joshua-rondeau--dgCq_Hm2Ng-unsplash

PERWOLL DONOSI

Ne vjerujte društvenim mrežama: U redu je nositi istu odjeću!

Održivo je moderno

Ono što je započelo kao zabavan način da se zabilježi omiljena odjevna kombinacija, danas je postala modna utrka u kojoj svi pokušavaju pokazati količinu odjeće koju posjeduju. Za to nisu krivi samo influenceri. Krivi smo i mi koji smo pali pod ovaj loš utjecaj. Srećom, stvari se mijenjaju...

Instagram je u našim životima prisutan više od 10 godina, ali mnogima omiljena platforma se od tada drastično promijenila. Prije je bilo jednostavnije – objavili biste fotografiju, eventualno stavili hashtag #ootd, iliti „Outfit of the day“, da istaknete što ste taj dan odjenuli i nastavili listati druge profile. Danas taj hashtag je korišten 350 milijuna puta ispod objava ljudi diljem svijeta. Dok je prije bio dobar izvor za inspiraciju jer biste pod tom oznakom vidjeli odjevne kombinacije drugih korisnika, njegov smisao se izgubio. Kako je vrijeme prolazilo, influenceri su počeli na svojim profilima svakodnevno objavljivati nove outfite, a uskoro su to počeli činiti i ostali korisnici kojima ni nije posao promovirati odjevne komade određenih brendova. Imati nešto novo za nositi postalo je ne samo norma već i očekivanje.

Ljudska bića osjećaju se sigurnije kada slijede gomilu. Kad god se osjećamo pomalo tjeskobno, osjećamo se sigurno kada radimo ono što rade i drugi ljudi. Svi su na društvenim mrežama počeli djelovati po instinktu krda. Naime, studija koju je provela organizacija za zaštitu okoliša Wrap, pokazala je da svaka treća žena odjevni predmet smatra “starim” nakon jednog ili dva nošenja.
Do pojave društvenih mreža, bilo je normalno da iste komade odjeće nosimo dugi niz godina. Zašto i ne bismo ako smo ih platili teško zarađenim novcima? S porastom brze mode, došlo je i do pada gledanja na našu odjeću kao na stvari koje vrijede. Niske cijene, loša kvaliteta i jednostavan pristup novoj odjeći promijenili su našu perspektivu. Odjeća je prestala biti predmet o kojem se brinemo i postala samo još jedan rekvizit za #ootd. Srećom, ljudi se počinju opirati ovom otrovnom razmišljanju stvorenom od strane društvenih mreža.

Zadnjih godinu dana trivijalne stvari poput novih odjevnih kombinacija pale su u drugi plan. Cijeli svijet je suočen s istim problemom i svima su nam druge stvari postale puno bitnije. Budući da nismo puno izlazili, svakodnevno išli do ureda i družili se s prijateljima, nismo imali priliku odjenuti dosta odjeće u svojim ormarima. Upravo zato su ljudi počeli malo drugačije razmišljati i shvaćati da zapravo i nema potrebe gomilati odjeću i da je sasvim u redu ponavljati outfite bez ikakve osude.
Umjesto da odjeću u svom ormaru doživljavate kao “staru”, poigrajte se s njom i na taj način potaknite svoju kreativnost. Naime, kada smo “prisiljeni” ograničiti se na istu odjeću, postajemo maštovitiji. Ta kreativnost zadovoljava i uskoro biste mogli primijetiti da odolijevate kupovini nove odjeće koja vam zapravo ne treba.

Važno je istaknuti da jednostavnim održavanjem odjeće svoje omiljene odjevne komade možete nositi godinama i kombinirati ih s novima koji će vam u budućnosti zaista trebati. Dovoljno je pažljivo pročitati etiketu i vidjeti kakvu njegu zahtjeva određeni komad odjeće i odabrati nježni deterdžent koji može pomoći vašoj staroj odjeći vratiti sjaj.
Dobra vijest je što su i neki influenceri počeli prakticirati nošenje iste odjeće kako bi se realnije povezali sa svojim pratiteljima. Nije lako odmaknuti se od toksičnih navika kada je u pitanju moda, pogotovo kada se kupnja nove odjeće ne samo normalizira nego se i potiče. Na društvenim mrežama zapratite ljude koji govore da je u redu zavirite u ormar i nositi ono što već imate. Oni će savjetima i trikovima pomoći da udahnete novi život svojoj postojećoj garderobi. I zapamtite, u redu je nositi istu odjeću više puta, nekoliko sezona i godina!

PHOTOS BY: Pexels, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.