besplatan javni prijevoz
besplatan javni prijevoz

U Austriji publici na festivalima nudili da se tetoviraju i tako dobiju besplatan javni prijevoz godinu dana

GREEN_300_listici_sredina

Kampanja koja je izazvala polemiku

Predstavnici tvrtke koja prodaje klimatsku kartu također su lokalnim medijima rekli da je povratna informacija na festivalima "izuzetno pozitivna" i da je kampanja dobro prihvaćena.

Austrija nudi besplatan javni prijevoz godinu dana osobama koje su voljne tetovirati natpis “Klimaticket”, što je ime nacionalnog sustava javnog prijevoza.

Leonore Gewesseler, zastupnica Zelenih i austrijska ministrica za klimu, promovirala je tu ponudu na Frequency Festivalu u gradu St. Pölten prošlog tjedna. Pri tome je i sama imala (privremenu) tetovažu s natpisom “Gewessler preuzima vodstvo”.

Pop-up salon za tetoviranje s natpisom “Aktion geht unter die Haut” (“Akcija koja prodire pod kožu”), na kojem je bila ministrica, pojavio se na nekoliko događaja ovog ljeta. Prvih troje posjetitelja festivala koji su se odlučili za “Klimaticket” tetovažu zauzvrat su dobili putovanje vlakom diljem Austrije godinu dana.

Izbor dizajnova

Inače, “Klimaticket” karta košta oko tisuću eura i vrijedi godinu dana za gotovo sav javni prijevoz u Austriji. To znači da se oni koji ju kupe voze diljem zemlje za otprilike tri eura dnevno.

Posjetiteljima događanja na kojima se pojavljivao šator su besplatno nudili i druge dizajne tetovaža vezane uz javni prijevoz, održivost i klimatske promjene. Oni koji stoje iza kampanje kažu da je na svakom festivalu u tetoviranju sudjelovalo desetak osoba. Ponuda besplatnog putovanja vlakom, međutim, bila je ograničena na prve tri osobe koje su dobile dizajn Klimaticketa na svakom događaju.

Dok ministrica smatra da je ova vrsta promocije sasvim legitmina, brojni se nisu složili s njom.

Brojne kritike

Nakon što se šator pojavio na Electric Love Festivalu u Salzburgu prije šest tjedana, korisnici društvenih mreža kritizirali su kampanju zbog poticanja “neodgovornog ponašanja mladih ljudi”.

“Je li ovo uzoran postupak? Poticati mlade odrasle osobe da si rade tetovaže?” pitao je jedan korisnik Instagrama. Račun “Klimaticketa” jednostavno je odgovorio: “To je osobna odgovornost”.

Kritičari su također optužili političarku Gewessler da koristi kožu mladih ljudi kako bi reklamirala svoje politike.

No, Gewessler je lokalnoj televizijskoj postaji rekla da je kampanja provedena “s velikom pažnjom”.

Nije im žao

Činilo se da implicira da posjetitelji festivala tijekom dana, kada se mogu tetovirati, manje vjerojatno konzumiraju alkohol, rekavši: “To se radi samo po danu”. Također je istaknula da se oznake “nude samo osobama starijim od 18 godina”. Također je rekla da većina ljudi koji su dobili tetovaže već ih je imala.

Predstavnici tvrtke koja prodaje klimatsku kartu također su lokalnim medijima rekli da je povratna informacija na festivalima “izuzetno pozitivna” i da je kampanja dobro prihvaćena.

Ove godine više nema događanja na kojima će se pojavljivati pop up štand za tetovaže, a nije poznato hoće li se akcija nastaviti iduće godine.

PHOTOS BY: Pexels, Klimaticket / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.