Large-1

Kreativni direktor Balenciage priredio potpuno drugačiju reviju osvrnuvši se na klimatsku krizu i ratna zbivanja

GREEN_300_listici_sredina

Pažnja na bitnijim temama

Pariški tjedan mode ove je godine održan bez puno medijske popraćenosti. Svjetsku medijsku pozornicu zauzele su iznimno teške i izazovne teme: klimatska kriza i rat u Ukrajini.

Nekoliko dana prije nego što je trebao početi Tjedan mode u Parizu, ruski predsjednik Vladimir Putin napao je Ukrajinu. U Kijevu, tri sata leta od Pariza, ljudi su tražili zaklon od rata na postajama podzemne željeznice. Nekoliko dana kasnije, Ralph Toledano, predsjednik organizacijskog tijela Pariškog tjedna mode, izdao je priopćenje pozivajući sudionike događaja da “svečano obilježe revije u nadolazećim danima i reflektiraju se na ovo mračno vrijeme.”

Kreativni direktor Balenciage Demna ove je godine kroz reviju nastojao podijeliti promišljanja o klimatskim promjenama, no potaknut aktualnim događajima i ratom u Ukrajini, ova je revija također postala posveta hrabrosti i otporu te pobjedi ljubavi i mira.

Demna je izdao priopćenje uoči otkrivanja svoje kolekcije: “Tjedan mode čini se apsurdnim u ovom trenutku. Razmišljao sam neko vrijeme da otkažem reviju na kojoj smo tim i ja naporno radili i kojoj smo se veselili, ali tada sam shvatio da bi otkazivanje značilo predavanje zlu koje mi uzrokuje bol već gotovo 30 godina. Odlučio sam da ne mogu više žrtvovati dijelove sebe tom bešćutnom ratu ega.”

Demna je rođen u Gruziji 1981., a prije 30 godina pobjegao je iz rodne Abhazije u Gruziji nakon što su lokalni separatisti povezani s Rusijom preuzeli zemlju i ubili više od 5000 etničkih Gruzijaca. “Rat u Ukrajini u meni je izazvao bol zbog traume koju nosim u sebi od 1993. godine, kada se isto dogodilo mojoj domovini i zbog čega sam zauvijek postao izbjeglica”, napisao je gruzijski dizajner.

Prije nego što su bijela svjetla osvijetlila divovsku arenu podignutu unutar Le Bourgeta, gdje se odigrao Balenciagin epski i najemotivniji show ikada, Demna je izrecitirao pjesmu na ukrajinskom preko zvučnika. Na svako sjedalo stavio je majicu obojenu u plavo-žute boje ukrajinske zastave i pisanu izjavu u kojoj je objasnio kako je odlučio nastaviti s revijom jer nije želio popustiti “zlu koje me već toliko povrijedilo”.

Inspiracija za izradu scenografije bila je klimatska kriza. Propitujući budućnost života na Zemlji, Demna je nastojao istaknuti i najvažniji globalni izazov današnjice. “Ljudi posjećuju prirodoslovne muzeje kako bi vidjeli kosti dinosaura. Hoće li možda jednog dana ljudi tako doživjeti zimu i vidjeti kakav je snijeg? Možda će za 50 godina ljudi morati ići u muzeje kako bi iskusili određene vremenske uvjete koje uzimamo zdravo za gotovo.”

Ovogodišnja revija je zamišljena kao drugi dio “biblijske” revije Jesen/Zima 2020., kada je publiku dočekala potopljena i poplavljena pista, apokaliptični dress code i slike gorućeg neba, a održala se u okruglom prostoru omeđena zakrivljenim staklenim zidom koji je odvajao publiku od snježne oluje. Smještena iza staklenog zida, publika je sjedila u mračnom hodniku dok je jarka bijela svjetlost oponašala snježnu mećavu, a “vremenski” uvjeti su se pogoršavali kako je vrijeme odmicalo.

PHOTOS BY: Balenciaga, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.