Dominik Ćibarić otkriva kako je ‘stvoren’ Garden: ‘Imali smo želju prenijeti svoje znanje i proširiti svijest o zdravoj prehrani’

GREEN_300_listici_sredina

U svijetu eko hrane

Garden, brend koji predstavlja sinonim za eko proizvode provjerene kvalitete, osim dvije trgovine u Zagrebu i dvije u Ljubljani, uskoro će otvoriti jednu trgovinu u Splitu i jednu u Mariboru. Kroz razgovar s vlasnikom Dominikom Ćibarićem i mi smo ušli u svijet eko proizvodnje i doznali koliko je izazovno uspjeti na zahtjevnom tržištu zdrave hrane.

Priča o Gardenu počinje još prije 15-ak godina, kada je vlasnik jedne od prvih trgovina biohrane u Hrvatskoj, Dominik Ćibarić, odlučio, iz vlastite potrebe i potražnje za zdravom hranom otvoriti mjesto kojim će proširiti ponudu i izbor zdravih namirnica te približiti zdrav način života široj publici.

Danas je Dominik vlasnik dviju trgovina u Zagrebu i dviju u Ljubljani, a u planu je otvaranje i trgovine u Splitu i Mariboru. No njegov put do ovih oaza zdrave prehrane bio je dug i trnovit jer, osim što je bio pionir na ovome polju, svijest o zdravoj prehrani, kada je ulazio u posao, nije bila na razini na kojoj je danas, a niti je izbor dobavljača u Hrvatskoj bio širok.

Tko god je pokušao uzgojiti vlastitu hranu, dobro zna da je riječ o “velikom zalogaju” i da je izazovno krenuti u smjeru beskompromisnog biranja sjemena, uzgoja bez pesticida, ali i pripreme hrane koja u sebi ne sadržava teške konzervanse i štetne dodatke. Jer, osim svježeg povrća i voća, u Gardenu možete pronaći i široku paletu mliječnih proizvoda, sokova, pekmeza, ulja i svega što inače nalazite na policama trgovina prehrambenim artiklima, samo s etiketom “eko”.

Da bismo iz prve ruke doznali kako je Garden svih ovih godina uspio zadovoljiti visoke kriterije svojih klijenata i, bez obzira na sve zahtjeve eko tržišta, uspješno poslovati i u kontinuitetu imati kvalitetnu ponudu, biti “srce” zdravoga načina prehrane i dokaz da fraza “ono si što jedeš” može postati način i stil života, razgovarali smo s vlasnikom Dominikom Ćibarićem.

Dominik Ćibarić

Kako je počeo Garden? Što je bila početna motivacija?

Garden je nastao iz vlastite potreba za konzumcijom eko proizvoda. U trenutku kada sam počeo razmišljati o tome što i kako se zdravo hraniti te kako doći do ekološki uzgojene hrane, na našem tržištu bilo je samo nekoliko  trgovina sa makrobiotskim namirnicama, što nije zadovoljavalo moje potrebe. Stoga, jedina je opcija bila otvoriti trgovinu.

Jeste li oduvijek bili zainteresirani za zdravu prehranu, ekološki tretiranim namirnicama?

Eko-prehrana nije pitanje trenda, nego životni stil, zdravu prehranu mislite i dišete. Cijela je moja obitelj pobornik eko prehrane. Naravno, nismo djeci branili kušati sve što žele, dok su bili mlađi, jeli su sve što žele, ali kako su odrastala uz široku ponudu na stolu i zdravih namirnica, sami su došli do toga da biraju ono što je kvalitetno i dobro za njih. Danas, mogu reći, svi biramo eko proizvode.

Garden

Kada ste prije 15 godina otvorili trgovinu Garden, kakva je bila situacija u Hrvatskoj što se tiče ekološke proizvodnje i osviještenosti o zdravom načinu života?

Tada, 2008., 2009., pojam zdrave prehrane bio je prilično sužen, a izbor na tržištu, barem što se tiče trgovina eko namirnicama, sveden na namirnice vezane uz makrobiotiku. Rijetki su imali hrabrosti otisnuti se u uzgoj eko povrća i živjeti od toga. Kao Hrvati, više smo bili usmjereni na neki tradicionalan način prehrane i biranja namirnica. Zdrava prehrana više je bila zadnji izbor, kada u tome smjeru krećeš zbog zdravstvenih problema.

Garden

Primjećujete li pomak, neki napredak na tržištu zdrave hrane, što se tiče ponude, ali i što se tiče klijenata, odnosno kupaca?

Hrvati su na dobrome putu da u velikom broju prihvate načela eko prehrane. Dva su elementa koja još uvijek usporavaju proces. Još uvijek je problem tradicija, koja govori da je ono što su jeli naši roditelji još uvijek najbolje. A drugo, i u našem poslu postoje mutikaše koji pokušavaju lošim proizvodima i poslovanjem ostvariti kratkoročne ciljeve, pritom ne mareći za dobrobit kupaca. No vjerujem da će se u skoroj budućnosti, a prije svega edukacijiom, promijeniti stav o vjerodostojnosti eko hrane, pa će i neodgovorni pojedinci i tvrtke shvatiti da im je bolje spekulirati u drugim poslovima, a ne u ovome, gdje se prije svega traži vjerodostojnost i transparentnost.

Imate li neke kriterije kod biranja dobavljača, odnosno proizvođača hrane koju prodajete?

Kriterij od kojeg ne odstupamo je postojanost kvalitete proizvoda pa se u našim trgovinama nalaze isključivo najbolja i najkvalitetnija eko hrana. Moram napomenuti da se ovih dana pod „eko“ guraju razni prirodni, zdravi  proizvodi, često se pakira roba s istekom roka, nepoznatog porijekla itd. što zbunjuje kupce, ponajprije zbog cijena i kvalitete. Nikad nismo željeli smanjiti kvalitetu da bismo konkurirali nižim cijenama.

Sve ili većina robnih marki u Gardenu, ovdje su od samog početka poslovanja. Tijekom godina smo posjetili sve važnije dobavljače, i to nekoliko puta, i uvjerili se u ispravnost ideja i proizvoda koje nude, a s većinom smo postali prijatelji. Kad dijelite iste stavove i poglede, onda to uvijek postane više od posla.

Garden

Koji su bili najveći izazovi tijekom proteklih 15 godina poslovanja?

O izazovima bismo mogli napisati nekoliko knjiga. U svakom segmentu poslovanja postoje brojni izazovi, jednostavno, ako radite s hranom, svejedno je jeste li mali poduzetnik ili imate 200 trgovina, problemi su isti. Još uvijek se teško nosimo s neprihvaćanjem i omalovažavanjem eko proizvoda, čini se da ljudi ne shvaćaju da će jednog dana, ponajviše zbog zdravstvenih problema, morati napraviti zaokret.

Što vam je pomoglo u širenju vašeg poslovanja?  

Prije svega, ključna je komunikacija, i s klijentima i s dobavljačima. Važno je dobar i kvalitetan proizvod vjerodostojno predstaviti klijentima, a kako nam je važno i edukativno djelovanje na javnost, moderna tehnologija ovdje igra veliku ulogu.

Naravno, to danas ne možete bez kvalitetnog kanala komunikacije, bez pouzdanoga operatera. Moram istaknuti da smo koristeći usluge A1 uspjeli doći i do svojih stalnih klijenata, ali i održati na razini komunikaciju s dobavljačima, a da ne govorimo o segmentu novih spoznaja na području zdrave prehrane i eko proizvodnje. Ne samo što sami tako učimo, već pomažemo drugima da načela zdrave prehrane mogu primijniti i na svoj život. Živimo u doba interneta, gdje je brza i točna informacija, presudna za uspješno poslovanje. Iako smo “prirodnjaci”, trudimo se najbolje iskoristiti sve što pruža moderna tehnologija.

Što možete reći o Gardenu danas? Jeste li zadovoljni onime što ste postigli?

Naravno da sam sretan zadovoljan, ali odustati sam htio nebrojno puta, teško je objasniti svu zahtjevnost rada s ekološkim proizvodima. Još uvijek smo jedini koji nudimo svježe voće i povrće te mliječne proizvode u širokom rasponu. No i dalje imamo cilj – još više približiti eko proizvodi što širem krugu građana.

Što biste preporučili nekome tko se upravo odlučuje za promjenu prehrambenog stila? Kako krenuti?

Moj je prijedlog pokušati na tri do četiri mjeseca, umjesto konvencionalne hrane, uvesti eko svježe povrće. Samo to, pa nakon toga razdoblja opet kušati ono povrće kupljeno u dućanima široke potrošnje, primijetit ćete golemu razliku, vjerujte mi. Tada se više nećete poželjeti vratiti na stare navike, “povući” će vas u promjenu.

PHOTOS BY: Garden / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.