Cirkularna moda: Kultni modni brendovi iskoristili materijale iz ranijih sezona

GREEN_300_listici_sredina

Hoće li postati uobičajena praksa?

Trenutna situacija u svijetu natjerala je brojne dizajnere da zavire u svoja skladišta i za nove kolekcije iskoriste materijale koje su već koristili za ranije kreacije.

Prošlo je godinu dana otkako je cijeli svijet prema određenim pravilima proglasio prvi lockdown. Od onda je svijet postao jedno vrlo neobično mjesto koje se iz dana u dan susreće s novim izazovima. Svi su sektori u društvu zakinuti za svoj rad, ali i kretanje pa tako i modna industrija. Dizajneri diljem modnih prijestolnica suočili su se s nedostatkom proizvodnje i transporta novih tkanina, njihove su kolekcije stavljene “na čekanje”. Neki ipak nisu gubili vrijeme, već su dotakli novi vid kreativnosti i uputili svoje kreiranje u nekom drugom smjeru – smjeru na kojeg već godinama upozoravaju i skreću pažnju brojni aktivisti i ljubitelji prirode, a to je reciklaža, te korištenje zaliha materijala od prethodnih kolekcija te time smanjiti ogromnu količinu otpada u svijetu modne industrije.

Među prvima na svjetskoj modnoj sceni u tom smjeru krenuli su dizajneri Jack McCollough i Lazaro Hernandez, vlasnici modnog brenda Proenze Schouler.
– Imali smo veliku zalihu tkanina iz prošlih nekoliko godina i zaista smo je sada iskoristili do temelja. Ova situacija u svijetu na čudan nas je način natjerala da budemo kreativniji – prisjeća se jedan od dizajnera Lazaro Hernandez za Harper’s Bazaar.
– Devedeset posto kolekcije za proljeće 2021. izrađeno je od tkanina sa zalihe koje su prerađene na različite načine. Ovaj proces rada na koji nismo ranije navikli naučio nas je puno toga što planiramo nastaviti i u budućim sezonama – objašnjava kolega McCollough.

Modni dvojac ovog američkog brenda nije jedini koji je u ovoj novo normalnoj situaciji okrenuo se ka takvom načinu kreiranja. Brojni kultni modni brendovi počeli su za ovu sezonu u kreacije ubacivati već ranije korištene tkanine ili neke već gotove komade odjeće pretvarati u nove. Među njima je i brend Alexandar McQueen čiji je kreativni tim u novim komadima posegnuo za prepoznatljivim materijalima iz jedne od sezona 2016. godine. Domenico Dolce i Stefano Gabbana također su pripremili jedno putovanje kroz prošlost za svoju novu kolekciju 2021. godine. Kvadratići svjetlucavog brokata, prugastog pamuka i šifona s leopard uzorkom i točkicama dobiveni iz njihovih zaliha tkaninom.

– Lockdown nas je podsjetio da bismo mogli kreativno ponovno iskoristiti ono što smo imali prenamjenjujući i da sve može trajati vječno – izjavio je Stefano Gabbana za poznati modni časopis. U nimalo udobne cipele uskočila je u prosincu prošle godine nova kreativna direktorica brenda Chloé Gabriela Hearst preuzevši ovu laskavu titulu u najizazovnijim vremenima. Hearst je iskoristila ostatke materijala iz 2017. godine kada je za isti brend dizajnirala jednu kolekciju.
– U određenim ograničenjima uvijek do izražaja dođe vaš ukus i način na koji gledate na stvari – izjavila je.
– Budimo iskreni, prenamijenjena tkanina može često izgledati kao jedan veliki nered i rizik je na taj način kreirati, ali ako je to učinjeno kako treba, ne biste trebali ni osjetiti da tkanina nije došla ravno iz tvornice – otkrila je Hearst za strane medije.

Cirkularna moda nekoliko se već godina na mala vrata probija ovom industrijom, no više nego ikada osjeti se usred ove pandemije. No, unatoč činjenici da su mnogi dizajneri starim komadima robe udahnuli novi sjaj, postavlja se pitanje hoće li i kad izađemo iz ove zdravstvene krize, reciklaža postati navika ili je to samo trenutni trend?! Pitanje kojima će se još dugo baviti mnogi zagovaratelji takvog načina kreiranja. Ana Bismar, savjetnica za održivost koja je 2014. i izmislila izraz cirkularna moda nema optimistične prognoze.
– Ovakav način rada uzrokovan pandemijom će rezultirati nekim prihvaćanjem potrebe za održivijim i kružnijim praksama, ali mnoge će se tvrtke vjerojatno vratiti na uobičajeno poslovanje – predviđa ona.
Na nama je svakako dati vremenu da učini svoje, no jedno je sigurno, ekološka osviještenost i zaštita okoliša svakako su ključni faktori za budućnost i uspjeh modne industrije, a mali koraci ka tome te konstantno podsjećanje na to nikako nisu zanemarivi.

PHOTOS BY: Pexels, Instagram / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.