Mango poručuje da je predan planetu i najavljuje nove održive promjene

GREEN_300_listici_sredina

Postavljeni novi ciljevi

Sve više brendova mijenja svoj način poslovanja i prelazi na održivija rješenja. Neki se doista trude dok neki samo imaju dobar marketing i uvjeravaju nas u zelenije promjene, a istina je prilično drugačija. No ono što se cijeni je transparentnost kroz izvješća o održivosti pomoću kojih možemo saznati više i lakše odlučiti o tome koliko je neki brend “zelen”.

Poznati španjolski brend odjeće Mango je danas podijelio sa svijetom svoju misiju i ciljeve vezano za održivost, a osim toga podijelili su na svojoj stranici i izvješće o održivosti za 2019. godinu. Ponudili su nam rješenja i putokaz njihovog održivog putovanja, a koliko će se sve to ostvariti možemo samo pratiti i saznati. U najnovijoj izjavi za javnost rekli su: “Mi u Mangu nalazimo se na putovanju. Putovanju ka održivijoj i etičnijoj modi. Mi to nazivamo “Predanošću”. Predanost je izraz naše volje za aktivnošću i pomoći u mijenjanju svijeta nabolje, korak po korak. 79 % naših odjevnih predmeta već ima održiva svojstva. Do 2022. godine bit će ih 100 %​.” S ovom izjavom Mango najavljuje kako su predani dizajniranju održivijih proizvoda, ekološki prihvatljivijim vlaknima i procesima, kružnom gospodarstvu, recikliranju i smanjenju tekstilnog otpada. A rade i na 100% održivom pakiranju i smanjenju emisija CO2.

U Mangu najavljuju kako su svjesni klimatskih rizika povezanih s njihovom djelatnošću i proizvodima, i stoga rade na uključivanju održive strategije i kriterija u svim aspektima i područjima tvrtke. Važno im je identificirati kratkoročne i dugoročne klimatske rizike u svim zemljama i područjima u kojima Mango posluje te sukladno tome su oformili tim ljudi koji radi na monitoringu i procjeni ciljeva održivosti tvrtke te razvoju i upravljanju svim odgovarajućim projektima i inicijativama. Ovaj je tim također zadužen za identificiranje socijalnih i ekoloških rizika povezanih s aktivnošću brenda te odlučivanju o odgovarajućem smjeru djelovanja do upravljanja identificiranim rizicima.

Prošle godine pokrenuli su i program recikliranja pod nazivom Second Chances kroz kojega daju novi život tekstilnom otpadu. Tim projektom Mango poziva ljude na recikliranje odjeće i obuće bilo kojeg brenda, a koju je moguće odložiti u njihove spremnike koji se nalaze u odabranim trgovinama diljem svijeta. Ubrzo nakon toga su izbacili i kolekciju Second Chances izrađenu od recikliranih vlakana od odjeće prikupljene u njihovim spremnicima. Za tu kolekciju je bilo upotrebljeno šest tona recikliranog pamuka što je nevjerojatna količina otpada dovoljna da potakne brend da nastavi s ovakvim nastojanjima da smanji tekstilni otpad i s promocijom kružnog gospodarstva.

Osim toga, još neki od napora u pogledu održivosti se pokazuju i kroz pridruživanje raznim udrugama kojima je cilj održivost i briga za okoliš.  Mango se 2017. godine prijavio u AMFORI, vodećoj svjetskoj komercijalnoj udruzi posvećenoj otvorenoj i održivoj trgovini, a sve radi poboljšanja društvenih performansi njihovog opskrbnog lanca. Tijekom 2018. godine potpisali su ugovor sa Sedex Global kako bi zajedno radili na poboljšanju društvenih performansi njihovog lanca, a sve radi veće kontrole u svim njihovim proizvodnim zemljama. U listopadu 2019. godine brend je potvrdio svoju predanost okolišu i održivosti pridruživanjem Modnom paktu (The Fashion Pact). Modni pakt prvi je globalni pokret u kojem modna industrija udružuje snage za rad kako bi se mogli zajedno suočiti s klimatskim promjenama i rutom prema održivijoj tekstilnoj industriji.

Koalicija, koja već uključuje 56 tvrtki iz tekstilne industrije, ima za cilj da zajednički rade na smanjenju utjecaja izrade tekstila i modne industrije na okoliš s naglaskom na tri stupa: klima, biološka raznolikost i oceani. Ova su tri stupa integrirana u pet blokova strateškog Plan održivosti za 2021. godinu. Na ovaj način Mango usklađuje svoje kratkoročne i srednjoročne ciljeve s dugoročnim ciljevima tekstilne industrije koji dijele sve članice Modnog pakta. Tijekom 2020. godine pridružili su se i Savezu za održivu odjeću (SAC) kako bi se zajednički obvezali na poboljšanje održivosti u opskrbnom lancu tekstilne industrije. Ovom novom suradnjom obvezuju se na progresivnu procjenu utjecaja cijelog opskrbnog lanca na okoliš pomoću paketa SAC-ovih alata za mjerenje održivosti poznatog kao Higg-ovog indeksa.Iako je ovaj poznati i voljeni brend još daleko od toga da u potpunosti bude održiv, svakako se cijeni napor koji se ulaže da se promijeni kompletno poslovanje ovako velike kompanije pogotovo u usporedbi s nekim drugim sličnim tvrtkama koji nisu niti započeli svoj put ka održivosti.

PHOTOS BY: Mango, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.