Svaki dom ima barem jedan njihov proizvod, ali malo tko zna da su oni predvodnici održivog poslovanja: ‘Nećemo izliječiti svijet, ali svaki korak je važan’

GREEN_300_listici_sredina

Intervju s direktoricom u Beiersdorfu, Sonjom Ungewitter

Njihovi proizvodi dio su milijuna života svaki dan. Doslovno. Oni su vodeći brend za njegu kože koji se koristi iz generacije u generaciju.

Nema kuće bez barem jednog njihovog proizvoda. Od limenih kutija punjenih hidratantnim kremama do dezodoransa, losiona za tijelo, gelova za tuširanje, pjene za brijanje ili šampona za kosu… Proizvoda je mnogo, a koriste ih i mladi i stari. Dugi niz godina, Beiersdorf je stjecao poslovni uspjeh i povjerenje svojih kupaca, a danas su vodeći brend za njegu kože, što nosi sa sobom veliku odgovornost.

Danas to povjerenje svakodnevno nastoje opravdati. Kako brojna istraživanja pokazuju da su potrošači sve više zainteresirani za temu održivosti, posebnu pozornost usmjeravaju na usvajanje načela kružnog gospodarstva.

Sonja Ungewitter, njihova generalna direktorica Adriatic regije, otkrila nam je kako je njihova tvrtka u kratkom vremenu postala vodeća u svijetu po usvajanju održivih principa u poslovanju, koje ambiciozne ciljeve postavljaju i kako ih namjeravaju ostvariti.

 Koji su najveći izazovi održivosti s kojima ste se susreli u svom poslovanju i kako ste ih uspjeli savladati? 

Naš program održivosti CARE BEYOND SKIN postavlja temelje za našu održivu transformaciju. Transformiramo njegu kože za sve, smanjujemo naš utjecaj na okoliš i maksimalno povećavamo svoj pozitivan utjecaj na društvo. Jedan od najvećih izazova je realizacija naše transformacije u cijelom poslovanju, uključujući naše partnere u opskrbnom lancu. Ali to je također bila prilika da zajedno radimo kao jedan tim na različitim funkcijama, na svim područjima i posebno na svim lancima vrijednosti – budući da je zajednički rad ključna snaga Beiersdorfa.

Budući da je naš glavni cilj ostvariti ambiciozni klimatski cilj smanjenja emisija stakleničkih plinova za 30 posto u apsolutnom iznosu do 2025. (u odnosu na 2018.), naporno radimo, u intenzivnoj suradnji s našim dobavljačima, na smanjenju emisija CO2 tijekom cijelog lanca. To uključuje promjene u našim proizvodima – kako na formuli tako i na pakiranjima – što je također veliki izazov.

I jako sam ponosna što smo krajem 2022. u Beiersdorfu uspjeli smanjiti svoj ugljični otisak za 17 posto u apsolutnom iznosu (u odnosu na 2018.) – unatoč poslovnom rastu. Time smo potpuno na pravom putu prema postizanju našeg klimatskog cilja do 2025. godine.

Na lokalnoj razini, u samo jednoj godini (2020./ u odnosu na 2021.) u jadranskoj regiji imamo 19,5 posto  smanjenje emisija CO2 iz prometa. Osim toga, dobili smo i ocjenu “Trostruki A” od CDP-a, najvišu moguću ocjenu za sigurnost klime, šuma i vode koja se može postići.

U Izvještaju o održivosti istaknuli ste da je jedan od najvećih izazova prilagodba proizvoda tako da budu klimatski prihvatljivi. Koje ste konkretne promjene morali uvesti kako biste to postigli? 

Naši su proizvodi ključna poluga za provedbu smanjenja CO2. Iako je to popriličan izazov, uspjeli smo postići napredak kako bi naše proizvode i asortiman učinili održivijima u proteklim godinama, značajno smanjujući njihove emisije CO2.

Što se tiče formule, svi NIVEA proizvodi su 100 posto bez mikroplastike već od kraja 2021. godine. Radimo na transformaciji našeg asortimana prema korištenju biorazgradivih sastojaka. NIVEA asortiman za tuširanje izvrstan je primjer postizanja gotovo 98 posto biorazgradive formule uz nekoliko iteracija poboljšanja formule.

Da vam dam konkretan primjer, 2022. Beiersdorf je optimizirao pakiranje NIVEA Shower ženskog i univerzalnog asortimana za tuširanje (isključujući kapu i naljepnice) prema održivosti. Boca je sada 25 posto lakša od prethodne i nastavlja se izrađivati od najmanje 96 posto reciklirane plastike nakon upotrebe (PCR). PCR je plastika koja je već bila korištena u pakiranju robe široke potrošnje, prije nego što je reciklirana za ponovnu upotrebu, u ovom slučaju za našu bočicu za tuširanje.

Što se tiče održivosti, NIVEA Soft jedan je od ‘herojskih’ proizvoda 2022. godine i ovo je bio ogroman posao koji su obavili moji kolege iz istraživanja i razvoja. Nova NIVEA SOFT FORMULA, koja početkom 2024. godine dolazi u našu Adriatic regiju, sastoji se od 95 posto obnovljivih sastojaka, 98 posto je biorazgradiva te ima 39 posto niži CO2 otisak. Riječ je o inovaciji s istinskim utjecajem na naš planet i našu klimu, dok svojim potrošačima još uvijek možemo pružiti upravo ono što vole s obzirom na sve karakteristike proizvoda.

Kazali ste ranije da je dekarbonizacija poslovanja vaš glavni prioritet. Koji su sljedeći ciljevi koje planirate postići? Koje inovacije trebate uvesti da biste ostvarili te ciljeve?

Dekarbonizacija našeg poslovanja naš je glavni prioritet i mi smo u Beiersdorfu vrlo ponosni na naše izvrsne rezultate na kraju 2022.: 17 posto apsolutnog smanjenja emisije CO2 od 2018. Ovo je fantastičan napredak i vidljiv je pokazatelj kontinuiranog napretka.

Ovo su nam idući ciljevi:

  • 100% naše ambalaže koja se može ponovno puniti, ponovno koristiti ili reciklirati do 2025. (trenutačno 67%);
  • 50% smanjenje nekorištene plastike na bazi fosila u našoj ambalaži do 2025. (danas smo na 15%);
  • 30% recikliranog materijala u našoj plastičnoj ambalaži (danas smo na 10%).

 Što Vama osobno znači primjena načela održivosti u poslovanju? Kako je razvoj tvrtke utjecao na Vas osobno?

Beiersdorf i moj osobni angažman za tvrtku neće izliječiti svijet, ali doista vjerujem da je svaki korak važan i da svatko može napraviti razliku i doprinijeti našim općim ciljevima.

Kada se svi koraci spoje, utjecaj na društvo i naš okoliš može biti ogroman. Svi uživamo u ljepoti našeg planeta i volimo biti vani u prirodi. Osobno mi je izrazito važno poštovanje prirode te način razmišljanja kako kako možemo stvoriti samo minimalan utjecaj i prestati uznemiravati.

 

PHOTOS BY: Unsplash, Beiersdorf / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.