Iako je nedjelja tek iza nas, nije loše znati kako se zadnjeg dana u tjednu zagrebačkim ulicama možete besplatno provozati u starom muzejskom tramvaju iz 1924. godine. Riječ je o projektu Tehničkog muzeja Nikola Tesla koji je u pogon ponovno postavio stari primjerak tramvaja. Konstruirao ga je inženjer Dragutin Mandl, proizveden je u radionicama Zagrebačkog električnog tramvaja, a od 1973. dio je fundusa poznatog zagrebačkog Muzeja.
Prvi tramvaj Zagrebom vozio još 1891. godine
Nema ništa ljepše nego provozati se glavnim gradom javnim prijevozom koji budi nostalgična sjećanja na neka davna, zaboravljena vremena, a ovaj jedinstveni tramvaj svakako je dio njih.
U Zagrebu je tramvaj prvi put ikad službeno provozio 5. rujna 1891. u prigodi Jubilarne gospodarsko-šumarske izložbe (u povodu 50. obljetnice Hrvatskoslavonskoga gospodarskog društva, preteče današnjeg Zagrebačkog velesajma).
Tada je jedan konj vukao kola prugom prosječnom brzinom od 7,5 km/h. Zanimljiva činjenica je i da se prvo tramvajsko spremište tzv. remiza, s konjskom stajom i upravnom zgradom nalazilo upravo na mjestu današnjega Tehničkog muzeja Nikola Tesla.
30-minutna vožnja
Tramvaj u pravilu vozi svake nedjelje s polaskom u 9.30 sa stanice Trg Dražena Petrovića pa dalje trasom Savska – Frankopanska – Ilica – Trg bana Jelačića – Zrinjevac – Glavni kolodvor – Draškovićeva – Kneza Mislava – Trg žrtava fašizma – Račkoga – Trg bana Jelačića – Ilica – Frankopanska – Savska – Tratinska (dolazak na stajalište Tehnički muzej oko 10,00 sati), uz iznimku kad su državni i vjerski praznici.