Kako satima ne bi bili zarobljeni u kilometarskim kolonama na putu do posla, sve više ljudi diljem Europe odlučuje se putovati biciklom. Neke zemlje prednjače u biciklističkoj infrastrukturi u odnosu na druge države, a osim toga, kako bi popularizirali ovaj najzeleniji način prijevoza, sve više uvode i posebne ponude za bicikliste.
Nizozemska vlada, primjerice, svim biciklistima nudi tzv. “dodatak za prijeđenu kilometražu”. Od 2007. godine tvrtke nagrađuju bicikliste s 0,19 eura po prijeđenom kilometru, što je trošak koji im Vlada dopušta odbiti od svog poreznog računa. Ova naknada za kilometražu ranije se odnosila samo za vozače koji su ju mogli zatražiti za pokrivanje troškova goriva, no kako se povećao broj ljudi koji putuju na posao biciklom, sada i oni mogu jednostavno staviti novce u džep.
Drugim riječima, putnik koji vozi bicikl deset kilometara dnevno pet dana u tjednu mogao bi zaraditi oko 450 eura godišnje uz pomoć ovog programa.
Nizozemci bicikliraju u prosjeku 2,6 km dnevno. Kada bi taj primjer slijedio cijeli svijet, godišnje bi globalne emisije ugljika pale za 686 milijuna tona, što je više od cjelokupnog ugljičnog otiska Ujedinjenog Kraljevstva, navodi Euronews.
U Belgiji je veća naknada, u Italiji ovisi o gradu
Uz Nizozemsku i Belgija nudi posebne pogodnosti za sve bicikliste. Putnici u toj državi imaju pravo zatražiti 0,24 eura po prijeđenom kilometru. Ta je mjera, kako je naveo Brussels Times, dočekana s oduševljenjem. Naime, u prvoj polovici 2022. godine, jedan od pet zaposlenika malih i srednjih belgijskih poduzeća na posao je odlazio biciklom i tako ostvario naknadu.
Francuzi imaju pravo na naknadu od 0,25 eura po prijeđenom kilometru na biciklu, ali do godišnje granice od oko 200 eura. Rezultati pilot faze, u kojoj je sudjelovalo 18 tvrtki, pokazali su 50-postotni porast broja aktivnih biciklista.
Talijanska pravila razlikuju se od grada do grada. Primjerice, u Italiji pristup shemama vožnje biciklom do posla ovisi o tome u kojoj lokalnoj upravi živite. U Bariju, glavnom gradu talijanske regije Puglia, vozači bicikla dobivaju 0,21 eura za svaki kilometar koji biciklom prijeđu do posla, no do gornje granice od 25 eura mjesečno.
Nacionalna vlada također nudi putnicima bonove za mobilnost za kupnju novog bicikla. Takav primjer sudjeluje i Luksemburg, gdje ljudi koji bicikliraju na posao mogu odbiti do 300 eura od poreza na osobni dohodak kako bi kupili novi bicikl.