi prostor
Nedavno su svoj stari prostor na zagrebačkom Kvatriću zamijenile novim, u Metalčevoj 1, na Trešnjevci, a bila je to prigoda da obilježe i svoj treći rođendan.
“Prostor na Trešnjevci zamišljen je kao atelje, naš prostor za rad, i to nije dućan s radnim vremenom. Sve narudžbe primamo isključivo unaprijed (barem 48 sati prije), ne postoji mogućnost ‘ulaska i instant kupovine'”, objašnjavaju Maja i Katarina te dodaju kako im je i dalje u cilju educirati publiku o održivom cvjećarstvu te štetnim učincima cvjećarske industrije, kao i njezinim alternativnim rješenjima.
Otvorenje novoga prostora “začinila” je i suradnja sa zagrebačkim umjetnicima i dizajnerima, Frankom Tretinjak i Hrvojem Živčićem, koji s Katarinom i Majom dijele ljubav prema slobodi i prirodi.
“Frankini radovi nastali su iz klasične botaničke ilustracije, a razvili su se u kompozicije koje rastu u neočekivanim, krivudavim smjerovima. U ilustracijama su isprepleteni biljni elementi koji se često nalaze u našem radu. Hrvojevo tipografsko rješenje, dolazi iz česte rečenice koju čujemo kada netko ulazi u naš atelje, a to je ‘Kak’ vama ovdje lijepo miriši!’. Hrvoje se vodio idejom i temom pretapanja mirisa – šetnja ljeti kroz cvjetnu livadu, gdje se sve stapa i pretapa – mirisi, boje, a rečenica na plakatu čita se od dolje prema gore, kao mirisi koji isparavaju s livade. Plakati su otisnuti na visoko kvalitetnom art papiru, limitirani i potpisani od strane autora”, objasnile su Maja i Katarina umjetničke detalje u novome prostoru.