Marija Franić (1)

Kaufland: “U fokusu našeg djelovanja su djeca, zdravlje i okoliš”

GREEN_300_listici_sredina

Djela, ne riječi

Više od 20 godina u Hrvatskoj djeluje Kaufland, supermarket koji je što cjenovno, a što ponudom postao broj jedan mnogim obiteljima. Kako i ne bi kad tamo možete pronaći lokalne proizvode, podržati održive akcije, kao i pronaći svježe namirnice garantirane kvalitete. Donosimo vam intervju s Marijom Franić, voditeljicom korporativnih komunikacija Kaufland Hrvatska.

Sada već davne 2001. godine u Hrvatskoj, točnije u Karlovcu, se otvara jedan za nas potpuno novi trgovački lanac, Kaufland. Nakon toga vrlo brzo i drugi gradovi diljem zemlje dobivaju ovaj supermarket koji će po mnogočemu biti poseban. Osim cijenama, ponudom i zanimljivim asortimanom proizvoda, Kaufland postaje vodeći lanac i kada je riječ o održivosti. U njihovom su fokusu odgovornost kako prema okolišu, djeci, tako i prema lokalnim, domaćim proizvođačima koji su svojim proizvodima upravo svoje mjesto na policama pronašli u ovom njemačkom trgovačkom lancu. Akcije poput “Reci neću hrani u smeću”, “Naše mi najbolje paše”, “Kaufland škola voća i povrća”, kao i činjenica da su prvi još prije dvije godine izbacili plastične vrećice iz upotrebe, ali i postali članom UN-ove inicijative za odgovorno korporativno upravljanje te prešli na zelenu energiju, samo su dio vrijednog ulaganja napora u bolje i plemenitije sutra. Razgovarali smo s Marijom Franić, voditeljicom korporativnih komunikacija Kaufland Hrvatska k.d. koja nam je otkrila što je ono najbitnije da tvrtka postane održiva, koji su im ciljevi, koje akcije Kaufland stavlja u fokus te još mnogo toga čemu bi tvrtke poput Kauflanda trebale težiti. 

Što mislite, što je ono najbitnije da bi tvrtka (u ovom slučaju trgovački lanac) bila održiva?

Za održivo poslovanje su ponajprije bitni jasno postavljena strategija i ciljevi te praćenje rezultata. Kaufland radi projekte kojima može evaluirati učinak i poduzima konkretne akcije koje podižu svijest i donose stvarne promjene na jednom od tri polja koja su u fokusu našeg djelovanja, a to su djeca, zdravlje i okoliš. Kao što naš slogan kaže “Djela, ne riječi”.

Koliko je važno da se supermarketi što više usredotoče na održivost?

Iznimno važno, takva velika industrija zaista ima moć činiti razliku na puno važnih polja. Važno je stavljati naglasak na stvari kojima se bavimo i koje zbilja imaju dokazan učinak. Primjerice, naša velika kampanja koju provodimo drugu godinu za redom “Reci neću hrani u smeću” naglasak stavlja na problem prekomjernog bacanja hrane i sve ono što mi činimo kako bismo mu se suprotstavili, no istovremeno, trudimo se dati i korisne savjete kako bismo osvijestili javnost i potaknuli naše kupce da se uhvate u koštac s tim problemom.

Koje ste sve mehanizme poduzeli u sklopu tvrtke kako biste vodili računa o okolišu, ali i zdravlju vaših kupaca?

Već dugi niz godina društveno odgovorno djelovanje je u srži našeg poslovanja. Zadnje dvije godine posebno su izazovne, no i dalje uspijevamo provoditi naše društveno odgovorne projekte. Na samom početku pandemije koronavirusa pružili smo brzu i učinkovitu pomoć malim proizvođačima i OPG-ovima koje smo pozvali da plasiraju svoje proizvode na naše police u vrijeme kad su im uobičajene lokacije plasmana njihovih proizvoda, primjerice tržnice, postale nedostupne.

U 2020. smo poseban naglasak stavili na nadgradnju kampanje “Naše mi najbolje paše”. Radilo se o dodatnom proširenju već dobro uhodane suradnje Kauflanda i  malih domaćih proizvođača i OPG-ova pa smo tako u kampanju uključili i nove proizvođače koji su obogatili Kaufland marke K-Classic i K-Favourites s nešto više od 80 novih, vrhunskih domaćih proizvoda. Svi proizvodi obuhvaćeni kampanjom posebni su po tome što ih spravljaju domaći proizvođači prema tradicionalnoj recepturi, hrvatskog su podrijetla, a njihov je glavni sastojak, odnosno sirovina, iz Republike Hrvatske. Kvalitetu svih K-Classic i K-Favourites “Naše mi najbolje paše” proizvoda potvrdio je Nastavni zavod za javno zdravstvo “Dr. Andrija Štampar” svojom oznakom kontrolirane kvalitete.

Osim toga, pripremamo se za šestu godinu provođenja našeg donacijskog projekta “Kaufland škola voća i povrća”. Riječ je o sad već dobro uhodanom projektu kroz koji svaki tjedan doniramo svježe voće i povrće partnerskim školama diljem Hrvatske. Cilj je doprinijeti razvoju svijesti djece i roditelja o kvalitetnoj prehrani i važnosti pravilnog odabira namirnica.

Prošle smo godine treći put organizirali i korporativno volontiranje za svoje zaposlenike koji su se rado priključili akciji Zelena čistka i sudjelovali u pokretu World Cleanup Day s ciljem čišćenja okoliša, ali i podizanja svijesti o stvaranju i odlaganju otpada. Zaposlenici iz gotovo 40 poslovnica, logističko-distributivnog centra i upravne zgrade Kauflanda tako su u gradovima diljem Hrvatske dali svoj doprinos u čišćenju divljih odlagališta otpada i drugih površina koja predstavljaju ne samo teret za prirodu, već i opasnost za ljude i životinje. Zauzvrat su zaposlenici koji su sudjelovali u akciji za dobrobit zajednice dobili plaćeni slobodan dan i zahvalnicu za svoj posebni angažman.

Kaufland je osim toga u skladu s klimatskom strategijom Schwarz grupe, koja slijedi konkretne znanstveno utemeljene klimatske ciljeve, učinio vrlo važan iskorak te u 2021. prešao na električnu energiju iz obnovljivih izvora. Naši projekti nisu stali zahvaljujući fleksibilnosti na koju je cijela tvrtka bila spremna u izazovnim vremenima – mislim da to odlično oslikava vrijednosti koje živimo kao tvrtka.

Od 2020. godine Kaufland je i član UN-ove inicijative za odgovorno korporativno upravljanje. Možete li našim čitateljima otprilike objasniti što to znači?

Nakon što se u ožujku 2020. Kaufland u Njemačkoj u okviru Schwarz grupe pridružio United Nations Global Compactu (UNGC), isto je učinio i Kaufland Hrvatska 2.6.2020. Pristupanjem ovoj najvećoj i najvažnijoj svjetskoj inicijativi za održivi razvoj i korporativnu održivost, Kaufland se obvezao na poštivanje deset načela održivosti koji se odnose na područja ljudskih prava, rada, okoliša i borbe protiv korupcije. Ovim potezom dugogodišnja predanost temama okoliša i održivosti postaje jedna od strateških odrednica Kauflanda.
Zajedno s velikim brojem drugih tvrtki i organizacija iz preko 160 zemalja Kaufland se zalaže za bolji svijet, konkretnije, za ljude u globalnom dobavljačkom lancu, za svoje zaposlenike kao i za zaštitu okoliša i prirodnih resursa.

Ako se ne varam, jedni ste od prvih (ako ne i prvi) koji ste započeli neke od hvalevrijednih projekata u vidu vašeg poslovanja, a tiču se direktno okoliša; pa ste tako već pred neko vrijeme samoinicijativno izbacili plastične vrećice iz prodaje, tu je i projekt “Naše mi najbolje paše”, te nešto novija akcija “Reci neću hrani u smeću”. Što vas je ponukalo na sve te akcije?

Tako je, prvi smo ukinuli jednokratne plastične vrećice na blagajnama 1.1.2020. godine, a bio je to samo početak naše sveobuhvatne strategije za smanjenje plastike. Osim povlačenja plastičnih vrećica, Kaufland je još tada iz prodaje povukao jednokratno plastično posuđe te pribor za jelo, kao i plastične štapiće i slamke te smo ih zamijenili alternativnim održivim rješenjima. Već smo dugi niz godina aktivno uključeni u brigu za okoliš, a u fokusu nam je upravo redukcija plastike te uvođenje održivih rješenja, a sve kako bismo doprinijeli čišćem i zdravijem planetu.

Slično je i s bacanjem hrane – brojke o bačenoj hrani u svijetu i kod nas i dalje su porazne. Zato smo se okrenuli provođenju i razvoju vlastitih donacijskih programa s ciljem smanjenja bacanja hrane i pomoći potrebitima diljem Hrvatske. U tome nam pomažu mreže Hrvatskog Crvenog križa i Hrvatskog Caritasa. Čak 40 poslovnica Kauflanda ima direktne posrednike koje čine Gradska društva Crvenog križa te nadbiskupijski i biskupijski Caritasi preko kojih se dnevno potrebitima doniraju voće, povrće, kruh i peciva te namirnice pred istekom roka trajanja. Zahvaljujući optimizacijama procesa na kojima neumorno radimo uspjeli smo u 2021. donirati dva puta više pekarskih proizvoda u odnosu na 2020. te čak tri puta više voća i povrća. Ukupno je to 159.149 komada pekarskih proizvoda te 257.441 kg voća i povrća.

Mali proizvođači i OPG-ovi su važan segment poslovanja Kauflanda koji smo razvijali od samih početaka u Hrvatskoj pa tako danas Kaufland surađuje sa 70 dobavljača, a ovisno o sezoni, oko 60% voća i povrća u Kauflandu je iz Hrvatske. Kroz kampanju “Naše mi najbolje paše” proširili smo suradnju s domaćim proizvođačima i vlastiti asortiman obogatili novim, vrhunskim domaćim proizvodima iz kategorija sir i mlijeko, jaja, brašno, salame, ulja.

Kako kupci reagiraju na ovakve projekte?

Vjerujemo da im je drago kada vide da trgovina kojoj daju svoje povjerenje, radi pozitivne projekte, posebno u lokalnim zajednicama. Dobivamo puno pohvala i pozitivnih komentara, i to nam daje dodatni vjetar u leđa.

Mislite li da bi takvih akcija, posebice ovih poput “Reci neću hrani u smeću” trebalo biti više u našoj zemlji, a s obzirom na poražavajuće podatke oko bacanja hrane?

Smatram da bismo svi kao društvo mogli činiti više, početi sami od sebe. Naravno, što više kompanija ili institucija provodi takve akcije – to bolje!

Na koji ste projekt najviše ponosni?

Uh, teško pitanje; svaki je naš projekt poseban na svoj način, a neki koje provodimo već godinama, poput “Kaufland škole voća i povrća” ili korporativnog volontiranja, zaista su već postali dio našeg identiteta i ponosna sam što se ti projekti iz godine u godinu razvijaju. Također, posebno su mi dragi projekti u koje su uključeni i naši zaposlenici koji onda iz prve ruke mogu pridonijeti nekoj pozitivnoj promjeni i osjećati se dobro

Odnedavno ste i ponosni vlasnik jedinstvene oznake zelEn – prijatelj prirode. Što nam možete reći o tome?

Prelazak na električnu energiju iz obnovljivih izvora velik je i važan korak prema našem cilju da u što većoj mjeri smanjimo emisije CO2. To je tek jedna od mnogobrojnih mjera kojima želimo dati doprinos za zaštitu klime i svakako ćemo i u budućnosti nastaviti u tom smjeru.

Vjerujemo kako nas iz Kauflanda u budućnosti očekuje još pregršt lijepih, osviještenih priča. Imate li već nešto na vidiku?

Ono što vam svakako možemo reći već sada je da nastavljamo raditi na našem projektu “Kaufland škola voća i povrća” i dovršavamo pripreme za novo natjecanje kroz koje ćemo odabrati partnerske osnovne škole za školsku godinu 2022./2023. Osim toga svakako ćemo nastaviti raditi i rasti s našim snažnim partnerima poput UNICEF-a s kojim smo već odradili brojne projekte i pet godina zaredom kao glavni sponzor podržali njihovu utrku Mliječna staza. Nastavljamo i suradnju s mrežama Hrvatskog Crvenog križa i Hrvatskog Caritasa. A sa svakom novom trgovinom podržat ćemo lokalnu zajednicu u kojoj djelujemo.

Ovo je iznimno dinamična godina za moj tim, ali i cijelu tvrtku jer radimo i na, sada već drugom, “Izvještaju o održivosti” kojim prikazujemo utjecaj poslovanja Kauflanda u Hrvatskoj na ekonomiju, okoliš i društvo, a cilj nam je transparentno opisati strategiju društveno odgovornog poslovanja koju slijedimo, a čiji temelj, kao što smo na početku napomenuli, čine tri odrednice: djeca, okoliš i zdravlje. No više o tome krajem godine.

PHOTOS BY: Instagram, kaufland.hr, press / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.