‘T-Flight’ vlak postigao je rekordnu brzinu od 600 km/h na kratkom testnom tragu – čak bržu od japanskog MLX01 Magleva, najbržeg vlaka na svijetu (580 km/h). Kineski inženjeri, međutim, nadaju se da će, kada se pojavi na tržištu, vlak doseći čak 2.000 km/h – brže od brzine zvuka i više od dvostruko veće od brzine zrakoplova Boeing 737.
Kineski T-Flight je magnetski vlak, što znači da koristi magnete za podizanje vagona iznad traga. Magneti se koriste za podizanje kapsula iznad traga, omogućavajući im da se besprijekorno klize. Ovo eliminira potrebu za kotačima i time za bilo kojom vrstom trenja, pružajući bržu i tišu uslugu. T-Flight bi bio hyperloop vlak, što znači da bi prevozio ljude najvećim brzinama u cijevima između udaljenih lokacija. Pri takvoj brzini, vlak T-Flight mogao bi putovati od Wuhana do Pekinga za samo 30 minuta, umjesto više od četiri sata koliko trenutačno traje putovanje visokobrzinskim vlakovima, prenosi Daily Mail.
China's CASIC has unveiled its T-Flight maglev train, which reached an astounding 387 mph during testing, setting a new record for the fastest superconducting maglev vehicle ever. pic.twitter.com/hsWnkEXhOg
— RobbReport (@RobbReport) February 5, 2024
Trenutačno su brzine ograničene na 400 km/h zbog prevelikog otpora zraka pri tim brzinama, ali dizajn vakuumskih cijevi mogao bi im omogućiti putovanje sedam puta brže u budućnosti. Već se neko vrijeme radi na razvijanju ovog vlaka, a najnoviji rezultati svakako su probijanje svih očekivanja.
Jednom kada se pojavi na tržištu, T-Flight bi znatno nadmašio vlakove koji se trenutačno koriste širom svijeta, ali i zrakoplove. Japanski Bullet Train vozi brzinom od 430 km/h, dok Eurostar doseže 300 km/h, a većina britanskih vlakova vozi brzinom od oko 200 km/h. Bio bi brži čak i od najnovijeg eksperimentalnog zrakoplova NASA-e, X-59, za koji agencija tvrdi da može doseći brzinu od 900 mph. Ipak, T-Flight ne bi dosezao brzinu Concordea, posljednjeg nadzvučnog zrakoplova koji je mogao dostići brzinu od 2.100 km/h.
Korištenjem magnetske levitacije za podizanje vlaka iznad tračnica, maglev sustavi eliminiraju trenje kotača, što smanjuje potrošnju energije i emisiju stakleničkih plinova. Ova tehnologija omogućuje učinkovitije kretanje vlaka, čime se pridonosi smanjenju ekološkog otiska prijevoznih sustava. Smanjenje trenja također rezultira tišim radom vlaka, što može dodatno doprinijeti poboljšanju okoliša duž trasa.
Trenutno najbrži vlak prema maksimalnoj operativnoj brzini koju postiže (ne brzini koja se postiže na testiranjima), a kako ih je izdvojio Railway Technology, jest Shanghai Maglev iz Kine koji postiže brzinu od 431 km/h.