pexels-cottonbro-5076516

Online kupnja ili cjelodnevno šopingiranje po trgovinama? Evo zašto birati ovo prvo!

GREEN_300_listici_sredina

Umjerenost za štogod se odlučili

Jeste li znali da kupnjom putem interneta u prosjeku možete smanjiti svoj ugljični otisak za 60% za razliku od kupnje u trgovini? Jeste li više pobornik online trgovine ili šopingiranja po dućanima? Green.hr u suradnji s brendom Perwoll donosi kalkulator modnog otiska s kojim možete provjeriti koliko ste ekonomični i prije svega ekološki osviješteni kada kupujete garderobu.

Šopingiranje ma kakvo ono bilo u svijetu pogođenom klimatskim promjenama predmet je mnogih rasprava. Od toga koliko bismo često trebali kupovati nove komade odjeće, do toga koje brendove i materijale bi trebalo kupovati pa sve do gorućeg pitanja; kupovati u trgovini ili kupovati online? Brojne su rasprave oko toga je li ekološki prihvatljivije kupovati putem web shopova ili direktno u trgovini. Iako će mnogi tvrditi da dostave nimalo nisu ekološki prihvatljiva opcija, možda vas podatak da se upravo takvim načinom kupnje smanjuje ugljični otisak za 60 posto u odnosu na kupnju u trgovini uvjeri da idući put umjesto odlaska u šoping centre svoju kupnju obavite u udobnosti svog doma.

Na prvi pogled, možemo pomisliti da e-trgovina zapravo povećava nečiji ugljični otisak zbog broja isporuka koje se obavljaju po cijelom gradu. Međutim, nije sve baš tako. Jedan od razloga zašto tvrtke za e-trgovinu smanjuju ugljični otisak jest smanjenje potreba za prijevozom. Bez obzira radi li se o maloprodajnoj trgovini ili skladištu, artikli se moraju otpremati s mjesta proizvodnje, s pristaništa ili iz zračne luke. Zatim, dostavni kamioni moraju voziti manje količine proizvoda u maloprodajne trgovine ili isporučiti te proizvode pojedinačnim kupcima. Dakle, do ovog trenutka utjecaj na okoliš je isti. Međutim, ljudi koji kupuju u klasičnim trgovinama će se voziti od svoje kuće do trgovine. Često se zbog uspoređivanja cijene i ponude voze po cijelom gradu tražeći najbolju ponudu. S druge strane, pojedinci koji kupuju putem interneta obavljaju usporednu kupovinu kod kuće. Ne voze se uokolo i ne putuju više puta prije kupnje.

Mnogi će tvrditi da kada osoba kupuje u maloprodaji, može usput obaviti i nekoliko drugih zadataka, čime se smanjuje ukupni ugljični otisak, ali prosječna osoba nije učinkovita u dolasku od točke A do točke B. Njihovo održavanje vozila, obrasci vožnje i drugi čimbenici znače da će prosječna osoba više zagađivati, a manje obavljati navedene stvari. S druge strane, profesionalne dostavne tvrtke i vozači imaju financijski poticaj da što učinkovitije distribuiraju pakete na adresu. Dostavne tvrtke ulažu vrijeme i resurse kako bi odabrali najučinkovitiji put za dostavu svoje robe. Sve to ima pozitivan utjecaj na okoliš. Ono što još čini online kupnju poprilično prihvatljivijom opcijom je i činjenica kako sve više online trgovina nudi opciju kupnje eco friendly materijala, kao i opis materijala svih artikala čega smo potencijalno manje svjesniji kada kupujemo u trgovini. U svakom slučaju, ne treba zanemariti umjerenost ma o kakvoj se god kupnji radilo, jer treba imati na umu kako nijedna opcija nije najidealnija, no svakako se i mali koraci ka ugljičnoj neutralnosti računaju. Jeste li ikad razmišljali koliki je modni otisak vašeg ormara i koliko često birate online kupnju provjerite na modnom kalkulatoru kojeg vam Green.hr donosi u suradnji s brendom Perwoll. Svoj modni otisak uz pomoć kalkulatora provjerite OVDJE

PHOTOS BY: Unsplash, Pexeles / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.