vjetrobransko staklo naslovna

Nisu samo ispušni plinovi: Vjetrobransko staklo krije svoju malu, prljavu tajnu

GREEN_300_listici_sredina

Zagađenje automobilima

Nije tajna da su automobili zagađivači zraka, i to ne samo zbog ispušnih plinova, već i zbog štetnih čestica koje se oslobađaju trošenjem kočnica i guma, a što se ne rješava niti uvođenjem električnih automobila. Nedavna studija otkrila je još jednog zagađivača kojeg ne smijemo zanemariti.

Nedavno je provedeno još jedno istraživanje na temu ispuštanja hlapljivih organskih spojeva, rezultati ove studije su začuđujući. Možda nikad niste doveli u pitanje sredstvo kojim perete vjetrobran? Autori studije tvrde da alkoholi u tekućini za pranje vjetrobranskog stakla “čine veći udio emisija štetnih hlapljivih organskih spojeva nego što se dosad mislilo.

Naime, dva glavna kemijska sastojka, alkoholi etanol i metanol, emitiraju gotovo dvostruko veće od ukupne količine hlapljivih organskih spojeva (VOC) nego ispušni plinovi.

Prije provedene studije, objavljene u časopisu Environmental Science & Technology, procijenjeno je da proizvodi za čišćenje automobile, poput tekućine za pranje vjetrobranskog stakla, mogu biti još veći izvor onečišćenja od ispušnih plinova, ali nije bilo znanstvenih dokaza.

Stoga, Samuel J. Cliff s engleskog Sveučilišta u Yorku i njegovi kolege odlučili su izmjeriti količine hlapljivih sastojaka tekućine za pranje vjetrobranskog stakla s automobila na stvarnom testiranju i usporediti ih s prijašnjim podacima.

Otkrili su da ovi proizvodi predstavljaju značajan i potpuno neočekivan izvor onečišćenja koji se pripisuje korištenju automobila.

zagađenje autima

“Važna značajka štetnih emisija proizvoda za njegu automobila jest da ne ovise o vrsti goriva, što znači da se onečišćenje odnosi na sva vozila, uključujući i ona s električnim pogonom”, pišu autori studije.

Na kraju, to je samo još jedan dokaz da električni automobili sami po sebi neće spasiti planet i sigurno nas neće zaštititi od onečišćenja koje stvaraju automobili. I dalje ćemo imati problem emisija štetnih čestica iz trošenja guma, kočnica, spojki i cesta, kao i ponovno podizanje prašine s ceste. Sada, nova istraživanja pokazuju da svemu tome treba dodati i hlapljiva štetna isparavanja koja izlaze iz vjetrobrana.

Iako su električni automobili bolji od svojih prethodnika s unutarnjim izgaranjem, važno je zapamtiti da su to i dalje automobili te treba pronaći način da se smanji naša ovisnost o njima, što će dugoročno doprinijeti očuvanju životnog okoliša.

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.