Gradonačelnica Pariza tvrdi da njen grad ima previše SUV-ova, pa poziva birače da odluče o povećanju naknade za parkiranje od 4. veljače.
Pariz će zamoliti građane da glasuju na referendumu o povećanju troškova parkiranja za SUV-ove u. Francuska se bori protiv teških i zagađujućih vozila kako bi potaknula ljude da pređu na električne automobile i javni prijevoz.
SUV-ovi (Sports Utility Vehicles) često se smatraju štetnima iz nekoliko razloga: SUV-ovi često imaju veću potrošnju goriva i emitiraju više stakleničkih plinova zbog svoje mase i aerodinamike, što ih čini štetnijima za okoliš u usporedbi s manjim vozilima. Njihova veća veličina također može predstavljati opasnost za pješake i bicikliste u prometnim situacijama.
Prvog siječnja, Francuska je pooštrila pravila poreza plaćenih prilikom kupnje novog automobila.
Prag za teška vozila smanjen je s 1,8 tona na 1,6 tona, što znači da će se dodatna naknada primjenjivati na većinu SUV-ova ili 4×4 vozila. Trošak iznosi 10 eura po kilogramu za vozila do 2,1 tone i 30 eura po kilogramu za vozila teža od 2,1 tone. Za većinu srednje velikih SUV-ova, to bi moglo značiti oko 16 000 eura dodatnih troškova pri kupnji. Porez na kupnju zagađujućih vozila također je proširen, a granice emisija su smanjene kako bi obuhvatile većinu benzinskih automobila. Nadoplata počinje s 50 eura i brzo raste s većim emisijama, dosežući 60 000 eura za vozila koja emitiraju 194 kilograma po kilometru. Također je ukinuta granica od 50 posto od kupoprodajne cijene vozila, koja je, prema vladi, posebno koristila vrlo skupe i vrlo zagađujuće automobile.
Francuska se nada da će veći porezi odvratiti ljude od kupnje teških SUV-ova koji stvaraju više onečišćenja i opasniji su za pješake ili bicikliste u sudarima.
Ograničenje na zagađujuća vozila također je dio nastojanja Francuske da ljude usmjeri prema električnim vozilima proizvedenima u Europi i javnom prijevozu kako bi smanjila emisije. Prošle godine predsjednik Emmanuel Macron predstavio je poticaje za kupce električnih vozila, uključujući leasing od 100 eura mjesečno za električne automobile proizvedene u Europi. Zelena premija također nudi 5 000 eura (ili 7 000 eura za obitelji s niskim prihodima) za električna vozila čija je cijena ispod 47 000 eura. Međutim, pravila o tome koji su automobili izuzeti mijenjaju se 2024. godine i sada uzimaju u obzir emisije proizvedene tijekom proizvodnje i dostave vozila.
Unatoč većini prodanih električnih vozila u Francuskoj koja i dalje spadaju u tu kategoriju, premija sada favorizira vozila proizvedena bliže domu, uključujući Tesla Model 3 iz Kine. Do 2027., planira se proizvesti milijun električnih vozila i otvoriti četiri tvornice baterija na sjeveru zemlje.
Vlada, osim električnih vozila, ulaže 700 milijuna eura u projekte gradskih prigradskih željeznica diljem Francuske. Macron potiče ubrzanje akcija kako bi do 2030. postigli ciljeve EU za smanjenje emisija.
Lokalne vlasti u Francuskoj bore se protiv teških vozila, a u veljači će Pariz glasovati o povećanju naknada za parkiranje SUV-ova.
To uključuje udvostručenje naknada za parkiranje teških vozila izvan rezidencijalnih područja. Gradonačelnica Hidalgo tvrdi da će ove mjere, usmjerene na “vrlo skupe automobile”, donijeti 35 milijuna eura za Pariz, poboljšati sigurnost i kvalitetu zraka te potaknuti javni prijevoz. Anketa pokazuje da je 61 posto građana za povećanje cijena parkiranja za SUV-ove, dok Grenoble i Lyon također planiraju slične mjere.