Kako su TikTokeri na bolje promijenili pogled na svijet, a da toga nisu ni svjesni

GREEN_300_listici_sredina

Novi trend među mladima

TikTokeri mijenjaju način na koji pripadnici generacije Z konzumiraju modu pa su tako pokrenuli novi trend - umjesto nove odjeće, u modi je pretvoriti staru odjeću u novu!

Društvena mreža Tik Tok koja se na Internetu pojavila 2016. godine odavno je zaludila svijet, u prvim redovima mlađe generacije. Oni nešto stariji na ovu platformu vjerojatno okreću očima i jedino s čim je povezuju je s napornim koreografijama na koje ih tjeraju mlađi ukućani da im se pridruže. Bilo kako bilo, ova platforma uz obilje nepotrebnih videa ipak je izrodila i jednu znatno ozbiljniju priču ili projekt, a da toga nisu svjesni ni sami začetnici tog trenda.
Korisnik Andrew Burgess ima 20 godina i na Tik Toku je poznat kao @wandythemaker i ima preko 279 tisuća pratitelja. Ono što on promovira je kreiranje i prenamijenjivost rabljene odjeće. Svojim kreacijama staroj odjeći daje novi sjaj i pretvara ih u nove odjevne komade kojih se ne bi posramili mnogi etablirani modni dizajneri. Jedan od njegovih najpopularnijih videozapisa prikazuje kako pretvara poplun sa zvijezdama u kapuljaču, dok drugi prikazuje kako vuneni prekrivač pretvara u hlače. Svi ovi videi u kratkom vremenu prikupili su mu na nekoliko tisuća pratitelja, a time je pokrenuo i novi trend na ovoj mreži nazvan “štedljivost”. Andrew nije svjestan da je osim štedljivosti, potaknuo mnoge mlade i na održivost i ekološku prihvatljivost. “Moram priznati da nisam neki pretjerani ekološki aktivist, niti me to pretjerano zanima, ali mislim kako je “kul” prenamijeniti stari tekstil u nešto novo jer mislim da ima mnogo neiskorištenog tekstila koji se baca, a može poslužiti svrsi “, otkrio je Burgess u jednom intervjuu.

https://www.tiktok.com/@wandythemaker/video/6797588852983729413?source=h5_m&is_copy_url=1&is_from_webapp=v1

 

@wandythemaker

Reply to @toaaa88 i think she was right 😳 y’all feeling the no brim look? 👀 #thrifted #upcycling #sewing #fyp

♬ Cochise ㅤ Hatchback – Tik Toker

Burgess je sada postao jedan u nizu popularnih TikTokera Z generacije koji su se okrenuli upravo takvoj modi, a svoje kreacije i cijeli postupak objavljuju na društvenim mrežama. Dapače, pokrenut je i cijeli izazov pod heštegom #sustainablefashion koji sada broji i preko 760 milijuna takvih videa, a pregledavaju ih pretežito mladi između 18 i 24 godine. Ono što je u cijeloj ovoj priči najvažnije, a to je činjenica da svi ti pregledi, lajkovi, dijeljenja napokon imaju smisla. Budući da upravo u toj dobi mladi najviše eksperimentiraju s modom, nemali je broj onih koji su zahvaljujući svojim idolima s Tik Toka počeli sami izrađivati odjeću od one rabljene.

Nerijetko su mladi gotovo pa ovisni da u tim godinama svako malo u ormaru imaju nešto novo, no ovim online pokretom nešto novo počelo je značiti nešto staro pretvoreno u novo. Andrewova 17-godišnja kolegica Tierra Ruggebert svoj je rad s YouTubea prebacila na Tik Tok jer je uvidjela da tamo bolje “prođe” iz razloga što se njezinim pratiteljima ne gledaju videi dugi 15 minuta, već im treba u svega nekoliko sekundi objasniti cijeli proces ne bi li došli na neku ideju dizajniranja svojih kreacija. Ono što se danas cijeni jest kreativnost i brzina, a toga ovim i brojnim drugim TikTokerima ne nedostaje.

https://www.tiktok.com/@teaairaa/video/6924473902550748421?lang=en&is_copy_url=1&is_from_webapp=v1

https://www.tiktok.com/@teaairaa/video/6894716114505338117?lang=en&is_copy_url=1&is_from_webapp=v1

“Volim modu prije svega. Činjenica da sam i ekološki svjesna izradom i prodajom svojih komada i time sudjelujem u smanjenju emisija – to je potpuno dodatna prednost. I sada sam puno svjesnija aspekta održivosti nego kad sam prvi put započela s time”, izjavila je jedna TikTokerica. Zahvaljujući njima, mladi su danas zaokrenuli pogled na svijet ili barem pogled na svoj ormar i učinili ga nevjerojatnim reuse bogatstvom.

PHOTOS BY: TikTok, Pexels / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.