Dizajn bez naslova (46)

Proizvodnja kave može biti održiva, a ova kompanija to dokazuje: ‘Moramo biti odgovorni. Naša budućnost ovisi o tome’

GREEN_300_listici_sredina

Intervju s Aleksandrom Surlom, izvršnim direktorom SF1 Coffee

O utjecaju industrije kave na okoliš govorio nam je Aleksandar Surla, izvršni direktor SF1 Coffee, distributera za brend Nespresso u Hrvatskoj

U posljednje vrijeme sve se više govori o ljudskom utjecaju na okoliš i prirodne resurse. Nedavna vijest o tome da je toplina površine oceana dosegla rekordne razine zabrinula je, ali ne i iznenadila, znanstvenike koji ovako nešto najavljuju već godinama.

Klimatske promjene utječu i na uzgajivače i proizvođače kave, a postoje i predikcije koje govore o tome da bi Arabica, najcjenjenija kava na svijetu, za nekoliko desetljeća mogla nestati. U takvoj situaciji fokus treba staviti na rješenje i male odluke kojima možemo popraviti situaciju, a ne na problem. Baš o tome nam je više rekao Aleksandar Surla, izvršni direktor SF1 Coffee, distributer za brend Nespresso u Hrvatskoj.

Nespresso se posvetio održivosti, uključujući Nespresso AAA program održive kvalitete. Na koji način tvrtka osigurava održivi izvor kave i kakav je učinak program imao do sada?

Održivost je ugrađena u sve što radimo. To nije samo zato što nam je stalo do ljudi i planeta, već zato što naša budućnost ovisi o tome da budemo odgovorni sada i u godinama koje dolaze. Kako bismo to postigli i osigurali da naša kava potječe iz održivih izvora, razvili smo AAA Sustainable Quality™ program s međunarodno priznatom nevladinom organizacijom The Rainforest Alliance.

Cilj programa je stvoriti održivu opskrbu najkvalitetnijom kavom, istovremeno štiteći okoliš i poboljšavajući živote uzgajivača kave s kojima radimo. Na taj način pomažemo i uzgajivačima koji poboljšavaju svoje poljoprivredne prakse, povećavaju svoju produktivnost i upravljaju farmama na održiviji način.

Danas ulažemo 45,579 milijuna CHF godišnje u tehničku pomoć. Kao rezultat toga, 92,5% naše kave potječe iz Nespresso AAA Sustainable Quality™ programa, a mi surađujemo s više od 140.000 farmera u AAA programu u 18 zemalja.

Koje još korake poduzima Nespresso kako bi smanjio svoj utjecaj na okoliš i kupcima ponudio održivije proizvode?

Ranije sam spomenuo da je održivo poslovanje puno više od želje da se ponašamo odgovorno. Naša budućnost ovisi o tome. Samo pružanjem dugoročnog pozitivnog utjecaja na uzgajivače kave, društvo i okoliš možemo osigurati stalnu opskrbu kave za kavoljupce, a time i kontinuirani uspjeh poslovanja.

Glavna Nespresso strategija održivosti zove se The Positive Cup. Više od 30 godina imamo strategiju koja ostaje u središtu našeg poslovanja i koja učvršćuje naše uvjerenje da kava mora imati pozitivan učinak. Na taj način ćemo do 2030. dekarbonizirati vrijednosni lanac, poboljšati regenerativnu poljoprivredu i osnažiti još veći broj poljoprivrednih zajednica.

Nespresso kapsule moguće je u potpunosti reciklirati. Kako ste došli do ovog rješenja?

U 1991. smo u Švicarskoj uveli prvu shemu recikliranja kapsula. Od tada kontinuirano radimo s kupcima i potrošačima kako bismo povećali stope recikliranja Nespresso kapsula za kavu, ulažući u inicijative koje ga čine lakšim i jednostavnijim.

Naši lojalni kupci u Hrvatskoj danas već dobro znaju da u svakom našem Boutiqueu postoje kutci u kojima mogu reciklirati iskorištene kapsule. Aluminij koristimo za stvaranje novih kapsula, a iskorišteni talog kave pretvaramo u izvor nove energije.

Globalno danas imamo više od 100.000 sabirnih točaka u 53 zemlje, a 91 % kupaca ima pristup jednoj od opcija recikliranja. U regiji i ovdje u Hrvatskoj smo uspostavili shemu recikliranja koju su lokalni potrošači u velikoj mjeri prihvatili. Posljednje, ali ne manje važno, već smo počeli koristiti najmanje 80 % recikliranog aluminija u našim B2C kapsulama.

Što je potaknulo Nespresso da dođe u jugoistočnu Europu, a samim time i u Hrvatsku? Koji su planovi kompanije za ovu regiju?

Nespresso je globalni brend, a dolaskom smo htjeli ljubiteljima kave ponuditi premium proizvode, usluge i, ono najbitnije, Nespresso iskustvo uživanja u najkvalitetnijoj kavi. Operativne sposobnosti koje je SF1 ponudio, iskustvo u maloprodaji i iskustvo s potrošačima, kao i zajednička vizija o tome gdje robna marka pripada, doveli su do sjajnog partnerstva.

Nespresso je poznat po svom inovativnom pristupu pripremi kave. Postoje li novi proizvodi ili tehnologije koje tvrtka trenutno razvija ili planira objaviti u bliskoj budućnosti?

Doista, Nespresso je poznat po svojim kontinuiranim inovacijama i razvoju proizvoda. Nedavno smo lansirali novu VERTUO liniju u Hrvatskoj, inovativni sustav koji je opremljen revolucionarnom Centrifusion™ tehnologijom. Tehnologija koristi nježnu kombinaciju centrifugalne sile i infuzije za savršenu pripremu bilo koje kave, od Espressa od 40 ml do velike šalice od 230 ml. Ovaj novi sustav nudi nove metode pripreme kave, a proširuje i našu ponudu kapsula za kavu na veći izbor okusa i intenziteta.

Osim toga, važno je spomenuti da je Nespresso također stavio snažan naglasak na inovacije u području održivosti te se obvezao smanjiti svoj ugljični otisak kroz inovativne prakse i tehnologiju uzgoja kave. Sve u svemu, kako se svijet nastavlja razvijati velikom brzinom, naša predanost inovacijama i održivosti ostaju nepromijenjeni kako bismo svojim kupcima pružili samo najbolje iskustvo uživanja u kavi.

Kako Nespresso osigurava da je kava konstantno visoke kvalitete, bez obzira na to gdje je nabavljena ili pržena?

Potrošačima obećavamo najbolju kavu na svijetu koja čuva najbolje od našeg svijeta. To činimo odabirom najrjeđih zrna kave, obrađujući ih s pažnjom i kreativnošću kako bismo dnevnu rutinu uzdigli u jedinstveno iskustvo. Počevši od odabira tla, kao i najboljih zrna kave, osiguravamo da poljoprivrednici koriste najbolju poljoprivrednu praksu za proizvodnju kave, uvijek s poštovanjem prema okolišu.

Nakon što zrna stignu u naše proizvodne centre, krećemo sa stvaranjem različitih vrsta Nespresso kave. Aluminijska kapsula omogućuje nam da sačuvamo arome i tako osiguramo svježinu u svakoj šalici. U međuvremenu, aluminij ima dodatnu prednost jer ga je moguće trajno reciklirati kako bi se potrošačima ponudila kvalitetna, a u isto vrijeme održiva kava.

Nespresso se udružio s nizom poznatih kuhara kako bi promovirao svoje proizvode. Možete li govoriti o nekim nedavnim suradnjama i kako su one pomogle u podizanju svijesti o brendu i VERTUO liniji?

Obično se ova vrsta suradnje sastoji od kava inspiriranih svakim kuharom. Primjerice, kao dio naše blagdanske kampanje 2022. udružili smo snage sa svjetski poznatim slastičarom Pierreom Herméom i najavili kolekciju u kapsulama za početak blagdanske sezone. Ekskluzivne kave i slastice bile su proslava profinjenih okusa i uživanja, predstavljajući najbolje od najboljeg u okusnim užicima.

VERTUO liniju u Hrvatskoj smo predstavili ekskluzivnim eventom u restoranu Marina Rendića. Marin je tom prigodom kreirao meni inspiriran VERTUO linijom, a osvojio nas je već prvim jelom. Cijelu liniju i bogatstvo izbora VERTUO kapsula proslavit ćemo još jednom suradnjom s poznatim chefom Ivanom Pažaninom.

Na kraju, što vidite kao budućnost industrije kave i kako se Nespresso pozicionira da ostane lider u regiji?

Industrija kave se brzo razvija, a s njom se mijenjaju i potrebe potrošača. Nespresso i drugi lideri u industriji imaju dugoročnu odgovornost prema okolišu, poljoprivrednicima, cijelom lancu vrijednosti i potrošačima. Vjerujem da izvrsni proizvodi imaju u prvom planu utjecaj na okoliš i društvo. Kavu vidimo kao snagu dobra. Stoga je naša budućnost učiniti proizvodnju kave održivijom, smanjiti negativan utjecaj na okoliš i poboljšati ekonomske uvjete uzgajivača kave i njihovih zajednica.

Generalno, lidersku poziciju zadržavamo tako što razmišljamo o budućnosti, Baš zato smo 10. i 11. svibnja sudjelovali i na konferenciji Future Tense, gdje smo svim posjetiteljima omogućili da uživaju u održivoj, premium kavi. Ujedno smo ih upoznali i s VERTUO linijom, a sve kapsule koje smo u dva dana konferencije iskoristili smo sačuvali i reciklirat ćemo ih.

PHOTOS BY: Green.hr, Profimedia, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.