Snapinsta.app_277876768_348937780527302_304039736347612561_n_1080

Redatelj Dalibor Matanić otkrio nam je detalje nove serije koju snima: “Došlo je vrijeme da se bavimo i tom tematikom”

GREEN_300_listici_sredina

Nagrađivani redatelj sudionik je panela na Greencajt festivalu

"Došlo je vrijeme kad se umjetnost mora baviti okolišnom tematikom", u razgovoru nam ističe Dalibor Matanić. Ovaj nagrađivani domaći redatelj i scenarist jedan je od sudionika na panelu "Aktivizam u umjetnosti: zašto je jedini “propjevao” Vojko V?" na nadolazećem Greencajt festivalu, a za naš portal otkrio je kako kreće s velikim projektom, novom serijom, svojevrsnim eko trilerom u koji su uključene i mnoge druge europske države.

Teško da u bilo kojem vremenu, a posebice ovom danas umjetnost možemo odvojiti od svijeta u kojem se nalazimo. Mnogi kroz različite grane umjetničkog izražavanja progovaraju o onome što misle i kako se osjećaju. Kao nikad prije, umjetnost treba da kroz svoj magični, a ponekad i brutalni okvir približi svima nama ono gdje, na čemu i kako živimo. Slika svijeta nije nimalo idilična, a jedino je rješenje da ju popravimo samo ako se ozbiljno primimo u koštac s problemom.

“Događa se totalni kaos”

Jedan od najuspješnijih redatelja ovih prostora, Dalibor Matanić, posljednjih godina u svojim projektima itekako obrađuje društveno angažirane teme, progovara o onome što nas se tiče kao pojedinca, a onda i nas kao društva. Nagrađivani redatelj, scenarist, autor mnogih filmova i serija (od kojih se donedavno nismo micali ispred malih ekrana) “Novine”, “Područje bez signala”, pa i posljednja “Šutnja”, bit će jedan od sudionika panela “Aktivizam u umjetnosti: Zašto je jedini “propjevao” Vojko V?” koji se održava u sklopu trećeg Greencajt festivala 24. i 25. svibnja u zagrebačkoj Staroj tvornici žarulja TEŽ.

“Nadam se da će rasprava biti konstruktivna. Dolazi upravo u vrijeme kad se događa totalni kaos. Događa se globalno zatopljenje, poplave i sva se okolišna tematika nekako mora promaknuti u prvi plan jer ovo što se događa uistinu nije dobro”, rekao nam je u razgovoru redatelj koji će na ovu temu progovarati na Greencajtu uz svoje kolege iz svijeta umjetnosti, glazbenicu Anu Đurić Konstraktu, multidisciplinarnog umjetnika Slavena Kosanovića Lunara te glumca Gorana Bogdana s kojim i sam često surađuje.

Ne bi trebalo biti podilaženja

Da umjetnost može i mora progovarati o okolišnim temama, slaže se i redatelj, no u ovakvim slučajevima podilaženja ne bi trebalo biti. “Sve dok je umjetnost ozbiljna, da nema podilaženja i kompromisa to onda ima smisla. Ako ona među ljudima podigne tenzije i preko nje ljudi shvate ozbiljnost problema, onda to svakako ima smisla. Sve dok stvarate umjetnost na takvim temama, a i istinski živite to, to onda valja, ako vas na kraju projekta baš briga za to o čemu ste stvarali, onda to nikako nije dobro”, ističe.

Ako pitate Matanića, metafore u umjetničkim djelima sve više zaista dopiru do kolektivne svijesti društva, no nije oduvijek bio takav slučaj. “Prije mislim da je to bilo blago rečeno katastrofa, ali danas ljudi sve više shvaćaju da jedino što imaju i što im ostaje je šuma, voda, okoliš. Mislim da malo više shvaćaju važnost toga. To je bar moje optimistično mišljenje i nada, ali da i sami živimo u državi koja ima okolišnih problema, svakako živimo”, priznaje.

“Greater Adria” eko triler u najavi

Kada pak govorimo isključivo o filmskoj umjetnosti, domaći redatelj kaže kako će okolišne teme tek sada sve više dobiti na važnosti i sve ih češće redatelji uzimaju u obzir kao jedne od bitnijih. Govori to i iz vlastitog iskustva te najavljuje jedan novi, veliki i svjetovno važan projekt. “Pripremamo jednu ogromnu europsku produkciju, seriju koja će biti jedna vrsta eko trilera, zove se “Greater Adria” i obrađuje upravo temu ekologije. Velika je produkcija u pitanju, kod nas je to “Drugi plan”, a uključene su i Francuska, Italija, Belgija, Njemačka, Slovenija kao vanjske koprodukcije. Mislim da je zaista jako bitno pričati o tome, i da je bitno da se bavimo time bilo ja kroz serije, filmove, netko drugi kroz druge umjetnosti. Za novu seriju nismo pratili trendove jer svi o tome sada govore, nego smo samo odlučili da je zaista došlo vrijeme da se time bavimo“, prepričava nam Dalibor Matanić.

“Došlo je neko vrijeme, koji nije više naše vrijeme. Došla je neka nova klima na koju se teško moramo naviknuti i razdoblje kada napokon moramo shvatiti da smo i mi sami možda odgovorni za takvu situaciju”, zaključuje Matanić. Panel “Aktivizam u umjetnosti: zašto je jedini “propjevao” Vojko V?”, na rasporedu je 25.svibnja u 15.30 sati. Više informacija provjerite ovdje.

PHOTOS BY: Instagram / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.