Poznati sportski brend uz novu odjeću sada prodaje i rabljenu!

Ispred svog vremena

Patagonia, brend sportske odjeće i opreme, čvrsto vjeruje da dobro izrađena roba može trajati godinama i želi normalizirati kupovinu rabljene odjeće.

Mogli bismo reći da je najzeleniji odjevni predmet onaj koji već postoji. Osim što eliminira potražnju za prirodnim resursima i plastičnom ambalažom, pomaže preusmjeriti tekstil s odlagališta otpada. Kupnja rabljenog produžava životni vijek odjevnog predmeta za otprilike dvije godine, što smanjuje njegov kombinirani udio ugljika, otpada i vode za 82%. Od popravljanja rupe na šavu na vašoj omiljenoj jakni do zamjene uništenog zatvarača, svaka od ovih pojedinačnih radnji doprinosi produljivanju vijeka vašoj odjeći, a time automatski i smanjenju štete okoliša.
S time na umu, Patagonia je prvi brend odjeće koji je pokrenuo prodaju svoje rabljene odjeće uz bok novoj. Ovakav radikalan potez i nije toliko iznenađujući za ovu tvrtku ako se prisjetimo 2011. godine kada je tvrtka uzela oglas na cijeloj stranici New York Timesa s porukom “Ne kupujte ovu jaknu”. U pokušaju borbe protiv suvišnog konzumerizma, taj sada poznati oglas pozvao je ljude da preispitaju trebaju li doista izvršiti kupnju i izbjegnu kupnju ako je odgovor negativan.

Tvrtka za vanjsku odjeću i opremu Patagonia uvijek je na rubu nečeg novog i odvažnog. Njihov posljednji pothvat, pokrenut na Crni petak, poticao je kupce da kupe rabljene verzije robe koju su razmišljali kupiti novu. Tvrtka je to omogućila dodavanjem opcije “kupi rabljeno” pored svakog novog proizvoda navedenog na njihovoj stranici Patagonia.com.

Svi rabljeni predmeti dolaze iz Patagonijinog programa Worn Wear, koji djeluje godinama, počevši prvo kao događaj gdje su ljudi mogli donijeti rabljene Patagonije artikle na popravak ili zamjenu, a sada posluje i kao samostalna internetska trgovina. Kupci tamo mogu preprodati svoju staru Patagonia robu u zamjenu za gotovinu ili kredit u trgovini. Dok se prije roba morala donositi direktno, novost je da se sada može slati i u pošti. Osim rabljene odjeće, na stranici Worn Wear se može naći i kolekcija odjeće napravljena od komada tkanine druge odjeće nazvana prikladno Recrafted.

U Patagoniji kažu kako je jedna od najodgovornijih stvari koje mogu učiniti kao tvrtka je izrada visokokvalitetnih stvari koje traju godinama, tako da ih ne morate kupiti više. Iako će Patagonia.com i Worn Wear i dalje postojati kao zasebne web stranice, dodavanje gumba “kupi rabljeno” na glavno web mjesto Patagonije sada ih povezuje direktno. Ne samo da olakšava odabir rabljene verzije predmeta, već normalizira ideju kupnje rabljene robe na način koji do sada nije bio moguć. Činjenica da polovnu opciju pruža sama Patagonia, ovo sigurno tješi određene kupce koji su možda sumnjičavi u pogledu kvalitete i stanja predmeta, te ta činjenica samo dodaje legitimitet i samopouzdanje nesigurnim kupcima.

Patagonia je zaista u pravo vrijeme pokrenula ovu inicijativu da se kupuje rabljeno. Ljudi sve više odlaze provoditi vrijeme u prirodu, paze na trošenju i kupnju nepotrebnog, a spremni su i dulje nositi jednu te istu odjeću i zadovoljiti se onim što već imaju. Patagonia je pametno doskočila ovom trendu, što nas na neki način niti ne iznenađuje. Ovo je brend koji je svojim odlukama uvijek bio ispred svog vremena.

PHOTOS BY: Instagram @patagonia / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.