Ako se itko razumije u snagu sportskog duha u trenucima kada je podrška najpotrebnija sportašu, to je svakako adidas. S više od 70 godina iskustva u sportu, adidas je puno toga naučio o pobjedama, porazima i prilagođavanju potrebama sportaša. Naučili su svoje sportaše podržati čak i u naizgled nemogućim situacijama.
Svi smo klonuli duhom zbog trenutačne situacije u svijetu. Često se osjećamo poraženo i dovodimo u pitanje utjecaj koji možemo imati na pozitivne promjene. Klimatske promjene, zagađenje, plastični otpad, kontaminacija vode – sve su to problemi s kojima se suočava naš planet. Budući da u adidasu znaju što znači podržati i pomoći sportašu kada klone, tvrtka to iskustvo želi prenijeti na cijelu Zemlju i sve njezine stanovnike i pomoći prebroditi ovu naizgled nemoguću ekološku borbu.
Uoči Svjetskog dana oceana 8. lipnja, adidas koristi moć sporta kao pozitivnu silu za promjene i poziva svijet na ujedinjenje i na novo izdanje utrke “Run For The Oceans”. Od 23. svibnja do 8. lipnja, petu godinu za redom, adidas i Parley organiziraju utrku kojom nastavljaju svoju misiju spašavanja oceana od velikog plastičnog onečišćenja. Ohrabrujući trkače diljem svijeta na davanje njihovog doprinosa tom cilju, za svakih 10 minuta trčanja u periodu između 23. svibnja i 8. lipnja putem adidas Runtastic aplikacije, adidas i Parley će počistiti jednu plastičnu bocu s plaža, otoka i obalnih područja. Na zagrebačkom Jarunu u srijedu, 8. lipnja održava se utrka Run For The Oceans za čišće oceane i priobalna područja. Pozivaju da im se pridruže svi koji žele doprinijeti rješavanju globalnog problema plastičnog onečišćenja, a više o eventu možete saznati OVDJE.
Kako kažu iz adidasa, svjesni su da su dio sveukupnog ekološkog problema, ali to ih ne sprječava u pronalaženju rješenje. Tvrde da ih ta odgovornost zapravo čini kreativnijim, inovativnijim i odlučnijim. Iako to možda ne zna svatko, adidas više od 20 godina nastoji biti lider promjena kada je u pitanju održivost. Prvi su uveli eko-inovacije na masovno tržište, a i prvi su u industriji izdali izvješće o održivosti. Također, tvrtka je jedna od osnivača nekoliko hvalevrijednih inicijativa kao što su Better Cotton, Leather Working Group i Fair Labour Association. Održivost je jedinstvena holistička inicijativa za adidas, od cijele mreže opskrbnog lanca, preko ureda i trgovina, do inovativnih proizvoda koje stvaraju za svoje kupce.
Svoj društveni i ekološki utjecaj usmjeravaju oko potrošnje vode, korištenja kemikalija, potrošnje energije i prava radnika.
Iako je voda neophodna za život, ovaj važan resurs je u opasnosti. Adidas je svjestan toga problema i zato svojim dobavljačima postavlja snažne ciljeve za smanjenje potrošnje vode u proizvodnji. Također se obvezuje na prakse očuvanja vode kao što je nabavka 100% pamuka koji je proizveden na održiv način.
Nažalost, rukovanje kemikalijama često je neizbježno dio stvaranja proizvoda visokih performansi. Zato je ključno da adidas to čini odgovorno u cijelom svom lancu opskrbe. Surađuje s kemijskim stručnjacima i ekološkim organizacijama kako bi koristili što manje kemikalija. Što se energije tiče, tvrtke je do 2020. postigla svoj cilj da smanji potrošnju energije za 20%, a cilj je postigla godinu dana prije predviđenog roka. Kada su u pitanju radnici, adidas osigurava poštene i sigurne radne uvjete u svom opskrbnom lancu.
Globalni ciljevi su dobro poznati, ali u adidasu vjeruju da su promjene na “kućnom” pragu jednako važne. Održivost je zajednička predanost kolega u adidasovim uredima, kao i u maloprodajnim i distribucijskim centrima diljem svijeta. Jednokratne plastične boce se više ne koriste, zamijenile su ih višekratne boce i čaše u njihovim restoranima i kafićima. Potiče se održivo putovanje na posao, a kontinuirana edukacija o tome kako živjeti “zelenije” provodi se u sklopu inicijative Green Company. Obnovljivi izvori energije sve su im poželjniji na zgradama pa su tako krovove na zgradama sjedišta u Njemačkoj pokrili fotonaponskim modulima za proizvodnju električne energije iz sunčevih zraka, a također su izgradili i staze za trčanje od uzoraka recikliranih proizvoda.
Plastika je problem koji je dostigao nesagledive razmjere, a otpad od plastike uništava oceane. Znanstvenici upozoravaju da će do 2050. u moru biti više plastike nego ribe. Kako bi pomogli okončati problem plastičnog otpada, do 2024. godine adidas će u potpunosti eliminirati djevičanski poliester iz svih svojih proizvoda i koristiti 100% reciklirani.
Želeći napraviti stvarnu razliku i potaknuti velike promjene u industriji, adidas se udružio s kreativcima i inovatorima diljem svijeta kako bi zajedno radili na eko-inovacijama. Od etabliranih tvrtki kao što je Stella McCartney, snažnih organizacija kao što je Parley, do znanstvenih start-upova poput Carbona i platformi kao što je Fashion for Good, adidasov spektar partnera odražava njegov pristup održivosti općenito: holistički.
Predstavljanje prve održive tenisice za trčanje izrađene od plastičnog otpada iz mora na Općoj skupštini Ujedinjenih naroda u New Yorku 2015., razbuktalo je maštu mnogih. Ne samo da je ova predanost rezultirala nekim od najinovativnijih i najodrživijih sportskih proizvoda ikada viđenih u sportskoj industriji, već je 2017. oživjela ranije spomenuti pokret trčanja posvećen okončanju plastičnog otpada – Run For The Oceans. Svjetska digitalna utrka koja se poklopila sa Svjetskim danom oceana pokazala je da svatko može utjecati na stvaranje boljeg svijeta za nadolazeće generacije – jedan trkač, jedna tvrtka i jedno po jedno partnerstvo.
Ako želite znati što sve adidas planira postići do 2025., njihove ciljeve možete pročitati OVDJE.