Biti jedan od kotačića pozitivnih promjena u društvu važna je i odgovorna uloga, za koju su se odlučile mnoge velike kompanije. Jer, uspješno poslovanje sa sobom nosi i veliku odgovornost prema društvu i okolišu. Danas, kada je u središtu pozornosti borba s klimatskim promjenama, način na koji poslovni lideri pristupaju ovome problemu određuje njihov poslovni identitet. Jedno od vodećih osiguravajućih društava u Hrvatskoj, Merkur osiguranje, dugi niz godina kroz svoj poslovni plan provodi i zelene strategije pa za njih „održivost“ nije samo prazna riječ, već dio duge tradicije održivih inovacija u službi čuda života – čovjeka, i čuda prirode – njegova okoliša.
Za Merkur osiguranje održivost je učinkovitije prepoznavanje održivih prilika i izazova na tržištu osiguranja te njihovo odgovarajuće upravljanje. Kako ističu u ovoj kompaniji, u poslovnim procesima i odlukama tvrtke iznimno su važni aspekti održivosti (okolišni, društveni i upravljački), što im postavlja dugoročne ciljeve – osim uspjeha i konkurentnosti na tržištu, i neprekidno ulaganje u održivi razvoj. Kako bismo se bolje upoznali sa svim segmentima održivosti, koje je u svoje poslovanje integrirala tvrtka Merkur osiguranje, razgovarali smo s Marijanom Đuranec, direktoricom službe upravljanja rizicima.
Kojim održivim ciljevima teži Merkur osiguranje?
Želimo stvoriti pozitivan utjecaj na ljude, lokalnu zajednicu i okoliš te izgraditi održiva rješenja koja pridonose dugoročnoj dobrobiti svih dionika. Održiva strateška usmjerenja Merkur osiguranja osmišljena su s ciljem osiguranja dugoročnog održivog razvoja društva, s naglaskom na stvaranje vrijednosti za sve ključne dionike Društva: klijente, poslovne partnere, zaposlenike, vlasnike, lokalne zajednice, nadzorna tijela. Zbog brige za održivi razvoj, Merkur provodi pet održivih strateških usmjerenja: Usmjerenost na klijenta, Poslodavac s visokom društvenom odgovornošću, Razvoj održivih partnerstava, Odgovorno upravljanje imovinom i kapitalom te Učinkovit i transparentan sustav upravljanja. Merkur osiguranje strateškim usmjerenjem omogućuje učinkovito odgovoriti na izazove održivog razvoja, uspostaviti dugoročne održive prakse i pozitivno utjecati na okoliš, društvo i poslovanje.
Prije svega, brinete za zdravlje i imovinu svojih klijenata. Kako se to može činiti na održiv način?
Zdrav život, znači i održiv život. A kako bismo svoje zdravlje što duže sačuvali od oboljenja, treba ga na vrijeme i kontinuirano zbrinjavati. Merkurovo dodatno zdravstveno osiguranje, health4me premium, kroz svoje bogate preventivne programe omogućuje klijentima sprečavanje mnogih oboljenja. Preventivni pregledi mogu uvelike poboljšati kvalitetu života, spriječiti mnoga oboljenja te smanjiti troškove skupih liječenja. Višu razinu zaštite osiguravaju fit4life preventivni programi u kojima klijent može koristiti usluge sistematskog pregleda, wellnessa, fitness centra ili nutricionističkog savjetovanja. Prilikom odabira Food programa klijent prolazi kroz savjetovanje s nutricionistom i izradom Nutricionističkog programa u sklopu kojeg, osim o zdravoj prehrani, uči i o proizvodima koji su u skladu s okolišnim aspektima.
Također, planiramo osiguranje imovine, gdje se kroz osiguranje pametnih kuća, koje crpe energiju iz zelenih energija (npr. fotonaponske ćelije), potiče klijente da brinu već danas o okolišnim aspektima.
Na koji način vaš proizvod „Merkur zelena budućnost“ promiče okolišna i socijalna ulaganja?
„Zelena” inovacijska snaga krije se iza održivog životnog osiguranja vezanog uz proizvod Merkur Zelena budućnost. Merkur Zelena budućnost spaja osiguranje života vas i vaših najmilijih s održivim ulaganjem u tržišta kapitala. Strategija ulaganja Merkur Zelene budućnosti temelji se na konceptu razvijenom za osviještene privatne ulagatelje, koji omogućuje samo održiva ulaganja uz široku diversifikaciju.
Fondovi u koje se ulaže prilikom kupnje Merkur Zelene budućnosti promiču „potpuno održivo“ budući da odabrani fondovi ulažu prema kriterijima austrijskog Ecolabela, što podrazumijeva: okoliš i klimu, zdravlje i socijalna pitanja te gospodarstvo i upravljanje. Ukratko, riječ je o izbjegavanju stvaranja otpada, prevenciji siromaštva, ravnopravnosti spolova te održivoj proizvodnji i gospodarskom razvoju.
Kao osiguravajuće društvo, kojim se održivim projektima posebno ponosite?
Posebno moramo istaknuti projekte, tj. suradnje s eko-vrtovima Gruntek, na kojima već treću godinu za redom zakupljujemo dva vrta, a povrće doniramo Udruzi SOS dječje selo – Zajednica mladih. Ove godine Merkur osiguranje zakupilo je i svoje košnice u “Prvom hrvatskom hotelu za pčele” OPG Balja kako bi na taj način dalo svoj doprinos u zaštiti pčela i proizvodnji meda.
Jedan od vaših donacijskih programa je i pomoć Udruzi SOS dječje selo – Zajednica mladih kroz donaciju eko-povrća? O čemu se točno radi?
Kao što sam već rekla, Merkur osiguranje već treću godinu zaredom zakupljuje dva vrta na Grunteku, a sve povrće donira Udruzi SOS dječje selo – Zajednica mladih. Kroz ovu kampanju SOS Zajednicama mladih, u kojima odrastaju srednjoškolci u skrbi SOS Dječjeg sela Hrvatska, osigurano je skoro pola godine kontinuirane dostave svježeg povrća ravno na kućnu adresu. Zakupljene vrtove, a time i bogat izbor povrća, osiguravaju prodane police Zelena budućnost – životno osiguranje. Iznimno smo ponosni na ovu suradnju koja je spojila eko uzgoj, zaštitu okoliša i jednu dobrotvornu priču. Inače Merkur osiguranje različitim aktivnostima podupire rad Udruge SOS dječje selo – Zajednica mladih već duži niz godina, a zadnje tri smo tu suradnju unaprijedili s pričom s Grunteka.
Zagovarate zaštitu pčela, i to ste pokazali suradnjom s OPG-om Balja. Kako izgleda ova suradnja?
Imajući na umu upravo važnost pčela u ekosustavu, ali i zabrinjavajući pad pčelinje populacije, Merkur osiguranje zakupilo je svoje košnice u “Prvom hrvatskom hotelu za pčele” OPG Balja, kako bi na taj način dalo svoj doprinos u zaštiti pčela i proizvodnji meda. Merkurove teglice meda bit će dostupne na zelenim i održivim događajima, na kojima sudjelujemo, a dio teglica doniramo Udruzi SOS dječje selo – Zajednica mladih. Suradnja s OPG-om dogovorena je za razdoblje od tri godine te nas vesele sve aktivnosti koje ćemo uspjeti realizirati kroz taj period, a i broj pčelica koje ćemo sačuvati.
Unutar svog radnog kolektiva imali ste Buvljak „Proslijedi dalje“. Kako ste došli na ideju pokrenuti ovaj projekt?
Projektom „Proslijedi dalje“ željeli smo prije svega potaknuti održivi način života među kolegama i kolegicama. Današnja brza moda i mahnita potrošnja imaju uvelike utjecaj na okoliš i društvo. Istovremeno, svi kod kuće imamo stvari koje više nikad nećemo nositi, a ono što nama više ne treba ili ne odgovara, možda će nekom drugome biti potrebno. Na našem buvljaku doista smo uživali i uspjeli razmijeniti veliku količinu stvari i pronaći im novu svrhu.
Idete li u smjeru ulaganja u održive izvore energije u svojim poslovnicama i uredima?
Prošle godine Merkur osiguranje sklopilo je ugovor o kupnji jedinstvenog proizvoda ZelEn što znači da se u našoj Direkciji u Zagrebu uredi opskrbljuju električnom energijom 100% proizvedenom iz obnovljivih izvora energije. Sklapanjem ugovora o korištenju električne energije dobivene iz obnovljivih izvora energije, pridružili smo se nekolicini društva u Hrvatskoj koja su prepoznala važnost ovog projekta. Projekt ZelEn posebno je zanimljiv i jer, osim ekološke, ima i socijalnu komponentu – sredstva od prodaje ulažu se u Fond ZelEn iz kojeg se realiziraju projekti energetske obnove objekata kao što su vrtići, škole i slične ustanove.
Kakvi su vam planovi za budućnost s obzirom na održivost?
Mogu slobodno reći da su nam planovi veliki i ambiciozni, ali to i treba biti tako. Želimo i dalje biti poslodavac s visokom društvenom odgovornošću na okolišni, društveni aspekt te aspekt upravljanja. Naročito je važno i dalje ulagati u ekološki prihvatljiva rješenja, kao što su obnovljivi izvori energije, energetska učinkovitost i zelena infrastruktura, te uvažavati okolišne kriterije pri odabiru ulaganja kako bi se smanjila izloženost ekološkim rizicima.