Talent: Karlie Kloss
Campaign: RFTO 2022
Category: RUNNING
Shoot Location: Miami, Florida, USA
Shoot date: 7th February 2022
Agency: Augusto
Usage: 6mth ATL 12mth BTL
Photographers name: Emiliano Granado
1st Usage: 22nd April 2022
Article number: HG6431, GX8019, HD3606

adidas donosi

Osim što ovaj sportski brend već obožavaju mladi, on potiče održive promjene i za buduće generacije

GREEN_300_listici_sredina

Moć sporta za bolje sutra

Održivost je jedinstvena holistička inicijativa za adidas koji je jedan od rijetkih brendova koji poduzima neke konkretne korake kako bi obuzdao trenutnu krizu klime, zagađenja i plastičnog otpada. Međutim, održivost za adidas nije novi pojam. Naime, poznati sportski brend već dugi niz godina pokušava smanjiti svoj ekološki otisak, i shvaća da je ovo duga borba za koju će trebati mnogo godina da se pobijedi...

Ako se itko razumije u snagu sportskog duha u trenucima kada je podrška najpotrebnija sportašu, to je svakako adidas. S više od 70 godina iskustva u sportu, adidas je puno toga naučio o pobjedama, porazima i prilagođavanju potrebama sportaša. Naučili su svoje sportaše podržati čak i u naizgled nemogućim situacijama.
Svi smo klonuli duhom zbog trenutačne situacije u svijetu. Često se osjećamo poraženo i dovodimo u pitanje utjecaj koji možemo imati na pozitivne promjene. Klimatske promjene, zagađenje, plastični otpad, kontaminacija vode – sve su to problemi s kojima se suočava naš planet. Budući da u adidasu znaju što znači podržati i pomoći sportašu kada klone, tvrtka to iskustvo želi prenijeti na cijelu Zemlju i sve njezine stanovnike i pomoći prebroditi ovu naizgled nemoguću ekološku borbu.

Uoči Svjetskog dana oceana 8. lipnja, adidas koristi moć sporta kao pozitivnu silu za promjene i poziva svijet na ujedinjenje i na novo izdanje utrke “Run For The Oceans”. Od 23. svibnja do 8. lipnja, petu godinu za redom, adidas i Parley organiziraju utrku kojom nastavljaju svoju misiju spašavanja oceana od velikog plastičnog onečišćenja. Ohrabrujući trkače diljem svijeta na davanje njihovog  doprinosa tom cilju, za svakih 10 minuta trčanja u periodu između 23. svibnja i 8. lipnja putem adidas Runtastic aplikacije, adidas i Parley će počistiti jednu plastičnu bocu s plaža, otoka i obalnih područja. Na zagrebačkom Jarunu u srijedu, 8. lipnja održava se utrka Run For The Oceans za čišće oceane i priobalna područja. Pozivaju da im se pridruže svi koji žele doprinijeti rješavanju globalnog problema plastičnog onečišćenja, a više o eventu možete saznati OVDJE.

Kako kažu iz adidasa, svjesni su da su dio sveukupnog ekološkog problema, ali to ih ne sprječava u pronalaženju rješenje. Tvrde da ih ta odgovornost zapravo čini kreativnijim, inovativnijim i odlučnijim. Iako to možda ne zna svatko, adidas više od 20 godina nastoji biti lider promjena kada je u pitanju održivost. Prvi su uveli eko-inovacije na masovno tržište, a i prvi su u industriji izdali izvješće o održivosti. Također, tvrtka je jedna od osnivača nekoliko hvalevrijednih inicijativa kao što su Better Cotton, Leather Working Group i Fair Labour Association. Održivost je jedinstvena holistička inicijativa za adidas, od cijele mreže opskrbnog lanca, preko ureda i trgovina, do inovativnih proizvoda koje stvaraju za svoje kupce.

Svoj društveni i ekološki utjecaj usmjeravaju oko potrošnje vode, korištenja kemikalija, potrošnje energije i prava radnika.
Iako je voda neophodna za život, ovaj važan resurs je u opasnosti. Adidas je svjestan toga problema i zato svojim dobavljačima postavlja snažne ciljeve za smanjenje potrošnje vode u proizvodnji. Također se obvezuje na prakse očuvanja vode kao što je nabavka 100% pamuka koji je proizveden na održiv način.


Nažalost, rukovanje kemikalijama često je neizbježno dio stvaranja proizvoda visokih performansi. Zato je ključno da adidas to čini odgovorno u cijelom svom lancu opskrbe. Surađuje s kemijskim stručnjacima i ekološkim organizacijama kako bi koristili što manje kemikalija. Što se energije tiče, tvrtke je do 2020. postigla svoj cilj da smanji potrošnju energije za 20%, a cilj je postigla godinu dana prije predviđenog roka. Kada su u pitanju radnici, adidas osigurava poštene i sigurne radne uvjete u svom opskrbnom lancu.

Globalni ciljevi su dobro poznati, ali u adidasu vjeruju da su promjene na “kućnom” pragu jednako važne. Održivost je zajednička predanost kolega u adidasovim uredima, kao i u maloprodajnim i distribucijskim centrima diljem svijeta. Jednokratne plastične boce se više ne koriste, zamijenile su ih višekratne boce i čaše u njihovim restoranima i kafićima. Potiče se održivo putovanje na posao, a kontinuirana edukacija o tome kako živjeti “zelenije” provodi se u sklopu inicijative Green Company. Obnovljivi izvori energije sve su im poželjniji na zgradama pa su tako krovove na zgradama sjedišta u Njemačkoj pokrili fotonaponskim modulima za proizvodnju električne energije iz sunčevih zraka, a također su izgradili i staze za trčanje od uzoraka recikliranih proizvoda.
Plastika je problem koji je dostigao nesagledive razmjere, a otpad od plastike uništava oceane. Znanstvenici upozoravaju da će do 2050. u moru biti više plastike nego ribe. Kako bi pomogli okončati problem plastičnog otpada, do 2024. godine adidas će u potpunosti eliminirati djevičanski poliester iz svih svojih proizvoda i koristiti 100% reciklirani.

Želeći napraviti stvarnu razliku i potaknuti velike promjene u industriji, adidas se udružio s kreativcima i inovatorima diljem svijeta kako bi zajedno radili na eko-inovacijama. Od etabliranih tvrtki kao što je Stella McCartney, snažnih organizacija kao što je Parley, do znanstvenih start-upova poput Carbona i platformi kao što je Fashion for Good, adidasov spektar partnera odražava njegov pristup održivosti općenito: holistički.

Predstavljanje prve održive tenisice za trčanje izrađene od plastičnog otpada iz mora na Općoj skupštini Ujedinjenih naroda u New Yorku 2015., razbuktalo je maštu mnogih. Ne samo da je ova predanost rezultirala nekim od najinovativnijih i najodrživijih sportskih proizvoda ikada viđenih u sportskoj industriji, već je 2017. oživjela ranije spomenuti pokret trčanja posvećen okončanju plastičnog otpada – Run For The Oceans. Svjetska digitalna utrka koja se poklopila sa Svjetskim danom oceana pokazala je da svatko može utjecati na stvaranje boljeg svijeta za nadolazeće generacije – jedan trkač, jedna tvrtka i jedno po jedno partnerstvo.

Ako želite znati što sve adidas planira postići do 2025., njihove ciljeve možete pročitati OVDJE.

PHOTOS BY: Adidas / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.