_14A7425

Sve više tvrtki razmišlja zeleno, a dokazale su to na prvom Greencajt festivalu…

GREEN_300_listici_sredina

Zajedno na putu prema održivosti

Bilo kroz svakodnevne poslovne aktivnosti ili odašiljanje važnih poruka o okolišu, sve više tvrtki okreće se prema održivosti. Da bi naš festival bio još bogatiji, pobrinule su se brojne tvrtke raznim aktivacijama koje su zabavile i osvijestile brojne posjetitelje.

Portal Green.hr, iza kojeg stoji grupa zelenih entuzijasta, svakodnevno nastoji istaknuti ljude, institucije i kompanije koje svojim djelovanjem afirmiraju održive vrijednosti. Kako ne bi sve ostalo samo na riječima, na prvom Greencajt festivalu htjeli smo posjetiteljima približiti njihova održiva djela kroz razne aktivacije tijekom tri dana druženja. Neke od kompanija već dugi niz godina posluju “zeleno” dok druge su tek krenule ploviti tim vodama. U svakom slučaju, svaki napor podržavamo jer vjerujemo da će kolektivnim djelovanjem dovesti do bolje budućnosti za generacije koje će tek doći.

Zahvaljujući Raiffeisen banci i suradnji s Borankom, za svakog posjetitelja u mogućnosti smo posaditi jedno stablo na opožarenim područjima koja su u okolici Splita stradali u velikim požarima 2017. godine. Budući da vas je čak 5000 podržalo Greencajt festival, okolica Splita će postati bogatija i zelenija upravo za toliko stabala. Iako će Festival svima ostati u dugom sjećanju, drago nam je da će i ostaviti jedan vječni trag za dobrobit svih nas.

Svi posjetitelji koji su došli na Festival vlastitim biciklom ili onim od Next Bikea, dobili su 20 posto popusta na konzumaciju jela i pića na svim prodajnim mjestima festivala. Ovu nagradu za zdraviji i eco-friendly način dolaska do Rougemarin parka omogućio je Mastercard.

Iako Republika Hrvatska proizvodi čak 29% energije iz obnovljivih izvora, na tome još itekako treba raditi. Da bi posjetitelje bolje upoznali sa svim prednostima korištenja obnovljivih izvora energije, Greencajt festival je u suradnji s Enna opskrba, iz sustava grupacije Energia naturalis, dio energije za sva tri dana dobivao iz prethodno postavljenih solarnih panela.

Osim panela, kreativnih radionica i zelenog expoa, posjetitelje je posebno oduševilo kino na otvorenom. Filmski program posvećen prirodi i zelenim navikama omogućila je Zagrebačka banka vjerujući da kroz sedmu umjetnost važne poruke mogu lakše doprijeti do svijesti ljudi.

HP je pokrenuo program HP Planet Partners, a programom su se mogli bolje upoznati svi koji su došli na Greencajt. Zahvaljujući programu korisnici mogu reciklirati HP-ove tintne i tonerske potrošne materijale kako ne bi završili u oceanima ili na odlagalištima otpada, a na Festivalu su ih mogli odložiti u odgovarajući spremnik znajući da će biti pravilno zbrinuti.

U Green Expo zoni zaljubljenici u automobile mogli su izbliza pogledati najnoviji Opel električni automobil Mokka-e. Ovaj model idealan je za sve koji su spremni iskusiti odvažno čist pristup koji će iskustvo vožnje odvesti na potpuno novu razinu. Ako će ovako izgledati budućnost automobilske industrije, moramo priznati da joj se jako veselimo.

Pojava brze mode u svijetu koja nam nudi široki asortiman odjevnih predmeta po vrlo pristupačnim cijenama, potiče gotovo svakog pojedinca na prekomjernu kupnju ponekad i nepotrebnih stvari. Umjesto nagomilavanja i poticanja industrije brze mode, jedno od rješenja za spas okoliša je kupovina second-hand odjeće. Na Greencajt festivalu je tako čak 12 najpoznatijih hrvatskih modnih influencerica poklonilo svoju odjeću i sudjelovalo na humanitarnom modnom buvljaku #RethinkFashion by Perwoll. Novac od prodaje odjevnih komada Dore Predojević, Lidije Lešić, Jelene Marinović, Anite Dujić, Matee Frajsberger, Ane Karadžole, Matee Miljan Rafaj, Marije Nikšić, Donne Lugonje Petković, Ane Bacinger, Slađane Ostić i Nevene Rendeli Vejzović doniran je socijalnoj zadruzi Humana Nova.

Pro Nature linija proizvoda pruža više od samog čišćenja. Naime, Pro Nature proizvodi vas podržavaju u pranju i čišćenju na održiv i odgovoran način, a pridonose održivosti na tri načina: kroz sastojke, održiva rješenja pakiranja i društvenu predanost. Sve to bez ugrožavanja čistoće, sjaja i snage koja otapa masnoću. Posjetitelji koji su već unijeli zeleni način pranja i čišćenja u svoj dom ili to tek planiraju, mogli su na Greencajt festivalu ispuniti kratki kviz kako bi preispitali svoje svakodnevne navike. Mnogi od njih već su na pravom putu, a kroz savjete na kraju testa otkrili su kako to bolje učiniti.

Mješavina finih zrna kave, dozrelih na vrelom suncu dalekih zemalja, tajna je savršene šalice „crnog zlata“ koju obožavaju strastveni ljubitelji kave. Osim savršenog okusa i arome, Barcaffe vodi računa o cijelom procesu stvaranja omiljenog vam napitka – od plantaže do tvornice pa sve do vaše šalice. Prije istraživanja svih sadržaja koje je nudio Festival, posjetitelji su dozu potrebne energije pronašli upravo u Barcaffeovoj zoni, a i tijekom dana su razmjenjivali dojmove uz šalicu omiljenog toplog napitka.

Enna Fruit, vodeća tvrtka za organizaciju proizvodnje, otkup, distribuciju i preradu voća i povrća na području Hrvatske i regije, omogućila je svim zelenim entuzijastima besplatno osvježenje u obliku mandarina tijekom sva tri dana trajanja Festivala. Citrusni miris mogao se osjetiti na svakom koraku jer su u slasnim zalogajima uživali posjetitelji svih uzrasta.

Garnier Fructis proizvodi dolaze u ambalaži od reciklirane plastike, a kako bi mogli i dalje pružati kupcima omiljene im preparate u održivoj ambalaži, potiču ljude na recikliranje. Tako su svi posjetitelji koji su donijeli praznu ambalažu na Greencajt festival zauzvrat dobili jedan novi Garnier Fructis proizvod. Kako sami kažu, Garnier Fructis plastici daje drugi život, a vas mole da im pomognete dati i treći.

Jeste li znali da je 82% Kiehl’s ambalaže načinjeno od reciklirane plastike zahvaljujući njihovom programu Recikliranja i nagrađivanja? Za recikliranje Kiehl’s zauzvrat nagrađuje, a u sklopu Greencajt festivala su svima pripremili posebno iznenađenje. Osim Kiehl’s prazne ambalaže, mogla se donijeti i ambalaža bilo kojeg drugog proizvođača za što se zauzvrat dobivao jedan dodatan poseban žig na kartici za recikliranje. Kada skupite dovoljno žigova, u najbližem Kihel’s dućanu zamijenite ih za poklone.

Za sve one koje je zanimalo kako preurediti stare drvene predmete pobrinula se Belinka s REUSE zonom u kojoj je sve zainteresirane dočekao stolar Mario Veneti. Osim što su ga ljudi mogli pitati za praktične savjete, Mario je na licu mjesta restaurirao stare kućanske predmete poput kuhača i okvira za slike. Osim toga, izloženi su bili i neki od radova našeg nagradnog natječaja „Ne bacaj, preuredi!“.

Kako bismo barem malo smanjili količinu nepravilno zbrinutog e-otpada, u suradnji s A1 Hrvatska na Greencajt festivalu bila je postavljena A1 kutija za recikliranje u koju su posjetitelji mogli odložiti svoje stare mobilne uređaje i biti sigurni da uređaji neće završiti odbačeni na nekom odlagalištu. Osim toga, na Festivalu su svi dobili priliku isprobati osvježene, obnovljene, vrhunske mobilne uređaje namijenjene korisnicima koji brinu o okolišu i žele surfati na zelenoj gigaBITNOJ mreži.

Omiljena eko trgovina bio&bio u zelenoj expo zoni nudila je najfinije zdrave smoothieje i sladolede, ručno rađene i bez šećera. Posjetitelji su se mogli odmoriti u njihovom malom pop-up kafiću, kupiti nešto zdravo i ukusno iz raznolike ponude, ali i nešto novo naučiti. Naime, njihova ambasadorica Anita Matić Delić za sve okupljene pripremala je jednostavne voćne napitke i sladoled te im pokazala kako mogu to činiti kod kuće.

Sve češće ljudi posežu za proizvodima koji su odgovorni i prema našem zdravlju, ali i prema okolišu. Jedan od najpoznatijih brendova za njegu tijela NIVEA osmislila je liniju proizvoda Naturally Good koja jednako brine o okolišu kao i o nama. U kvalitetu i odgovornost ovih proizvoda uvjerili su se mnogi na Greencajtu, a sigurni smo da će upravo oni postati najpoželjniji proizvod svake kupaonice.

Ljubitelje umjetnosti zadivila je postavljena izložba “Čista umjetnost” nastala u suradnji s kompanijom Nestle. Izložba je sadržavala pet umjetničkih djela, nastalih od otpadnog materijala kojem su poznati umjetnici dali novu svrhu i pretvorili ga u vizionarska djela sa snažnom porukom o važnosti očuvanja prirode. Umjetnici su u svojim djelima na zanimljiv način prikazali kako bi mogla izgledati budućnost flore i faune ako se o njima ne počnemo brinuti.

Da tehnologija i okoliš moraju ići ruku pod ruku dokazali su zeleni startupovi GBC HUB-a koji su se nalazili u Zelenoj Expo zoni. Pod pokroviteljstvom Philips Hrvatska, predstavljeni startupovi rekli su da svi za cilj imaju spašavanje Zemlje. Globalni ekosustav puca po šavovima, a inovacije naših izlagača dale su tračak nade da pametnim izborom i održivim idejama možemo učiniti nešto za bolje sutra.

Osim što je Festival bio orijentiran prema brizi o okolišu, mislio je i na vaše zdravlje. Sva tri dana Greencajta podsjećali smo posjetitelje da piju dovoljnu količinu vode kako bi nesmetano uživali u svemu što smo im imali za ponuditi. U tome im je pomogla prirodna mineralna voda Jana, službena voda festivala, koja doprinosi ukupnom dnevnom unosu tekućine, potrebnom za optimalno funkcioniranje organizma u svakoj životnoj dobi.

I posljednje, ali ne manje bitno, želimo se zahvaliti partnerima festivala – Grad Zagreb, Regionalna energetska agencija Sjeverozapadne Hrvatske, Ministarstvo turizma i sporta, Hrvatska gospodarska komora, Fond za zaštitu okoliša i WWF Adria. Hvala vam što ste vjerovali u nas i dali nam svoju podršku. Nadamo se da ćemo zajedno nastaviti raditi na projektima koji kroz zabavu i razgovor educiraju javnost o održivosti kako bismo stvorili budućnost koju svi želimo!

PHOTOS BY: Matej Grgić, Luka Cerovina / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.