Međimurski trojac u sastavu Sanda Bogdan, Marko Hlebar i Davor Nikolić kriju se iza imena Crushboards. Riječ je o hrvatskom brendu ručno izrađenih longboardova, te popratnih modnih dodataka poput t-shirtova i pinova s vjevericom Hazle u glavnoj ulozi koja je ujedno i logo ovog održivog brenda. Za one koji ne znaju, a kako ne bi došlo do zabune, longboard je nešto teži i duži od skateboarda te koristi drugačije kotačiće. Ideja da Čakovec napokon dobije i svoj prvi autohtoni longboard, rodila se, kaže ekipa iz Crushaboardsa vrlo spontano, na kavi, kako to i obično biva.
– Ideja za brend nastala je već 2018. godine. Sjedeći tako u našem lokalnom baru u Čakovcu, čavrljali smo o svakodnevnim stvarima i zamišljali kako bi bilo cool da nas troje zajedno radimo na nečemu u čemu bismo uživali. Budući da dvoje od nas vozi longboard i općenito smo dosta aktivni u skateboard/longboard/snowboard kulturi, a kako je Davor strastveni obrađivač drva – slijedilo je logično pitanje: “A zašto ne bismo napravili naš vlastiti longboard?!” – otkrio nam je Marko Hlebar koji dodaje kako je ideja nije došla iz dosade, već iz kreativne radoznalosti.
S obzirom na to da se Sanda, Marko i Davor znaju već godinama, a radoznalost i kreativnost im nisu strani pojmovi, bilo je pitanje vremena kad će udružiti snage i tržištu ponuditi nešto svježe i svoje.
– Činjenica da smo i privatno dobri definitivno nam pomaže. Možemo si reći loše i dobre stvari kad razmjenjujemo ideje ili odlučujemo kojim smjerom idemo, bez da itko ikome išta zamjera. Uzajamno se poštujemo i cijenimo mišljenja jer svatko od nas dolazi iz različitih profesija pa često imamo svoj mali interdisciplinarni brainstorming, što je u konačnici zabavno i poučno – kažu nam iz Crushboardsa.
Misija ovog branda svakako je hvale vrijedna i ugodno osvježenje na hrvatskom tržištu.
– Naša misija je izgraditi longboard brend koji prvenstveno targetira žene, ali će se u našim linijama proizvoda uvijek pronaći komadi i za dečke. Trenutno proizvodimo dva različita oblika longboard dasaka, oba namijenjena freestyle / dancing disciplinama.
U budućnosti planiramo proširiti asortiman odjeće te dodati još modela dasaka različitih duljina i još boljih svojstava – ističe Hlebar.
Odjevni predmeti Crushboardsa su u potpunosti od prirodnih, organskih materijala, odnosno od 100% certificiranog organskog pamuka.
– Bitno nam je da, uz to što dobro izgledaju, pružaju i osjećaj ugode na tijelu. Također, nastojimo koristiti rješenja za pakiranje u potpunosti bez plastike, tako da sve svoje proizvode pakiramo i šaljemo u reciklabilnim papirnim kuvertama ili kutijama. Za tisak koristimo ekološke boje na bazi vode ili soje koje su prihvatljive za okoliš i ljude – ističu, a i u izradi longboardeva postepeno se okreću u tom smjeru.
– Što se tiče izrade dasaka, koristimo trenutno na hrvatskom tržištu dostupne furnire drva (trešnja, hrast, orah, javor, ariš) u kombinaciji s vlaknima koja se koriste u izradi kompozitnih materijala (staklena, karbonska i kevlarska vlakna). Sve je povezano dvokomponentnom epoksidnom smolom. Cilj je koristiti ekološki certificirana sredstva i za izradu dasaka, kako bismo ujedno promovirali i svijest o zaštiti okoliša, no to planiramo u kasnijem stadiju, budući da smo trenutno još maleni pogon i još imamo dovoljno prostora za testiranje pa nam je to jeftinija opcija – kažu nam Čakovčani.
Kod stvaranja proizvoda najvažniji im je kako kažu, kreativni proces i zabava.
– Ako je novi proizvod zabavan, vjerojatno će nam se više sviđati, a jednako tako i našim klijentima. Također, budno pratimo trendove u street fashion, skate i longboard industriji te pokušavamo napraviti proizvode koji su svježi, puni zgodnih detalja i kvalitetni – tvrde, a briga o okolišu jedna im je od važnijih komponenti i politika življenja.
– Bilo bi lijepo čim duže živjeti na što je moguće očuvanijoj i čistoj Zemlji. Upravo zato smo još u fazi razvoja linije odjevnih predmeta pošli za time da nam dobavljači jamče da se radi o organskom pamuku. Cilj je u svakoj fazi proizvodnje imati uspostavljen certifikacijski lanac koji jamči da je velika većina materijala koje koristimo dobavljena i/ili proizvedena na način koji ne šteti lokalnim resursima, odnosno koji u najvećoj mogućoj mjeri ima zanemariv ekološki otisak – dodaju.
Na pitanje jesu li i privatno ekološki osviješteni, kažu da s obzirom na uvjete u Hrvatskoj i jesu, ali isto tako misle kako na razini države ima puno mjesta za napredak.
Iako je brand još u povojima, te još nisu uspjeli promovirati svoje proizvode onako kako bi htjeli, njihove prepoznatljive majice već su slane na adrese u SAD-u, Njemačku i Francusku, a komentari kupaca su itekako pozitivni.
– Smatramo da ljudi vole izdvojiti malo veći iznos za kvalitetan proizvod, znajući da je on izrađen od organskog materijala i da tako i oni mogu neposredno utjecati na održivi razvoj naše planete – kažu nam.
Iako je generalno ova pandemija sve donekle usporila, čakovečka mala tvornica ideja nije se ugasila pa Sanda, Marko i Davor već imaju nekoliko planova za budući rast njihovog brenda, a jedan od njih je svakako i poboljšanje i usavršavanje proizvoda kojima su se predstavili svojoj longboard publici.