Kako svjetski poznata modna dizajnerica Stella McCartney kaže, njezin posao nije prodavati odjeću na modnoj pisti, nego svijetu prodavati održivost. Tako je tijekom Pariškog tjedna mode organizirala modnu tržnicu u ulici Marché Saxe-Breteuil, nedaleko od Eiffelovog tornja, a na 21 štandu njezini su suradnici izlagali ekološke proizvode i objašnjavali smisao održive mode. Na štandovima se moglo vidjeti sve što je održivo, od mini haljina pletenih od algi pa do vegetarijanskih burgera Linde McCartney.
Haljine u boho stilu, iz nove Stelline kolekcije za ljeto 2024., načinjene su od algi, novoga održivoga materijala, koje su, kako tvrdi njihov proizvođač, direktorica tvrtke Keel Labs Tessa Callaghan, “eko-pozitivna sirovina koja ne zahtijeva gnojivo niti pesticide, za uzgoj im nije potrebna ni voda ni zemlja i ne ovise o fosilnim gorivima”.
Posjetitelji su divili i predivnoj haljini, izrađenoj od nove biorazgradive zamjene za šljokice, a koju proizvodi tvrtka Radiant Matter. Modna kolekcija majica od organskog pamuka bila je inspirirana stylingom koji je nosio Stellin otac Paul McCaurtney na turnejama 1970-ih godina.
I baš kad ste pomislili da održiva moda ne može postati glamuroznija, tu su torbe izrađene od šampanjca. Zapravo, riječ je o korištenju nusproizvoda kod izrade torbica, a koji nastaju tijekom proizvodnje Veuve Clicquota, vinarije u vlasništvu McCartneyjevih investitora, LVMH-a.
Stellina poruka ovoga Pariškog tjedna mode bila je: “Nismo ovdje da biste se osjećali krivima ili preopterećenima. Samo se radi o tome da učinite ono što možete, da nosite bočicu za vodu i vrećicu za kupovinu sa sobom kad izađete iz kuće. I ne kupujte toliko odjeće jer nam nije potrebna”.