Švedski outdoor brend daje novi život neiskorištenim materijalima

Capsule kolekcija

Umjesto da neiskorišteni materijali završe na otpadu, Fjällräven ih je iskoristio za kolekciju prepoznatljivog dizajna i razigranih kombinacija boja.

Možda niste sigurni kako se izgovora Fjällräven (u prijevodu arktička lisica), ali zasigurno ste upoznati s njihovim ruksacima Kånken, koji se mogu naći u raznim bojama i veličinama, a i često su viđeni  po našim ulicama.
Za vrijeme pandemije mnogi su zamijenili daleka putovanja s dugim šetnjama po kvartu i prirodi, te su se ljudi okrenuli kupnji odjeće za treking i treniranje. Jedan od brendova koji proizvodi takvu odjeću je švedski Fjällräven.
Povremeno se moda križa s proizvodima tvrtke, no to nije toliko zato što su se sami proizvodi promijenili, već se percepcija o njima promijenila. Nova limitirana kolekcija, dostupna od 1. ožujka, izašla je u vrijeme kada je modna industrija prigrlila privlačnost i funkcionalnost sportske odjeće. Ona nije više samo funkcionalna nego dobro i izgleda.

“Samlaren” na švedskom znači “Sakupljač” i to je ime koje su dali njihovoj ograničenoj kolekciji odjeće i opreme stvorene od ostataka tkanina iz njihovih mlinova i tvornica. Ti ostaci su pažljivo kombinirani, u ograničenim izdanjima s jedinstvenim dizajnom i razigranim kombinacijama boja. Svi dijelovi imaju istu visoku razinu funkcionalnosti, trajnosti i pouzdanosti koja se može očekivati od bilo kojeg proizvoda tvrtke Fjällräven, ali s nadograđenim materijalima i povišenim dizajnom. “Osobno volim onu izreku koja kaže da ono što je jednom čovjeku smeće, drugome može biti blago. I to je upravo ono što činimo sa Samlarenom – pretvaramo naše vlastito smeće u dragocjene komade”, rekao je Henrik Andersson, globalni kreativni direktor u Fjällrävenu.

Kolekcija uključuje ažurirane verzije klasičnih jakni za muškarce i žene, kapu, Kånkens ruksake i torbe. Većina komada je u color-block stilu, pristup koji omogućuje čak i malim ostacima tkanine da se poprave, te osim što su funkcionalni izgledaju jako fora. Ideja koja stoji iza Samlaren kolekcije je stvoriti inicijativu za održivost i inovacije s misijom stvaranja inspiracije za bolju i održiviju budućnost. Održivost i inovacije uvijek su bile srž Fjällrävena. Sve što radimo utječe na okoliš, a toga je svjesna i ova švedska tvrtka koja čini sve da njezin utjecaj na okoliš bude što manji. Prilikom dizajniranja, biranja materijala ili odluke gdje će proizvoditi opremu i odjeću, uvijek uzimaju u obzir prirodu.

Održivost i inovacije nalaze se u srži Fjällrävena još od 1964. kada je osnivač Åke Nordin sa strane odložio kolut tkanine koja nije iskorištena prilikom razvoja revolucionarnog šatora Thermo Tent. Nekoliko godina poslije, ta rola je korištena za stvaranje prvog modela jakne koja je ušla u legendu – Greenland Jacket.
Dobra stvar je to što njihovi redoviti proizvodni procesi ne rezultiraju bezbrojnim količinama ostataka materijala, te je to i razlog zašto je Samlaren ograničena kolekcija. Brend se nada da će u budućnosti postati toliko učinkovit da uopće neće imati ostataka materijala. A do tada, ti ostatci materijala će se dobro iskoristiti.

PHOTOS BY: Press / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.