Modni giganti

Giganti brze mode doprinose onečišćenju zraka i blokiraju zračni promet: Dnevno prenose 10.000 tona tereta iz Kine

GREEN_300_listici_sredina

Tvrtke Shein i Temu

Čak 108 aviona trebalo bi poletjeti svakog dana kako bi pratili izvoz brze mode kineskih modnih divova poput Sheina, Temua i Alibabe. Zabrinjavajuća brojka utječe na zračni promet - na loš način.

Modni giganti, osim što promoviraju brzu modu, počinju stvarati dodati problem. Naime, Shein i Temu zajedno odgovaraju za preko 9.000 tona tereta dnevno. To dovodi do zastoja u zračnom prometu, visokih troškova prijevoza i naravno – potencijalno dodatnog onečišćenja zraka.

Nudeći nisku cijenu, Shein i Temu postali su vrlo popularni na zapadnom tržištu od njihovog lansiranja. Prema istraživanju Coresight, Shein već posjeduje 20 % tržišne vrijednosti brze mode koja je imala ukupnu vrijednost od 60,5 milijardi američkih dolara 2022. godine. Izvješće američkog Kongresa iz lipnja 2023. navodi da u Ameriku svakodnevno stiže 600.000 paketa iz Sheina i Temua. Budući da dostave moraju stići nekoliko dana nakon kupnje, to ima značajne posljedice za zračni teret.

Izvor: ecommercedb.com
Preko 10.000 tona tereta dnevno iz Kine

Obe kineske tvrtke ne oslanjaju se na logističke centre, skladišta ili distributere, što znači da se paketi moraju dostaviti odmah nakon slijetanja aviona. Shein i Temu odgovorni su za 5.000 tona odnosno 4.000 tona tereta svaki dan. U kombinaciji, Alibaba i TikTok Shop dodaju još 1.000 odnosno 800 tona tereta dnevno. Drugim riječima: Trebalo bi 108 Boeinga 777 koji svakodnevno lete iz Kine u ostatak svijeta kako bi dostavili sve te pakete. U usporedbi, Apple proizvodi 1000 tona tereta dnevno. Prema izvorima industrije, Apple se zaista mora boriti se za prostor tereta na avionima jer ga ima premalo od kada su Shein i Temu postali globalni igrači, prenosi eCommerce facts.

Carinski ograničenja proizvode više tereta

Jedan razlog za niske cijene i visoke cijene prijevoza je izbjegavanje carinskih ograničenja. Jedan stručnjak objasnio je da se, primjerice, olovka može pakirati u četiri dijela kako bi se izbjegla stroga izvozna ograničenja Kine. Još jedna metoda koju koriste kineske tvrtke je kamionski prijevoz proizvoda u Vijetnam ili Tajland i let iz tih zemalja, prenosi Reuters.

Trenutno, Temu traži vlastite zrakoplove za najam kako bi prevozila još više tereta.

Osim toga, tvrtka također traži dobavljače u Europi i SAD-u kako bi minimizirala vrijeme prijevoza. Čak i uz ove akcije, stručnjaci ne očekuju značajne promjene u zračnom teretu uskoro. Do sada, brza moda iz Sheina i Temua pomaže Kini da ostane na vrhu kao vodeća zemlja izvoznica brze mode. S izvozom od 182 milijarde američkih dolara u 2022. godini, uzeli su najveći udio kolača s 31,7 %. Na drugom mjestu je Europska unija s udjelom od 27,1 %. Slijedi ogromni jaz do trećeg mjesta Bangladeša sa 7,9 %.

Dominacija Sheina i Temua na tržištu brze mode dovela je do visokih razina zračnog tereta, stvarajući logističke zastoje i ekološke zabrinutosti.

Vjerojatno je da će kineski eCommerce igrači kupiti skladišta i logističke centre u Europi i Americi kako bi poboljšali vrijeme dostave. To bi moglo olakšati situaciju sa zračnim teretom smanjenjem broja paketa koji se dostavljaju izravno kupcima. No, s rastućim tržištem problemi s prostorom tereta i visokim prijevozom će se nastaviti.

 

PHOTOS BY: Unsplash.com, eCommerce facts / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.