max-bender-iF5odYWB_nQ-unsplash

Rivalstvo SAD-a i Kine razlog je za klimatski optimizam?

GREEN_300_listici_sredina

Energetske supersile

Utrka u “naoružanju” čistom energijom između SAD-a i Kine - dviju svjetskih supersila i najvećih emitera stakleničkih plinova - desetljećima je bio san “zelenih”.

Zakon o smanjenju inflacije koji je predsjednik Joe Biden potpisao uložit će 369 milijardi dolara u čistu energiju i pomoći u izgradnji domaćeg proizvodnog sektora čiste tehnologije osmišljenog da istisne Kinu kao ključnog dobavljača kritične opreme za solarnu energiju, vjetar i baterije. “Ovo pokazuje Kinezima da će SAD zapravo biti važan u ovoj igri, a ne da će samo pričati o tome, i mislim da je to dobro za sve”, rekao je za američke medije Jake Schmidt, viši strateški direktor za međunarodne klime unutar Vijeća za obranu prirodnih resursa, grupe za istraživanje i zagovaranje zaštite okoliša. “Planet će imati koristi od te zdrave konkurencije.”

Sada SAD stavlja neviđeni novac iza svoje “oklade” da može pobijediti Kinu na tržištu dok sije vlastitu domaću bazu čiste energije. Poticaji od 369 milijardi dolara, kao vjetar u leđa proizvođačima baterija i električnih automobila, proizvođača električnih uređaja i drugih čistih industrija više su nego četiri puta veći od najvećeg zelenog ulaganja u SAD-u, 90 milijardi dolara iz američkog Zakona o oporavku i reinvestiranju iz 2009. godine.

Zajedno, nacionalni planovi podneseni u okviru Pariškog klimatskog pakta za smanjenje emisija nisu dovoljni da bi spriječili zagrijavanje planeta za više od 2 stupnja Celzijusa, a Kina i SAD — zajedno su odgovorne za oko 38 posto globalnih emisija stakleničkih plinova. Javna i privatna ulaganja u čistu energiju u Kini prošle su godine iznosila 381 milijardu dolara, prema podacima Međunarodne agencije za energiju. To nadmašuje cijelu Sjevernu Ameriku za 146 milijardi dolara. Udio proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora veći je u Kini nego u SAD-u, dok broj solarnih panela i vjetroturbina koje se postavljaju diljem Kine ostavlja njihove američke konkurente u prašini.

Unatoč tome što je dom Tesle, SAD je također propustio skok na električna vozila. Kineski kupci kupili su više električnih automobila i kombija — 3,3 milijuna — 2021. nego što je cijeli svijet zajedno kupio 2020. Prodaja u prvom tromjesečju 2022. zatim se udvostručila na godišnjoj razini.

 

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.