turizam naslovna

Svjetski dan turizma: Podaci pokazuju tko su nam najvjerniji gosti i kakav smještaj vole

GREEN_300_listici_sredina

Iz godine u godinu sve šira ponuda

Na Svjetski dan turizma, koji se obilježava upravo na današnji dan, 27. rujna, tema koja je u žarištu - "Turizam i zelena ulaganja" - kao da je "izmišljena" za razvoj turizma u Hrvatskoj jer goste u našu zemlju prije svega privlače prirodni resursi i ljepota krajolika.

Hrvatska je strancima omiljena turistička destinacija pa je to više nego dovoljan razlog da Svjetski dan turizma, koji se obilježava 27. rujna, bude još više naglašen. Naime, kako podaci iz 2022. govore, čak 20 posto BDP-a, dolazi iz turizma, direktno ili indirektno.

Nekad je turizam bio razvijen samo u obalnim dijelovima Lijepe Naše, ali unatrag nekoliko godina prepoznate su prirodne ljepote kontinentalnog i ruralnog dijela Hrvatske te se turistička ponuda proširila i na Gorski Kotar, Liku, Slavoniju, Zagorje, Međimurje. Zapravo, postoji li danas i jedan dio naše zemlje gdje ne postoji neki sadržaj kojim bi se privukli turisti?

Plitvice

I dalje najviše Nijemaca

Tim povodom Državni zavod za statistiku objavio je zanimljive podatke o posjećenosti Hrvatske kao turističke destinacije.

Naime, prema njihovoj statistici, broj smještajnih kapaciteta u Hrvatskoj raste iz godine u godinu pa je od 2013. do 2022. godine na raspolaganju čak 34,3% više soba, apartmana i mjesta za kampiranje.

Nadalje, naši najvjerniji gosti još uvijek su Nijemci, slijede ih Slovenci i Austrijanci. Kad je riječ o prosječnom broju noćenja po dolasku, kako kažu podaci iz 2022. godine Državnog statističkog zavoda, Nijemci prosječno ostvare 7,2 noćenja po dolasku, Česi 6,6 noćenja te Slovaci 6,4 noćenja po dolasku. Prije ulaska u EU, 2013. godine, najveći prosječni broj noćenja ostvarili su Rusi, 8,1 noćenja po dolasku, potom Danci, 7,7, dok su Nijemci, bili tek na trećemu mjestu, sa 7,5 noćenja po dolasku.

Najviše vole biti u vlastitu aranžmanu

Prema svim podacima, turisti u Hrvatsku najviše vole dolaziti u vlastitom aranžmanu, a 2022. njih je čak 71,1%, došlo individualno, dok ih je u organiziranim grupama došlo 28,9%.

“Kad je riječ o smještaju, turisti tradicionalno najviše borave u sobama, apartmanima, studio-apartmanima i kućama za odmor, u kojima je u 2022. ostvareno 49,1% noćenja, dok su na drugome mjestu kampovi, s 23,2%, a na trećemu mjestu hoteli, s 20,3% ukupnog broja ostvarenih noćenja”, kažu iz Državnog zavoda za statistiku.

Pozitivno kako hrvatski turistički djelatnici unatrag dvije-tri godine ipak uzimaju u obzir okretanje inovativnim rješenjima i širenjem ponude na ekološko održiv način, a tome svjedoče i smještajni kapaciteti koji su nastali u skladu sa zelenim politikama. No preostaje da ostali počnu slijediti njihov primjer i donesu važne promjene u poslovanju.

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.