121484511_715552135973962_200785867954719845_n

Prirodna kozmetika nije prolazni trend

GREEN_300_listici_sredina

Razgovor s kreatoricom BooLab kozmetike Martinom Karalić

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Ljudi postaju svjesnije onoga što stavljaju na svoju kožu pa se sve više okreću prema prirodnoj kozmetici. Njezin cilj je da bude dio vas, ne samo na vama. Martina Karalić nam je otkrila više o BooLabu te zašto je takva vrsta kozmetike bitna za vas i za okoliš.

Prirodna kozmetika je postala globalni trend, a moglo bi se reći da su taj trend postavili potrošači koji su sve svjesniji onoga što stavljaju na svoju kožu. Važno im je i očuvanje prirode i odbijaju koristiti proizvode koji sadrže štetne kemijske tvari koje se nalaze u konvencionalnoj kozmetici. Proizvođači su se morali prilagoditi zahtjevima potrošača pa se tako i veliki beauty brendovi okreću prema prirodnim sastojcima. Međutim, neki proizvođači prirodne kozmetike nisu išli za trendovima nego su svoje proizvode radili u skladu sa svojim životnim navikama i iskrenim uvjerenjima. Jedan takav proizvođač je Osječanka Martina Karalić koja stoji iza brenda BooLab kozmetika.

„Meni je naprosto bilo dosta gluposti koje sam stavljala na kožu i kosu. Tražila sam nešto više od kozmetike. Moj život je posvećen ekologiji, brizi za planet, životinje i ljude. Ne trebamo se smatrati toliko bitnima, kao da posjedujemo ovaj planet. Treba to razumjeti, razumjeti da malim koracima stvarate bolju budućnost, mijenjate stvari i imate svrhu“, rekla je po struci diplomirana inženjerka agronomije i fizioterapeutica.

Poput nje, drugim ženama je također postalo jasnije koji sastojci se nalaze u njihovim omiljenim proizvodima. Educirale su se i došle do zaključka da to nije nešto što žele stavljati na sebe. Naime, preko kože u organizam ulaze hranjive i njegujuće tvari, ali ulaze i sintetski mirisi, umjetne boje, nekvalitetna biljna i eterična ulja i konzervansi od kojih neki mogu biti kancerogeni.

„Potreba za prirodnom kozmetikom je veća jer su ljudi postali svjesni što im se prodaje pod krinkom zdravog i u službi ljepote. Hrpa otrova, mikroplastike, petroleja, naftnih derivata. Sve je to prolazilo jer ljudi nisu čitali što kupuju. Sada je situacija ipak puno bolja jer je sve transparentno, barem većina toga. Europa je zabranila 1300 opasnih tvari koje su se nalazile u svakodnevnoj uporabi, odnosno u kozmetici. Onda si zamislite što se sve prodavalo pod ljepotu“, kaže Martina.

Naravno, teško je mijenjati stare dugogodišnje navike i postoje oni koji su skeptični prema onome što se naziva prirodnom kozmetikom ili ne vjeruju da manji poduzetnici mogu proizvoditi preparate jednake kvalitete kao velike kozmetičke tvrtke. „I u Hrvatskoj je prirodna kozmetika doživjela svoju renesansu, ali ne u potpunosti. Još uvijek žene pribjegavaju onome – što skuplje, to bolje ili što je ambalaža ljepša, za to se odlučuju. Skeptika će uvijek biti zato oni kupuju nešto drugo. Ne brinem previše oko toga jer stvar je momenta kada će postojati samo prirodna kozmetika, ako priroda uopće bude postojala. Malo sam sarkastična, ali s razlogom”.

Martinina BooLab priča započela je 2013. godine kada je bila trudna s prvim djetetom. Nije htjela na kožu stavljati nešto što nije sigurno pa je odlučila sama napraviti svoju kremu bez kemikalija. Radila ih je i za prijateljice, a onda je odlučila riskirati i početi proizvoditi proizvode za nešto šire mase.

„U BooLab ponudi se nalaze proizvodi koji su doslovno jestivi. Napravljeni su od potpuno prirodnih, certificiranih sirovina, koje se pomno biraju i obrađuju ručno pri niskim temperaturama da bi hranjive tvari ostale netaknute. To je dug i težak posao jer uistinu ne posjedujem niti jedan stroj osim miksera. Paleta proizvoda je postala široka – od maslaca, body scrubova, proizvoda za mušku bradu do dječje linije. Tu je i dekorativna linija koju uopće ne smatram šminkom nego nečim što vas njeguje i naglašava vašu prirodnu ljepotu. Sastojci se nabavljaju iz čitavog svijeta, ali velika većina dolazi iz Hrvatske od certificiranih malih proizvođača“, istaknula je iz svoje ponude.

Nisu samo Martinini proizvodi „eco-friendly“. Pomno je razmišljala i o ambalaži u kojoj oni dolaze. „Pakiranje u BooLabu rađeno je po vrlo visokim standardima. Svega je nešto plastike koju će iza Nove godine u potpunosti zamijeniti staklo. Ide se na „zero waste“ varijantu iako neki proizvodi to već jesu. Nema sekundarne ambalaže jer se kutija u kojoj dolazi proizvod u pravilu uvijek baca. Kako bih izbjegla gomilanje smeća i sječu drveća, BooLab koristi vrećice od sirovog pamuka, vrećice i kutije od craft kartona te vrećice od rižinog papira koje možete koristiti ponovno za nešto drugo“, ponosno kaže supruga i majka dvoje djece.

Simpatična Osječanka uključena je u svaki aspekt svoga brenda – od proizvodnje i pakiranja do odgovaranja na poruke korisnika. Kako kaže, to je kreativni kaos, ali ona drugačije ne bi ni htjela. Upravo zato odbila je nekoliko suradnji s kojima bi krenula u masovnu proizvodnju. Smatra da bi time izgubila na autentičnosti, ali i kvaliteti pa radije bira imati vlastiti „one man band“.

„Ja nikada ne bih mogla biti drogerijski brend jer se to kosi s apsolutno svim mojim načelima. Nemojte me krivo shvatiti, ali ja ne volim masovnu proizvodnju jer smatram da je kvaliteta tada dosta kompromitirana. BooLab je već bio pozvan u razne velike renomirane kozmetičke lance, ali sam svaki puta odbila poći tim putem. Netko možda misli da sam zbog toga luda, ali ja ne mislim. Moj život ima smisao i svrhu – da svojom kozmetikom mijenjam svijet i upoznam ljude sa zdravim načinom života“.

Kako u poslu, tako i u privatnom životu misli na okoliš. „Moj čitav život je green. Razvrstavam otpad, koristim prirodne materijale u svakodnevnom životu, uzgajam gomilu biljaka, uzgajamo svoje povrće, kupujemo od malih poduzetnika, sami radimo svoje sirupe, džemove i zimnice. Ne bacamo hranu, radimo kompost, imamo hrpu ptičica u dvorištu koje imaju svoje kućice i viseće sjemenke. Rekla bih da smo moja obitelj i ja naprosto normalni ljudi koji brinu o planetu na kojem žive“, kaže Martina koja se nada da će i korisnice njezinih proizvoda razmisliti o drugim zelenim navikama jer korištenje prirodne kozmetike dobar je početak.

PHOTOS BY: Privatni album, BooLab, Green.hr / Sva prava pridržana

Nemoj pozeleniti, jer je stigao još jedan mail.

Prijavi se na ovaj newsletter i okreni novi list! 

Vezani članci

Više sa Green.hr

Napravi nešto zeleno već danas.

Klikni „prijavi se“
i na pravom si putu!

Copyright 2020 © Sva prava pridržana GREEN.HR
cookies

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti