Riječ je o Pi-Pop biciklima, održivom rješenju koje zamjenjuje baterije koje troše puno prirodnih resursa poput litija.
“Sustav se puni kada je vožnja lagana i kada bicikl koči – zahvaljujući kočenju motorom – energija se vraća kada je to potrebno”, rekao je Lelièvre, direktor STEE-a za Euronews.
Kako radi?
Jednostavnije rečeno, superkondenzator radi tako što skladišti energiju na elektrostatički način ili putem sporog naboja. Drugim riječima, superkondenzator može skladištiti i osloboditi energiju vrlo brzo kada je to potrebno. U ovom slučaju,to znači skladištenje energije kada osoba okreće pedale ili koči.
Prema procjeni inovatora, bicikl tako može podnijeti uspon od 50 metara, ako se prethodno napuni na ravnoj površini. To ga čini prikladnim za oko 80 posto europskih gradova.
Koncept superkondenzatora sam po sebi nije nova inovacija; prvi su proizvedeni krajem 1970-ih. Danas se koriste u fotonaponskim sustavima (kao što su solarni paneli), digitalnim kamerama i nekim hibridnim ili električnim vozilima kako bi se poboljšala njihova izvedba.
Materijali koji se mogu reciklirati
Superkondenzatori izrađeni su od ugljika, provodljivog polimera, aluminijskih folija i celuloze – dakle materijala za koje već postoje postupci recikliranja. Tvrtka također tvrdi da se životni vijek superkondenzatora kreće od 10 do 15 godina u usporedbi s pet ili šest godina za litijsku bateriju.
Trenutno Pi-Pop proizvodi 100 bicikala mjesečno. U budućnosti, tvrtka namjerava proizvesti tisuću bicikala mjesečno do 2024. godine. “U 2025. godini želimo ciljati na europsko tržište, trenutno razgovaramo o potencijalnom prikupljanju sredstava”, rekao je.
To bi moglo biti izrazito uspješno, budući da je Europska unije uvezla 1,2 milijuna električnih i 5,2 milijuna običnih bicikala, prema podacima EU agencije Eurostat.