tvornica zdrave hrane

Osnivači Tvornice zdrave hrane: ‘Kad smo krenuli, govorili su da je preskupo hraniti se zdravo. Uspjeli smo promijeniti taj stav’

GREEN_300_listici_sredina

Pioniri u dostupnosti zdrave hrane

'Naš web čita se i u najnedostupnijim selima Hrvatske. S druge strane, bez fizičke trgovine ljudi mogu ostati nepovjerljivi', kažu iz Tvornice, koja je primjer iznimno uspješne poduzetničke priče.

Za priču o Tvornici zdrave hrane, koja je danas jedan od najpopularnijih green brendova u Hrvatskoj, često kažu da je krenula iz garaže.

“No istina je da smo krenuli iz radne sobe jednog studenta koji je zajedno s drugim prijateljom studentom krenuo istraživati svijet zdrave hrane, točnije Shirataki tjestenine (tjestenine koja je bez kalorija) koje tada nije bilo u Hrvatskoj. Posao se malo pomalo krenuo razvijati, soba se preselila u skladište u kvartu, a to skladište u kvartu prepoznali su susjedi i zainteresirani prolaznici zbog kojih smo shvatili da naša zdrava priča i proizvodi ne moraju ostati samo u online dućanu”, pričaju nam osnivači brenda Dominik Milolož i Elvis Kajtazović.

Danas Tvornica zdrave hrane ima 16 poslovnica u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Varaždinu, Puli i Zadru.

“Uz naše Tvornica zdrave hrane biotrgovine, tu su još tri ugostiteljska objekta Zdravica&Kavica te izdvojeni catering Zdravo!. Trenutno je 160 ljudi zaposleno u našoj ‘tvornici’, imamo više od 4000 proizvoda, a naša robna marka Nutrigold broji oko 450 proizvoda”, govore.

Ekologija je prvo bila posljedica, a onda i namjera

Dok se prisjećaju početaka, kažu da nisu imali veliki plan, odnosno nisu ni razmišljali o tome da bi upravo njihov brend mogao postati sinonim za domaću i eko hranu te potaknuti brojne ljude na promjenu životnog stila na bolje.

“Na samom početku nas je motiviralo samo stavljanje na tržište proizvoda koji su kod nas nedostupni, no s vremenom se pokazalo da će se u naše poslovanje puno uplesti i održivost te neki ‘eko moment’. Za početak, tu je bila organska i eko hrana koju donosimo iz drugih zemalja i nevjerojatni brandovi s genijalnim održivim pričama. Sada, pak, biramo puno lokalnih namirnica, poslovanje nam se gradi na zelenim načelima, a i maksimalno pokušavamo biti korisni član zajednice kad su u pitanju društveno odgovorni projekti”, kažu Milolož i Katajzović.

Tvornica zdrave hrane je bila jedan od pionirskih pothvata u Hrvatskoj. Učinili su zdrave namirnice dostupnima – što logistički, tako i cjenovno. Njihovi korisnici znaju kako i danas redovno imaju tjedne akcije.

Lifestyle, a ne samo shopping

Cijela stvar je dobila i dodatnu dimenziju zbog toga što su od početka, kad se Tvornica isprofilirala, bili uvjereni u to da ne žele biti samo mjesto za kupovinu, već i platforma za promociju zdravog života. Na njihovom webu tako možete naći i recepte, savjete, članke… Što je posebno bilo važno u vremenu kad brojne namirnice koje su danas hit nisu bile toliko popularne, pa ljudi često, čak i ako su imali volju za poboljšanjem kvalitete svoje prehrane, nisu znali što s njima.

“Sigurni smo da smo promijenili svijest o zdravoj prehrani generalno. Do 2015. u Hrvatskoj ste jedino mogli čuti rečenicu ‘preskupo je hraniti se zdravo’. Danas to nitko ne može reći. Osim što smo svima približili zdrave namirnice, uvelike smo ih educirali o primjeni istih… I, bez lažne skromnosti, vjerujemo da smo tome puno pridonijeli baš mi, odnosno naša Tvornica”, govore osnivači.

Pitamo ih i koje su bile ključne točke u razvoju brenda.

“Mi smo samo željeli hranu i namirnice koje su bile nedostupne u Hrvatskoj dovesti u našu malu Hrvatsku. To nam je bila i misija i cilj i ključna točka. I isplatilo se”, jednostavno odgovaraju.

Ljubav prema poslu

Svaki poduzetnički pothvat sa sobom nosi i određene izazove. Iz Tvornice kažu da su u njihovom slučaju to izazovi koji danas zahvaćaju sve koji su u biznisu.

“A to su koronakriza i inflacija. To su promjene na koje teško možeš imati spreman odgovor i s kojima se nije lako boriti, ali smo uspjeli. Vjerujemo da nas u svemu tome tjera naprijed naša ljubav prema svemu ovome. Kad nešto gradiš sedam godina, ne puštaš to samo tako. S druge strane, imamo tim od 160 ljudi. Ako te takva količina raznih osobina, duša, mana i vrlina ne ‘drajva’, neće ništa”, govore.

Ništa bez interneta

Za vremena u kojima je nastala Tvornica njezin je put bio prilično neobičan. Najprije su pokrenuli web shop, a onda otvorili fizičke trgovine.

“Da, to je svakako bilo neobično, ali kako smo s cijelim poslovanjem krenuli iskreno i nekako prirodno, izgleda da se tako i taj naš razvoj iz web shopa u fizički shop razvio jednostavno prirodno i logično”, govore.

Ta se dva segmenta poslovanja, nastavljaju, odlično nadopunjuju.

“Naš web čita se i u najnedostupnijim selima Hrvatske. Tu je njegova najveća prednost. S druge strane, bez fizičke trgovine ljudi mogu ostati nepovjerljivi. Odlazak u ‘špeceraj’ veliki je ritual među nama Hrvatima, pa je odlazak u naše biotrgovine vjerojatno većini kupaca i navika i hobi i omiljeni dio dana. No putem web shopa mi imamo sjajnu komunikaciju s našim Zdravoljupcima (kako ih od milja zovemo) i to nam je izrazito bitan segment cijelog poslovanja. U našem slučaju, jedno bez drugoga ne može”, zaključuju.

A za koordinaciju između weba i trgovina, kao i za održavanje virtualnog dijela poslovanja, uvelike im je pomogla i suradnja s A1 Hrvatska.

“Izrazito su nam važan partner. Mi već pri samoj promociji proizvoda koristimo najaktualnije društvene mreže, najveće trendove komunikacije i marketinške kampanje o kojima se priča. Na svakom koraku pokušavamo iskoristiti prednosti tehnologije i novog doba stoga nam je poslovanje bez stabilnog A1 interneta poprilično nezamislivo. Na kraju krajeva, nema dobrog web shopa i shoppinga bez interneta”, kažu.

PHOTOS BY: TZH / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.