Ponekad su kupci second hand odjeće pasionirani istraživači drugačijih modnih dekada, nekad su tinejdžeri koji tek otkrivaju old school punk bandove, a nekad je jednostavno riječ o čistoj potrebi i (ili) zero waste načinu života. Koji god njihovi motivi bili, kupci se uvijek rado i iznova vraćaju vintage i Second hand trgovinama. Kako bismo vam olakšali potragu, otkrivamo vam 3 načina kupnje SH odjeće.
SHS i Vintage trgovine
Dok su u europskim metropolama cijele četvrti posvećene SH modi, u Hrvatskoj se takve vrste dućana još uvijek sramežljivo pojavi na neočekivanim mjestima, poput pored luksuznog restorana ili između postolara i stomatologa. No, vintage shopovi, posebno u Zagrebu, imaju vrijednost. Najpopularniji su Vintage u Dežmanovom prolazu u kojem se mogu naći pravi rariteti poput Chanel torbica ili predivnih bisera iz prošlog stoljeća. Funkie verzija vitangea svakako je Ulični Ormar, smješten u prolazu zagrebačke Jurišićeve ulice. Vlasnice Uličnog ormara svakog će svog gosta dočekati u atmosferi doma, gdje će moći isprobati odjeću, popiti kavu ili prolistati stara izdanja burde. Odlazak u njihove odaje je pravo iskustvo!
Buvljaci
Trend koji nam se s pravom svidio! Sve su popularniji buvljaci na kojima domaće influencerice u svom domu ili nekom lijepom shabby chic prostoru prodaju svoju odjeću po vrlo niskim cijenama. Sve ono što ste do nedavno gledali na društvenim mrežama sada može biti vaše! No, nisu samo influncerice te koje imaju uvijek krcate ormare. Gotova svaka modno osviještena žena u jednom trenutku odluči se riješiti polovine svog ormara, a buvljaci koji se održavaju po raznim kulturnim centrima ili klubovima (Tvornica kulture, Boogaloo, KIC…) im omogućuju besplatni prodajni prostor. Naravno, uvijek postoji i mogućnost trampe između izlagača…
On line
Htjeli priznati ili ne, život nam se digitalizirao. Što prije to shvate svi trgovci i obrtnici i na neki način prilagode svoje poslovanje on line platformama, prije će vidjeti rezultate rada! Baš kao što je putem webshopa Nasty Gal tadašnja CEO i osnivačica branda Sophia Amoruso obrnula milijune i milijune, prodavajući vintage odjeću koju je nabavljala iz malih SH trgovina te ju dodatno rekonstruirala dajući joj novu, modern vintage oznaku, i brojni su svjetski brandovi pokušali uzeti Nasty Gal formulu.
Tako je nastao i Re Done, web platforma za prodaju dekonstruiranih vintage „levisic“ te Champion sportskih majica. Uspješna priča naših prostora bi svakako bio shop Splitski webshop, koji se toliko dobro prodaje preko društvenih mreža, da težnja za postojanjem off line trgovine nije niti postojala među vlasnicama!