daniel-abadia-Njq3Nz6-5rQ-unsplash

Ovaj brzi vlak mogao bi biti prvi kojeg će pokretati solarna energija

GREEN_300_listici_sredina

Projekt vrtoglave vrijednosti

Elon Musk ga je okarakterizirao kao "vlak metak koji je istovremeno jedna od najskupljih po milji te jedan od najsporijih na svijetu".

Dugo očekivani brzi vlak u Kaliforniji, koji će povezivati zapadnu obalu SAD-a i Vancouver u Kanadi, bit će napajan solarnom energijom. Riječ je ekološki prihvatljivoj alternativi autocestama i letovima, ali i jednom od najskupljih projekata.

Podržali su ga i Barack Obama i Joe Biden.

Elon Musk ga je okarakterizirao kao “vlak metak koji je istovremeno jedna od najskupljih po milji te jedan od najsporijih na svijetu”.

Naime, na ovaj brzi vlak, koji bi trebao prelaziti udaljenost od 1287,5 kilometara, čeka se od 2008. godine kada je projekt odobren. Procijenjena vrijednost tada je iznosila 30 milijardi eura, dok je predviđeno vrijeme puštanja u promet bila 2020. godina. Međutim, danas nije ni približno gotov, a procijenjena vrijednost popela se na vrtoglavih 116 milijardi eura.

Kolika je snaga potrebna vlaku?

Za pogon ovog diva od vlaka bit će potrebna 44 megavata energije, teoretski generirana pomoću 552 hektara solarnih panela. Baterije će morati pohraniti 62 megavat sati energije.

Velik dio te energije koristit će se za pogon vlaka, za koji se procjenjuje da će postići najveću brzinu od približno 354 km/h.

Brzi vlak kojeg pokreće solarna energija

Kroz 10 faza implementacije, sustav će na kraju povezati putnike od San Diega pa sve do Sacramenta. Putovat će preko Los Angelesa, Central Valleya, Fresna i San Josea.

Hrpa problema 

Posljednjih godina došlo je do značajnih problema s financiranjem projekta, a potom i brojnih kritika.

Kako prenosi Euronews, Brian Kelly, izvršni direktor Uprave za brze željeznice Kalifornije, priznaje:

“Znali smo da imamo manjak sredstava otkad je projekt započeo. Ono što znam je sljedeće: što prije to izgradimo, to će biti jeftinije”.

Kašnjenja i veliki troškovi djelomično su uzrokovani ekološkim odobrenjem potrebnim za izgradnju staze, koja prolazi kilometrima privatnog zemljišta. Pregovaranje o isplatama s vlasnicima zemljišta i lokalnim vlastima, kao i osiguravanje da projekt zadovoljava ekološke standarde, do sada je koštalo  1,2 milijarde eura.

Međutim, Margaret Cederoth, direktorica za planiranje i održivost, kazala je da bi početni segment željeznice trebao biti stavljen u pogon do 2030. godine.

PHOTOS BY: Profimedia / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.