DCIM100GOPROGOPR3005.JPG

Na čišćenju podmorja oko otoka Iža nađena plastična čašica stara gotovo 40 godina!

GREEN_300_listici_sredina

U akciji koja je iz mora izvadila čak 500 kg otpada

Dobro poznati projekt Društva 20.000 milja već se može pohvaliti uspješnim čišćenjem lokalnih lučica od otpada na otocima Olib, Silba i Ist.

U sklopu projekta Čiste luke, čisto more“, Henkel i Kaufland u suradnji s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost odlučili su napraviti nešto lijepo za naše Jadransko more. Ususret novoj sezoni ljetovanja, s Društvom istraživača mora 20.000 milja očistili su podmorje uvale Veli Iž otoka Iža i poslali glasnu poruku da samo zajedno možemo učiniti nešto protiv morskog otpada.

Nakon prodajne akcije u poslovnicama Kauflanda u kojim su, od 31. siječnja od 28. veljače, sudjelovali svi kupci Fa, Vademecum i Schauma proizvoda, stiglo je finale projekta – čišćenje podmorja, simbolično, 23. travnja, dan nakon Dana planete zemlje. Dobro poznati projekt Društva 20.000 milja već se može pohvaliti uspješnim čišćenjem lokalnih lučica od otpada na otocima Olib, Silba i Ist. Njihovim akcijama ne uklanja se samo otpad tih lučica već se i educira otočane o opasnostima koje prijete od otpada u moru. Ovom nacionalom akcijom Henkela i Kauflanda, educiralo se i građane o količinama otpada koje više nisu nezamjetne.

Svako dosadašnje čišćenje bilo je zaokruženo pružanjem trajnog edukativnog alata otočanima i njihovim posjetiteljima u formi edukativno – informativnih ploča. Svaki otok dobio je po jednu personaliziranu ploču koja na hrvatskom i engleskom jeziku predstavlja svima osnovne činjenice i pojmove o otpadu u moru pa tako i Iž, maleni otok u zadarskom arhipelagu koji ima čišću uvalu Veli Iž, ali i okolne uvale zahvaljujući ekološkoj akciji „Zajedno protiv morskog otpada“.

S morskog dna na kopno smo uspjeli izvući nešto više od 500 kg otpada. Možda najzanimljiviji podatak s ove akcije jest da smo na dnu pronašli čašicu od jogurta na kojoj se vidi da je proizvođač Zadarska mljekara koja ne radi od sredine 90-tih. No čašica je, nažalost, još uvijek bila na dnu do danas. Hvala inicijatorima Henkelu i Kauflandu što su se pridružili našoj akciji i veselimo se našim sljedećim suradnjama. Ako sve budu ovako uspješne, naše će Jadransko more biti plavije, veselije i zdravije“, ispričale su dopredsjednica Društva, Barbara Čolić i voditeljica projekta, Marta Sutlović.

 

PHOTOS BY: Katarina Dražić i Marija Oštarić / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.