Odabir javnog prijevoza umjesto privatnih automobila velik je korak prema smanjenju emisija i poboljšanju kvalitete zraka. No, nažalost, samo oko 60 posto europskih pruga je modernizirano, a vlakovi i dalje idu na dizelsko gorivo.
Na primjer, u Italiji je taj postotak otprilike 70 posto, u nekim područjima poput Njemačke i Francuske, nalazimo je oko 50 posto, a u Velikoj Britaniji je postotak elektrificiranih pruga oko 38 posto.
U Italiji je samo oko 4.000 km pruge bez elektrifikacije. Modernizacija svih željeznica u Europi mogla bi potrajati desetljećima, a trošak bi bio ogroman i neki kraći lokalni smjerovi vjerojatno nikad neće doživjeti takvo ulaganje.
Vlak na tri pogona već vozi po Italiji
Da bi pomogli smanjiti emisije s ograničenom infrastrukturom Europe, u Hitachi Railu konstruirali su vlak s tri vrste pogona, nazvan Masaccio, a kako piše Euronews Green, riječ je o tri-hibridnome vlaku, poput Hitachijevog modela Masaccio. Može se pokretati putem napajanja s električnih vodova, preko dizelskog hibridnog motora ili putem baterije.
Baterija vlaka može se puniti na dva načina. Može se puniti dok vlak koristi električnu energiju s električnih vodova, a također može iskoristiti energiju koja se stvara pri kočenju vlaka kako bi je napunila.
Po čemu je hibridni vlak bolji za okoliš?
Tri-hibridni vlak ima visoku energetsku učinkovitost. Ugrađena baterija je vrlo korisna u dva različita scenarija; prvo, omogućava potpuno napajanje vlaka bez korištenja dizelskog motora na kratkim dijelovima pruge gdje nema elektrifikacije.
Drugo, koristi se u dolaženju i odlaženju s željezničke postaje pa u random modu s baterijom, vlak ne stvara buku i ne zagađuje zrak u gradovima. No, uz pomoć dodatne snage baterije, ovaj vlak ima i veće ubrzanje u odnosu na prethodne vlakove, što znači da se putovanja skraćuju.
Prema riječima izvršnog direktora Hitachi Raila, Luce D’Aquilea, od njegova uvođenja u Italiji zabilježeno je smanjenje emisija za 50 posto.
Kako funkcionira baterija?
Tri-hibridni vlak, poput modela Masaccio, ima visoku energetsku učinkovitost. Ugrađena baterija je vrlo korisna u dva različita scenarija. Prvo, omogućava potpuno napajanje vlaka bez korištenja dizelskog motora na kratkim dijelovima pruge gdje nema elektrifikacije.
Prema riječima izvršnog direktora Luca D’Aquile, od uvođenja ovoga vlaga u Italiji je zabilježeno smanjenje emisija za 50 posto.
Vlak ima i manju težinu jer to poboljšava energetsku učinkovitost, zbog ultra-laganih metala, zadržava svoju snagu i sigurnost, ali s dodatnom težinom baterija ne postaje teži od tradicionalnoga vlaka.
Očito je da suvremeni proizvođači vlakova doista čine sve što umiju i znaju kako bi ljudi u skoroj budućnosti radije birali javni prijevoz nego svojim automobilima onečišćavali okoliš.