Otvoren najveći food outlet u Zagrebu: Osim vrhunskih proizvoda nudi i punjenje deterdženata

GREEN_300_listici_sredina

Podizanje svijesti o bacanju hrane treba postati pravilo

U svijetu se dnevno bacaju ogromne količine hrane. Mnoge tvornice, trgovine i tvrtke naprosto proizvode više od onog što se proda, a viškovi hrane sve su veći problem. Najpoznatiji domaći food outlet u Hrvatskoj Žabac upravo je pravi primjer poslovanja i dizanja svijesti o ovom problemu. U Zagrebu je ovih dana otvorena najveća trgovina, a mi smo razgovarali s čelnim ljudima omiljenog Žapca.

Lipanj je u Zagrebu između ostalog započeo i otvorenjem nove poslovnice popularnog food outleta Žabac. Na radost mnogih kupaca, šesta po redu trgovina je svoja vrata otvorila na okretištu u Dupcu i time postala zasad najveća trgovina ovog jedinstvenog lanca trgovina koji po pristupačnim cijenama nudi vrhunske artikle. Niske cijene, pregršt različitih proizvoda veliki su plus među kupcima koji su kroz godine postali vjerni posjetitelji Žapca. Riječ je o viškovima robe, te o robi pred istekom roka trajanja za koju mnogi bi rekli kako nije ispravna, no to je samo iluzija onih koji zasad još nisu upoznati s takvim načinom kupnje.


“Da naši proizvodi ne valjaju jer su jeftiniji je percepcija kupaca koji nisu bili kod nas pa nas znaju nazivati socijalnim dućanima što naprosto nismo. Nemamo samo proizvode koji su pred istekom roka trajanja, već imamo i dogovore s tvrtkama da se kod nas plasiraju proizvodi koji još nisu službeno stigli na domaće tržište. Kod nas ih kupci prvi puta mogu degustirati i upoznati se s njima prije nego što uopće stignu u sve dućane. Ne samo to, postoji mnogo viškova robe koje su jednostavno stvorene zbog zatvaranja nekih tvrtki posebice sad tijekom pandemije i koja ima sasvim normalne rokove trajanja. Proizvođači se naprosto žele riješiti viškova. Ponuda je zaista velika i moram priznati kako u prodavaonicama nemamo robu koja je oštećena ili je manje kvalitetnija od one u običnim trgovinama”, rekla nam je Vlatka Vlašić, voditeljica maloprodaje.

Ovakav koncept trgovine, odnosno food outleta prepoznat je u cijelom svijetu te je Žabac primio i svjetsku nagradu za inovacije u trgovini. Food waste jedan je od krucijalnih problema s kojim se današnje društvo susreće, a o njemu bi se sve više trebala imati svijest. S time se slaže i Vlašić. “Kod nas još poduzetnici i proizvođači nisu svjesni količine hrane koja se nepotrebno baca i naprosto nisu toliko osviješteni ni ekološki ni socijalno prema ugroženim skupinama. No, ta se slika polako, ali sigurno počela mijenjati, ne samo poduzetnika nego i kupaca. Zaista se nadamo kako će s vremenom to biti još bolje te da će se neke stvari među ljudima još više osvijestiti, da će se ljudi jednostavno više informirati, više pristupiti s odgovornošću prema hrani i okolišu”, tvrdi voditeljica maloprodaje. “Jako puno hrane se baca i svi su svjesni da se mora platiti zbrinjavanje hrane koja se baca, a ta hrana je još u odličnom stanju. Sve se može prodati samo se treba dobro organizirati, dogovoriti i naprosto pristupiti tome odgovorno”, dodaje Vlatka Vlašić.

U trgovini se najviše prodaju slatkiši, a njihova je ponuda uistinu mnogobrojna i raznolika, no ono što još Žabac ima i potiče jest i smanjenje plastičnog otpada pa tako u svojim prodavaonicama nude i kupnju Labud detrdženata iz automata.
“Proces je vrlo jednostavan. Dođete sa svojom ambalažom jer želimo smanjiti potrošnju i korištenje plastike. Ambalaža može biti bilo kakva, bitno da ima poklopac, izvaže se i plati onoliko koliko ste uzeli”, objašnjava Vlašić.


A na tzv. detrdžentomatima će vas dočekati zaposlenici s invaliditetom koje Žabac zapošljava u svim svojim dućanima. Oni su kako kaže Vlašić, glavni za punjenje detrdženata i tu im se nitko ne smije miješati u posao. “U svakoj trgovini imamo po dvoje, troje ljudi s invaliditetom koji rade sa svojim asistentima do nekog određenog trenutka kada im oni više nisu potrebni. Zatim rade samostalno. Zapošljavaju se na ugovor i puno radno vrijeme. Oni najčešće deklariraju robu, slažu čokolade, preslaguju kartone i glavni su na detrdžentomatima. To je njihov dio i tu su iznimno sretni i ponosni“, tvrdi voditeljica maloprodaje koja u bliskoj budućnosti najavljuje širenje njihovog food outleta i van Zagreba.

PHOTOS BY: Žabac / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.