Riječ je o marki Vemondo, koju je Lidl predstavio još 2020. godine, a koja se sada može pohvaliti s više od 100 različitih proizvoda.
Sada će većina proizvoda pod ovom markom u Njemačkoj– što uključuje mlijeko biljnog podrijetla, veganski jogurt, sladoled, sir, vegansko meso i gotova jela – imati jednaku cijenu kao i proizvodi životinjskog podrijetla.
Kako su kazali iz Lidla, na ovaj način žele “donijeti jednakost na tanjur”, ističući pri tom da je održiva prehrana moguća samo ako su namirnice pristupačne i dostupne svima.
Nikad manje mesojeda
Lidl je ovu odluku donio na temelju prošlomjesečnog istraživanja, koje je pokazalo da bi 43 posto potrošača u Njemačkoj kupovalo više veganskih namirnica da su jeftiniji.
Osim toga, 29% ispitanika odgovorilo je da bi kupovalo više biljnih proizvoda kada bi postojao veći broj opcija.
Istraživanje je proveo BVLH, savezna udruga njemačkih trgovaca, koja je otkrila da se 43% stanovništva zemlje identificira kao fleksitarijanci, dok su 9% vegetarijanci, a 3% vegani. Slično istraživanje pokazalo je da je potrošnja mesa pala na rekordno nisku razinu u zemlji, koja je na vrhu liste kada je riječ o prodaji mesa biljnog podrijetla u Europi.
Osim toga, Njemačka je vodeće europsko tržište za vegansko mlijeko, sireve i jogurte, pri čemu je prodaja prvog porasla za 20% između 2020.i 2022. godine.
Lidlov potez da uvede paritet cijena bit će pobjeda njemačkih zastupnika Tima Klüssendorfa i Brune Hönela iz Socijaldemokratske stranke i Zelene stranke. U kolovozu je ovaj dvojac predložio promjenu poreznih zakona u zemlji kako bi se smanjio PDV na biljno mlijeko. Trenutno se na alternativno mlijeko plaća porez od 19%, u usporedbi sa 7% za tradicionalne mliječne proizvode.