Čak 60% proizvoda popularnog sportskog brenda će biti od održivih materijala

GREEN_300_listici_sredina

Moda u službi okoliša

Iako su mnogi veliki brendovi i tvrtke uzrok ogromnih problema s okolišem, Adidas radi na tome da izmjeni svoje postupke. Njemački gigant je u zadnjih nekoliko godina razvijao razne tehnologije kako bi smanjio svoj doprinos plastičnom otpadu i našao način da budu što održiviji.

Brend je 2018. godine počeo koristiti isključivo održivi pamuk, zatim je izradio dresove od recikliranog poliestera, pa kultne Stan Smith tenisice u veganskoj verziji i sada može reći da će u 2021. godini više od 60% Adidasovih proizvoda biti izrađeno od održivih materijala. A do 2024. godine plan je da se koriste isključivo reciklirani materijali. “Održivost je sastavni dio Adidasove poslovne filozofije. Nastavili smo ulagati u inicijative za održivost tijekom pandemije koronavirusa i značajno ćemo proširiti naš asortiman održivih proizvoda u 2021. godini. U tu smo svrhu, na primjer, surađivali s našim dobavljačima kako bismo stvorili strukture koje omogućuju obradu recikliranih materijala u velikoj mjeri. Ne samo da naše opredjeljenje čini Adidas održivijim, već potiče i razvoj cijele industrije”, rekao je u priopćenju Adidasov izvršni direktor Kasper Rorsted.

Recikliranje i zaštita oceana

Adidasovi dizajneri od samog početka razmatraju kasniju ponovnu upotrebu svog proizvoda u njegovom razvoju – Ultraboost DNA petlja, koja je prvi put predstavljena zainteresiranim potrošačima u listopadu prošle godine, izrađena je od jednog jedinog materijala od potplata do vezica i zavarena je bez ljepila. Nakon što cipela dosegne kraj svog životnog ciklusa, može se usitniti i materijal ponovno upotrijebiti. U proljeće 2021. Adidas planira lansirati ovaj proizvod u većem obujmu.

Adidas je prepoznao i svoj doprinos plastičnom otpadu, a pogotovo napominjući negativne utjecaje otpada na svjetske oceane. Stoga je osnovao i Parley for the Oceans, globalnu mrežu koja pomaže u podizanju svijesti o oceanima suradnjom s pažljivim brendovima i ekološkim skupinama. Iz toga su proizašli i novi materijali oznake Primeblue i Primegreen čije su najbitnije karakteristike da su nastali od recikliranog plastičnog otpada ili poliestera, a i dalje nude punu funkcionalnost i izdržljivost u sportu. Adidasov cilj za 2021. godinu je da proizvede 17 milijuna pari cipela s recikliranim plastičnim otpadom prikupljenim s plaža i obalnih regija, nakon više od 15 milijuna u 2020. godini.

Veganski proizvodi

Za Adidas održivost znači manja upotreba plastike i manje životinjskog materijala. U 2020. godini Adidas je lansirao veganske verzije nekoliko klasika poput Stan Smith tenisica, koje su brzo postali bestselleri. Ove godine Adidas zajedno s partnerima razvija novi materijal, biološku kožnu alternativu izrađenu od micelija (gljive), i po prvi puta će ga koristiti u stvaranju obuće. Uz to, Adidas se obvezao i u potpunosti odreći upotrebe krzna.

Zaštita okoliša

U partnerstvu s dobavljačima tvrtke, Adidas želi postići globalnu klimatsku neutralnost do 2050. godine i u svom cijelom opskrbnom lancu. Različiti projekti s dobavljačima imaju za cilj smanjenje emisije ugljika i potrošnju vode, kao i očuvanje netaknutog okoliša. Nadajmo se da ovako velik i utjecajan brend poput Adidasa, koji tako snažno korača prema održivosti, će potaknuti i svoje suparnike da poduzmu ovakve inicijative te da će na taj način zajednički doprinijeti smanjenju otpada i zelenijem okolišu.

PHOTOS BY: Adidas, Press / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.