Privatni avion

Veliko onečišćenje: Ovog vikenda masovni odlazak privatnih aviona na jednu lokaciju jako brine ekologe

GREEN_300_listici_sredina

3,500 dodatnih polijetanja i slijetanja

Federalna uprava za zračni promet predviđa oko 3,500 dodatnih polijetanja i slijetanja.

Iako se radi o američkom nogometu, Super Bowl je događaj za koji se zna na globalnoj razini. Pogotovo od kad je svjetska glazbena senzacija Taylor Swift postala djevojka Travisa Kelcea, igrača Kansas City Chiefsa koji će se suočiti s američkim nogometnim rivalima San Francisco 49ers u NFL finalnoj utakmici.

I iako je njihova ljubavna veza podigla popularnost ovogodišnjeg Super Bowla, razlog zašto ovaj događaj izaziva zabrinutost jest masovni dolazak privatnih zrakoplova koji štetno djeluju na okoliš.

Federalna uprava za zračni promet predviđa oko 3.500 dodatnih polijetanja i slijetanja, s oko 500 parkiranih zrakoplova tijekom Super Bowl tjedna. To je više od prošlogodišnjeg Super Bowla u Arizoni gdje se procjenjuje da je bilo oko 800 polijetanja i slijetanja. Ekološki stručnjaci izražavaju zabrinutost jer se Las Vegas već smatra velikom destinacijom, a dolazak privatnih zrakoplova samo pojačava negativan utjecaj na okoliš.
Privatna zračna putovanja su posebno štetna po emisijama, slično kao i cestovni promet pun automobila u usporedbi s autobusom, naglašava stručnjak za održivost, prenosi Euro News.

Organizacije poput Transport & Environment procjenjuju da privatni zrakoplovi ispuštaju 5 do 14 puta više onečišćujućih tvari po putniku od komercijalnih letova i čak 50 puta više od vlakova. Unatoč tome, privatna zračna putovanja su u porastu, a predstavnici sugeriraju da bi alternative i zelena infrastruktura mogli smanjiti potrebu za masovnim dolascima privatnih zrakoplova. Ipak, predlažu i zakonodavne mjere, poput povećanja poreza na gorivo za privatna zrakoplovna putovanja, kao način za poticanje odgovornijeg ponašanja i generiranje dodatnih prihoda.

Koliko su privatni zrakoplovi štetni?

U studiji objavljenoj prošle godine, emisije iz privatnih zrakoplova naglo su porasle u Europi. Izvješće Greenpeacea utvrdilo je da su privatni zrakoplovi na kontinentu emitirali ukupno 5,3 milijuna tona CO2 tijekom posljednje tri godine. Broj privatnih letova također je porastao, s nešto manje od 119.000 u 2020. na 573.000 u 2022. godini. Ta količina ugljičnog dioksida više je od one koju proizvodi Uganda – zemlja s 46 milijuna stanovnika – tijekom cijele godine.

U Europi, najveći zagađivači stvaranja stakleničkih plinova su Ujedinjeno Kraljevstvo – s 501.077 tona CO2 u 2022. godini – i Francuska i Italija, koje su izbacile 383.061 tona, odnosno 266.082 tona stakleničkog plina iz privatnog zračnog prometa. Krajem prošle godine, više od 75 organizacija diljem Europe potpisalo je otvoreno pismo tražeći zabranu privatnih zrakoplova, iako je slična zakonodavstva prethodno bila odbačena od strane EU Komisije za promet 2023. godine. Aktivisti su rekli da je ta odluka “još jedna propuštena prilika” za ograničavanje “luksuznih emisija”.

Nekoliko aviokompanija trenutačno razvija avione koji će se pokretati s pomoću električne energije i stoga neće imati emisija.

PHOTOS BY: Unsplash.com, Profimedia.hr / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.