Izabel Kovačić: “Bambusova vlakna su 100% biorazgradiva”

GREEN_300_listici_sredina

Intervju s osnivačicom brenda Lunilou

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Jeste li putem društvenih mreža ili medija primijetili brend održive mode za djecu Lunilou? Za produkciju i estetiku ove prekrasne odjeće koja se pokojim komadom uvuče i u ormare odraslih osoba zaslužne su sestre Ivana Čirjak i Izabel Kovačić, koja nam je ispričala nešto više o Lunilou

Predivna, samozatajna, poduzetna i… ekološki osviještena, epiteti su koji krase jednu od najljepših Hrvatica, poduzetnicu Izabel Kovačić. Prije 5 godina sa sestrom Ivanom Čirjak pokrenula je brand Lunilou. U potpunosti ekološki osviješten i prilagođen najmlađim uzrastima, Lunilou je brzo postao omiljeni sustainability brend. Prije koji mjesec sestre Izabel i Ivana lansirale su i novu kolekciju French Terry kolekciju u kojoj se našao i koji komad odjeće za odrasle poput majice koju je prezentirala sama Izabel, a nova kolekcija i planovi su bili idealan povod za razgovor s Izabel o sadašnjosti i budućnosti održive mode i njezinog brenda.

Priča o Lunilou brandu započela je još 2015. godine, kada si sa sestrom Ivanom krenula u dizajniranje sustainable odjeće za djecu. Što se u 5 godina promijenilo?

Puno toga se promijenilo moram priznati, ali na bolje. Kada smo pokrenule Lunilou, sestra i ja susretale smo se s mnogim problemima. Pronalazak tvornica, materijala pa i kupaca bio je veliki izazov. Današnji trendovi idu nama u prilog. Ljudi su postali puno osvješteniji kada je ekologija u pitanju i puno više pažnje posvećuju ne samo onome što stavljaju u sebe, već i na ono što stavljaju na sebe. Kemikalije koje se koriste u proizvodnji odjeće kao i one koje se koriste u tretiranju odjeće u svrhu dodatne mekoće postale su agresivnije i samim time štetne za našu kožu i kožu naše djece. No odgovor modnog svijeta na takve stvari je došao u pravom trenutku i na pravi način. Sretne smo što naša vizija i misija nije samo naša već se širi među potrošačima i proizvođačima.

Lunilou odjeća za djecu, novorođenčad i majke nastala je kao odgovor na fast fashion i potrošne materijale. Na suprotnoj strani od toga, kako bi opisala Lunilou materijale poput muslina i vlakna bambusa?

Kada smo radili istraživanje o materijalima za naše kolekcije jedina nit vodilja nam je bila kako svoje modele učiniti ne samo praktičnim, već i ekološki prihvatljivim za okoliš. Upravo smo zato vjerni već sezonama provjerenim materijalima, 100% organskom pamuku koji je prozračan i nježan, a u isto vrijeme trajan i izdržljiv te bambusovim vlaknima. Bambus je najbrže rastuća biljka na Zemlji. On je izvanredan i vrlo svestran prirodni resurs koji u uzgoju ne zahtijeva kemikalije, pesticide ni gnojiva, a treba mu vrlo malo vode za rast što ga čini ekološki čudesnom biljkom. Upija više ugljikovog dioksida iz zraka od bilo koje druge biljke. Vlakna bambusa omogućavaju odjeći iznimnu mekoću, izdržljivost i brzo sušenje. Uz to, bambus ima sposobnost da se prilagodi svojoj okolini držeći djecu svježima ljeti i zagrijanima zimi. Bambusova vlakna su 100% biorazgradiva i čine naše proizvode ekološki prihvatljivim modnim izborom za najmanje. Globalno zagađivanje je jedan od najvećih problema modernog društva i prečesto okrećemo glavu od negativnog utjecaja koje korištenje plastike ima na naš život i okoliš. Za jednu plastičnu vrećicu potrebno je 10 do 20 godina da se razgradi, za slamku oko 200 godina, a za plastičnu bocu 450 godina. Mi u Lunilou ne želimo okretati glavu od takvih problema i upravo zato smo odlučili kako će naši kupaći kostimi biti izrađeni od recikliranog poliamida što se zapravo odnosi na recikliranu plastiku…npr. PET boce, plastične slamke itd…

U ponudi brana Lunilou osim odjeće dostupne se i dječje mokasinke izrađene od toxic free kože. Takva obuća za djecu preporučljiva i od strane pedijatara. Zašto?

Naše mokasine su naš prvi proizvod i apsolutno statement proizvod Lunilou. Zato ih toliko i volimo. Cipelice su ručno napravljene, izrađene od goveđe kože bez kroma i toksina. Ublažavaju prve korake vašeg djeteta na Zemlji. Lunilou mokasine štite mala stopala i ne ometaju njihov prirodni razvoj. U ovim se mokasinama dijete uči balansirati, kretati i razvijati motoričke vještine. Elastična traka s bočnih strana omogućava lakše oblačenje i skidanje i uz pomoć nje će mokasine stabilno stajati na stopalu Vašeg djeteta.

Netom prije ljeta predstavljena je French Terry kolekcija. Možemo li znati nešto više o inspiraciji, materijalima i komadima?

Ovo je kolekcija na kojoj smo dugo radile i koju smo vrlo pažljivo smišljale. Kako smo i same pobornice slow fashiona, kroz vlastiti brend pokušavamo svoje kupce educirati o važnosti kvalitete i čistoće materijala koju kupuju i stavljaju na svoju kožu i kožu svoje djece. Upravo iz tog razloga naša je odjeća izrađena od 100% organskog pamuka koji svojim sastavom jamči nevjerojatnu mekoću i podatnost. Kao i u svakoj kolekciji dizajn je prilagođen našoj eko viziji i misiji. Svaki komad je poput malog platna koji se maštom i kreativnošću može pretvoriti u stilsko umjetničko djelo. Naš dizajn je vrlo umjeren, a boje su vrlo prirodne i pastelne. Ovakav princip održavamo već nekoliko godina i jako smo ponosne na činjenicu kako je upravo ovakav pristup modi ono što privlači naše kupce. Inspiraciju smo potražile u retro klasičnim komadima koji se svojim dizajnom i funkcionalnošću mogu vrlo lako uklopiti u današnje modne okvire. Frotir i muslin su nam u fokusu ove kampanje koja nam je možda jedna od najdražih do sad.

Brand Lunilou je i prezentacijski i politikom održivosti prilagođen Europi i stranim klijentima. Od kuda dolazi najveći broj kupaca?

Za sada smo još uvijek većinom okrenuti našem tržištu što nam je i drago jer smo baš zbog našeg tržišta i krenuli u cijelu ovu priču. No, sve više naš prepoznaju i u zemljama kao što su Švicarska, Švedska, Nizozemska što nas jako veseli, daje nam vjetar u leđa i priznanje da ipak radimo nešto dobro.

Sestra Ivana ti je partnerica u biznisu. Tko je zadužen za dizajn i ideje, a tko je više usmjeren na poslovanje i produkciju?

Ivana i ja smo obje u svemu. Iako imamo divan tim ljudi nas dvije volimo biti involvirane od samog početka do kraja. Jako pazimo da sve bude izrađeno po standardima na koje su naši kupci već navikli i tu ne radimo kompromise.

Koliko u prosjeku razrađujete ideje u kolekcijama, točnije, jeste li vezani sezonski za kolekcije, ili na neki drugi način lansirate nove kolekcije?

Od samih početaka vodimo se principom slow fashiona. Najveći izazov nam je bio i još uvijek je pružiti klijentima točno ono što obećavamo kroz svoju brend filozofiju, a to je održiva moda i proizvodi izrađeni od inovativnih eko materijala. Isto tako kroz cijelu našu poslovnu filozofiju pokušavamo se držati navedenog slow fashion principa kako bismo apsolutno u svim pogledima promovirali održivost. Upravo je taj slow fashion pristup modi nešto što je meni jako važno… U današnjem svijetu godišnje se proizvodi 400 milijardi četvornih metara tekstila, a čak 60 milijardi četvornih metara tog tekstila odlazi u smeće zbog kulture fast fashiona zbog koje se proizvodi sve više, a samim time i baca sve više. Zbog proizvodnje koja zbog globalne potražnje mora biti što jeftinija i što brža u drugi plan se stavlja kvaliteta i to je razlog zašto većina odjeće i obuće ne odgovara standardima koje pred nas stavlja moderno i ekološki osviješteno društvo. Slow fashion je nešto što napokon kroz mala vrata ulazi u sve velike brendove i modne kuće tako da se nadam kako će ljudi i kod nas malih prepoznati trud i želju za boljom i zelenijom budućnosti.

Što se tiče samog brenda, želite li postati uzor na tržištu i dobar primjer drugima, je li to jedan od ciljeva branda Lunilou?

Nama je cilj opravdati vjernost naših kupaca i privući one koji traže ekološki održivu modu i klasičan timeless dizajn. Naravno da bi nam bilo drago ukoliko možemo svojim primjerom inspirirati druge da krenu u eko poduzetništvo i samim time podržati ne nas već bolje sutra za našu djecu.

I za kraj, hoće li Lunilou dobiti svoju off line podružnicu, je li u planu otvorenje trgovine? Kakvi su planovi za budućnost?

Planova imamo puno i jedan od njih o onaj koji će se vrlo uskoro ostvariti je i naš showroom u centru Zagreba. Lunilou showroom će prvenstveno biti mjesto za edukaciju i druženje svih onih koji žele naučiti nešto više o ekologiji, ekološkoj održivosti i kako sve to primijeniti u svakodnevnom životu. Sretni smo da smo u Hrvatskoj pronašli divne male poduzetnike s kojima ćemo u suradnji održavati male edukacijske evente.

PHOTOS BY: PR / Sva prava pridržana

Nemoj pozeleniti, jer je stigao još jedan mail.

Prijavi se na ovaj newsletter i okreni novi list! 

Vezani članci

Više sa Green.hr

EBRD je ovaj program pokrenuo 2016. godine na razdoblje od 5 godina.
Istraživanje otkriva da ljudi silno žele zdraviji i održiviji život.
Osim jednostavnosti korištenja u kuhinji, još je jedna prednost ovog prezrelog voća.
Zatečen je ostao velikodušnošću kojom su ga dočekali ljudi koje je susretao putem.

Napravi nešto zeleno već danas.

Klikni „prijavi se“
i na pravom si putu!

Copyright 2020 © Sva prava pridržana GREEN.HR
cookies

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti