Hype-1-scaled-1

Europsko tržište taksija na vodik postaje sve konkurentnije, a među vodećima je francuska tvrtka Hype

GREEN_300_listici_sredina

Vožnja bez zagađenja i buke

Otprilike trećina (31%) emisija stakleničkih plinova u Francuskoj proizašlo je 2019. godine iz sektora prometa. Vlada je već najavila da ima za cilj smanjiti tu brojku, posebice promicanjem vodika s niskim udjelom ugljika u prometnom sektoru, počevši od taksija.

Kako piše Euractiv, tvrtka Hype od 2015. u Parizu razvija flotu taksija koju pokreću gorivne ćelije na vodik. Što se tiče performansi, ovi taksiji konkuriraju motorima s unutarnjim izgaranjem jer mogu prijeći 500-700 kilometara prije nego im je potrebno ponovno punjenje koje traje samo pet minuta.

Na razini EU, predložena uredba o razvoju infrastrukture za alternativna goriva uključuje stvaranje vodikovih punionica svakih 150 kilometara do 2025. na glavnim cestama. Ovi zakonodavni poticaji potiču projekte vezane uz vozila na vodik koji se šire Europom. Partnerstvo za čisti vodik, na primjer, pokrenulo je nekoliko inicijativa poput Zefera – projekt postavljanja 180 električnih vozila na gorive ćelije u Parizu, Londonu i Kopenhagenu.
Green Tomato Cars, koji upravlja flotom od 50 vozila u Londonu, i Drivr, koji upravlja flotom od 100 taksija u Kopenhagenu dobar su primjer povezanosti između razvoja vodikove infrastrukture i vozila.

Veliki proizvođači automobila usredotočuju se na električna vozila jer su trenutno najpopularnija među građanima. Na primjer, Renault, Peugeot, Fiat i Ford namjeravaju postati potpuno električni do 2030., dok Volkswagen planira cijelu proizvodnju pretvoriti u električne automobile do 2035. godine. Samo nekoliko proizvođača automobila upustilo se u nišu vodikovih automobila. Hype se trenutno oslanja na Toyotu i njezin model Mirai. No drugi proizvođači kao što su Hyundai, Stellantis i Renault proizveli su samo nekoliko stotina takvih automobila svake godine. Vrlo visoka nabavna cijena takvih vozila čini ih izazovnim za komercijalizaciju.

Bez obzira na takve prepreke, Hype planira imati 10.000 vozila u regiji Ile-de-France do 2024. godine. Tvrtka također želi razviti mrežu za distribuciju vodika od najmanje 20 jednotonskih stanica i šest stanica manjeg kapaciteta koje će se opskrbljivati lokalno proizvedenim zelenim vodikom. Stanice će biti otvorene za sve namjene, uključujući komercijalne i logističke. Hype se također planira proširiti i uspostaviti flote u petnaestak gradova u Francuskoj i inozemstvu do 2025., s 40.000 vozila koja se koriste kao taksiji i gotovo 100 jednotonskih postaja. Italija, Španjolska i Portugal također su dio strategije širenja tvrtke u EU.
Međutim, Hype nije jedini igrač na tržištu vozila na vodik. Za razdoblje od 2021. do 2027. EU podržava Partnerstvo za čisti vodik s 1 milijardom eura za ubrzanje razvoja primjene čistog vodika, uključujući taksi vozila.

PHOTOS BY: Hype Taxi; Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.