Intervju s Andrejom Vukojević iz HGK: Osmislili smo inovativnu platformu za premium turizam!

GREEN_300_listici_sredina

Hrvatska kao top destinacija

Platforma 'Stories – Experience Premium Croatia' ima za cilj raditi na razvoju premium segmenta u Hrvatskoj u 7 kategorija, a više o projektu rekla nam je Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam i Službe za marketing i komunikacije HGK.

Platforma “Stories – Experience Premium Croatia” platforma je za razvoj premium segmenata u turizmu na jednome mjestu, a oni uključuju hotele, marine, čarter agencije, putničke agencije, restorane, vile za odmor i kampove. Osnovana je u Sektoru za turizam  HGK u travnju ove godine, a glavni cilj je razvoj premium segmenta u Hrvatskoj.

O samom projektu razgovarali smo s Andrejom Vukojević, direktoricom Sektora za turizam i Službe za marketing i komunikacije HGK.

Njezina je uloga, kao direktorice Sektora, voditi i motivirati tim te zajedničkim snagama stvarati i razvijati platformu. Tim je mjesecima intenzivno radio na pripremnim radnjama i konačnoj provedbi kako bi lansirali Stories; objektivno kompleksan projekt. Osim toga, Andreja je ambasador projekta prema javnosti, medijima i potencijalnim korisnicima s ciljem promocije platforme i širenja svijesti o njezinim ciljevima i vrijednostima.”

„Definirali smo kriterije za ulazak na platformu za svaku kategoriju koja se mora zadovoljiti da bi tvrtka postala dio Storiesa, a za članice HGK učlanjenje u platformu  je besplatno. Cilj nam je pozicionirati Hrvatsku kao premium destinaciju na svjetskoj karti i vjerujemo kako će Stories pridonijeti tome“, objasnila je Andreja.

Od kuda ideja i kako je tekao razvoj projekta?

“Prepoznali smo potrebu i važnost umrežavanja članica iz premium segmenta koji već postoji na tržištu u Hrvatskoj. Premium turizam smještamo između standarda i luksuza, i to je ta niša u kojoj Hrvatska može „profitirati“, ne samo novčano, već i ispunjenjem ciljeva stvaranja održive cjelogodišnje destinacije. Prvi korak nam je bilo svojevrsno istraživanje tržišta na sajmovima i studijskim putovanjima, tako smo definirali prepreke i mogućnosti, kao i identificirali ključne dionike u industriji za ovaj segment. Sada smo u fazi okupljanja tih dionika. Sljedeći korak su aktivnosti poput domaćih i inozemnih sajmova, B2B radionica, studijskih putovanja, edukacija, medijske promocije, organizacije promotivnih evenata u zemlji i inozemstvu…”

Koji je glavni cilj ‘Stories – Experience Premium Croatia’?

“Nama je glavni cilj promoviranje i unapređenje premium segmenta turizma u Hrvatskoj. Kroz svoje aktivnosti, poticat ćemo rast visokokvalitetne turističke ponude koja odgovara visokim standardima gostiju veće platežne moći.

Također, želimo osvijestiti mogući utjecaj premium turizma za ekonomski rast zemlje te potaknuti ulaganja u infrastrukturu, razvoj visokokvalitetnih usluga i doživljaja, kao i razvoj te jačanje ponude autentičnih lokalnih iskustava. Konačno, želimo povećati konkurentnost Hrvatske kao premium turističke destinacije.”

Koje su najveće prednosti i nedostaci turističke ponude u Hrvatskoj na cjelogodišnjoj razini?

“Naše najveće prednosti su prirodne ljepote i bogata kulturna baština. Zatim sve veća ponuda aktivnog i avanturističkog turizma. Eno-gastro ponuda svakim se danom razvija pa postajemo prepoznatljivi kao destinacija dobre hrane. Kamping je također jako tražen i raste iz godine u godinu.

Zatim, tu je i geostrateški položaj Hrvatske koji nam ide u korist; lako smo dostupni turistima iz mnogih europskih zemalja, što olakšava putovanje pa smo privlačni i za vikend posjete.

Naš veliki adut je zdravstveni turizam. Ovaj oblik turizma ima sve preduvjete za cjelogodišnje poslovanje. Velika prednost su nam lječilišni gradovi koji privlače posjetitelje zainteresirane za zdravstvene i wellness usluge, ali osim toga, i za gastronomiju i kulturu. HGK, među ostalim, i kroz Zajednicu za zdravstveni turizam radi na promociji i unaprjeđenju zdravstvenog turizma.”

Kakva je trenutna slika Hrvatske kad je u pitanju luksuzan turizam, a kakva se slika želi stvoriti ovom platformom?

“Moram istaknuti da premium turizam nije isto što i luksuzni. Premium turizam je ponuda koja se nalazi između standarda i luksuza po kvaliteti i cijeni.

Premium je doživljaj, autentično iskustvo, povezanost s lokalnom zajednicom i običajima.

Što se tiče luksuznog turizma, on čini oko 5 posto hrvatske turističke ponude. Hrvatska se svakako izdigla iznad percepcije jeftine turističke destinacije, a dobra je stvar što nismo potrošili potencijal za razvoj premium ponude. Platformom želimo pozicionirati Hrvatsku na svjetskoj karti premium turizma kao atraktivnu visokokvalitetnu cjelogodišnju turističku destinaciju s bogatom i raznolikom ponudom premium sadržaja.”

Platforma Stories stvarna je akcija u korist Strategije razvoja održivog turizma do 2030. godine: koji je glavni fokus platforme za ovo ljeto, a koji su neki dugoročni ciljevi?

“O ovome sam nešto već rekla, dakle sada smo u fazi okupljanja svih relevantnih dionika – tvrtki i drugih partnera u platformu, cilj nam je do kraja ove godine biti hrvatski premium hub koji okuplja stotinjak tvrtki i partnera iz sektora hotelijerstva i ugostiteljstva, kampove, marine, vile za odmor, putničke agencije i charter tvrtke. Dugoročni ciljevi su rast sektora i promocija Hrvatske kao održive cjelogodišnje destinacije jedinstvenih doživljaja.”

Kome je namijenjena ova platforma: tko je ciljana publika i kako planirate privući što veći broj korisnika?

“U platformu se mogu uključiti svi pružatelji premium usluga iz sektora hotelijerstva i ugostiteljstva, kampovi, marine, vile za odmor, putničke agencije i charter tvrtke, no otvoreni smo i za druge segmente ako bude povećani interes iz neke djelatnosti koja sada nije ponuđena. To su ujedno u ovoj fazi i naše ciljane skupine dok okupljamo dionike. U sljedećim fazama će nam ciljane skupine biti buyeri na sajmovima i B2B sastancima te, naravno, krajnji korisnici premium usluga – turisti nešto veće platežne moći. Imamo razrađene komunikacijske planove prema ciljnim skupinama koji uključuju marketinške aktivnosti, komunikaciju s potencijalnim članicama, edukativne i networking evente …”

Tko sve može postati članom platforme i koji su kriteriji sudjelovanja?

„Kriterije učlanjenja je definirala radna skupina koja se sastojala od predstavnika  Ministarstva turizma i sporta, Hrvatske turističke zajednice, Fakulteta za management u turizmu i ugostiteljstvu iz Opatije, UHPA-a, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, svih naših predsjednika Udruženja u Sektoru turizma te su specifični za svaki segment. Detalji se mogu vidjeti na webu platforme. Platforma Stories zahtijeva aktivno sudjelovanje jer želimo osigurati da ponuda odgovara visokim standardima i očekivanjima premium gosta. Osim toga, neka krovna načela iz kojih proizlaze kriteriji su da ponuda podrazumijeva autentično iskustvo, premium smještaj i jedinstvenu lokaciju, gourmet iskustvo, posebnosti vezane uz povijest lokaliteta, kulturu ili dizajn. Zatim, da ponuda uključuje sinergiju s lokalnom zajednicom i lokalnim proizvođačima, te u današnje vrijeme, naravno, održivost i otpornost.

Ovdje bih naglasila još da su partneri, sponzori i prijatelji platforme Stories Ministarstvo turizma i sporta, Hrvatska turistička zajednica, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Udruga hrvatskih putničkih agencija, TZ Zadarske županije, TZ Dubrovačko-neretvanske županije, TZ Istarske županije, TZ Grada Zagreba, TZ Splitsko-dalmatinske županije, Mastercard, Croatia Airlines, GaultMillau, The Artisan Gin.“

Novi projekt ‘Stories – Experience Premium Croatia’ idealna je prilika da Hrvatska pokaže koliko toga ima ponuditi, pogotovo kad je premium sadržaj u pitanju.

PHOTOS BY: HGK, Unsplash.com, Pexels.com / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.