pedazo de primark

Primark sada ima online trgovinu, ali evo zašto to nije razlog za slavlje…

GREEN_300_listici_sredina

Više štete nego koristi

Primark je najavio pokretanje online trgovine i izazvao podvojene reakcije. Neki su oduševljeni idejom da nove komade omiljenog modnog brenda naručuju online, dok se drugi pitaju je li takav potez nužan za jednu već jako uspješnu kompaniju?

Primark trenutno isprobava novu uslugu online naručivanja i preuzimanja u 25 britanskih trgovina na sjeverozapadu, Yorkshireu i Sjevernom Walesu. Usluga uključuje sve opcije koje se nalaze u trgovini – od artikala za kuću, kozmetičkih proizvoda, odjeće za muškarce i žene do dječjih igračaka. Ako sve bude uspješno, Primark se nada proširiti uslugu na više trgovina diljem Ujedinjenog Kraljevstva. Međutim, mnogi se pitaju zašto se Primark odlučio za ovakav potez budući da godinama nije nudio mogućnost online kupovine.

Primark je do sada nudio isključivo kupovinu unutar svojih mnogobrojnih dućana. Dok bi mnogi pomislili da bi internet kupovinom povećali svoj profit, čini se da nije baš tako. Peter Williams, bivši predsjednik ASOS-a, Boohooa i Superdrya, komentirao je Primarkovu online trgovinu rekavši da ona ne može biti profitabilna zbog Primarkovih iznimno niskih cijena. Drugim riječima, toliko im dobro ide prodaja da nemaju potrebu dodatno profitirati od online kupovine.

Primarkov šef financija nekoć je imao slično mišljenje. “Jedna trećina odjeće se vraća što znači da je netko mora preuzeti, netko je mora dostaviti, netko je mora preuzeti nazad u trgovini i ponovno složiti. Ne isplati se to po toliko niskoj cijeni”, rekao je ranije za strane medije.

Online kupovina već je neko vrijeme omiljen način kupovine za mnoge kupce. Mlađe generacije, gledano u cjelini, manje su sklone kupnji u fizičkim trgovinama. E-trgovina nudi pojednostavljeno iskustvo brze kupnje, stoga je potrošači preferiraju. Ali digitalna kupovina prouzrokovala je krizu među highstreet dućanima. Predviđa se da će se do 2030. zatvoriti gotovo polovica svih fizičkih trgovina.

Mnoge je na online kupovinu potaknula pandemija. Na vrhuncu lockdowna, trgovine su se morale zatvoriti. Čak i kad je trgovcima bilo dopušteno ponovno otvaranje, kupci su bili oprezni, a često i oklijevali ući u prenapučena mjesta poput trgovina odjećom. Naime, internet kupovina pružala je priliku za sigurnu kupnju onima koji su izloženi većem riziku od Covid-19. Iako se Primarkovi paketi i dalje moraju preuzimati u trgovini, mogućnost odabira komada i izrade narudžbe online mnogima pruža utjehu i osjećaj sigurnosti.

Pristup hrani, vodi i energiji ima prednost nad odjećom, ali masovna inflacija će bez sumnje promijeniti način na koji društvo kupuje odjeću. Ograničeni proračuni za osnovne odjevne predmete potaknut će potrošače u potragu za pristupačnim opcijama prema lancima brze mode. Mnogi Britanci suočeni s ekonomskom krizom ne mogu si priuštiti osnovne uvjete za život, primjerice grijanje i struju. Unatoč trenutnoj ekonomskoj situaciji, dužni su ispunjavati obaveze poput sezonske kupovine novih školskih uniformi za djecu. Mnogi roditelji okrenuli su se uniformama niže kvalitete, ali i niže cijene. U ovom slučaju, Primarkova politika “klikni i preuzmi” došla je u pravo vrijeme za stanovnike Ujedinjenog Kraljevstva, ali ne za okoliš.

S ekološke točke gledišta, prelazak na digitalnu kupnju daleko je od povoljnog. Utjecaju kupovine na okoliš najviše doprinose višak ambalaže i emisije ugljika iz usluga brze dostave. Kupnja putem interneta također stvara ogromnu količinu otpada, od kojeg će većina morati otići na odlagalište, što se moglo izbjeći da se odjeća isprobavala u trgovini. Nema potrebe brzu modu učiniti još pristupačnijom. Primark ionako nije poznat po održivosti, a protivnici brze mode tvrde da će najnoviji potez ove kompanije stvoriti veliku štetu za okoliš.

Ono što se možda treba promijeniti jest dostupnost pristupačne održive odjeće. Održivi brendovi odjeće već dugo drže stigmu da su skupi, teško dostupni i da često prodaju nemoderne, zastarjele stilove. Da bi se to promijenilo, potrebno je povećati potražnju za održivom odjećom. Ono čemu se mnogi nadaju je da će održiva odjeća postati toliko popularna da će potaknuti i pad cijena čime će postati dostupna većem broju potrošača. Jedno je sigurno – ne treba nam još više trgovina brze mode.

PHOTOS BY: Pinterest / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.