Kao najbolji odabir za naslovnicu prvog izdanja skandinavskog Voguea bila je Greta Thunberg. Kako i ne bi kad je ova 18-godišnja Šveđanka u proteklih nekoliko godina postala jedna od žustrijih aktivistica za klimatske promjene. Odabirom Grete za naslovnicu, uredništvo je time odaslalo jasnu poruku u kojem se smjeru planiraju kretati i na što žele staviti naglasak. S druge pak strane, ova mlada aktivistica svoje pojavljivanje u najpoznatijoj modnoj bibliji iskoristila je kako bi otvoreno kao i obično, progovorila o temama koje ozbiljno brinu čovječanstvo.
Ovog se puta osvrnula na problem brze mode koju je iskritizirala. Osvrnula se na utjecaj brze mode na okoliš, pri čemu je modna industrija poznata kao drugi najveći zagađivač na planeti nakon naftne industrije. “Modna industrija uvelike doprinosi klimatskoj i ekološkoj krizi, da ne spominjem njezin utjecaj na nebrojene radnike i zajednice koje se iskorištavaju diljem svijeta kako bi neki uživali u brzoj modi koju mnogi tretiraju kao jednokratnu”, napisala je Šveđanka na svojim društvenim mrežama podijelivši fotografiju naslovnice gdje u šumi pozira u predimenzioniranom baloneru dodirujući konja.
“Ako kupujete brzu modu, onda doprinosite toj industriji i potičete ih na širenje te ih potičete da nastave svoj štetni proces. Naravno da razumijem da je za neke ljude moda veliki dio načina na koji žele izraziti sebe i svoj identitet, ali treba razmisliti o izboru potrošnje i na činjenicu da se mnogi ljudi povode onime što čine ljudi oko njih”, izjavila je u intervjuu. Istaknula je kako mnogi čine da izvana izgleda kao da modna industrija počinje preuzimati odgovornost prema okolišu, trošeći ogromne iznose na kampanje u kojima se predstavljaju kao održivi, etični, zeleni, klimatski neutralni i pošteni, no sve to nije baš tako. “Da budemo jasni: Ovo gotovo nikada nije ništa drugo do čisto pranje od odgovornosti. Ne možete masovno proizvoditi modu i konzumirati “održivo”. To je jedan od mnogih razloga zašto ćemo trebati promjenu sustava”, navela je Thunberg.
Promjene je Greta već odavno odabrala i što se tiče mode pa je otkrila kako već tri godine nije kupila ništa novo, a i kad je kupovala bili su to odjevni predmeti iz second handa. “Samo posuđujem stvari od ljudi koje poznajem”, rekla je aktivistica koja je i na snimanju za Vogue bila odjevena u odjeću od održivih recikliranih materijala. Mnogi su pohvalili prvu naslovnicu skandinavskog Voguea, a neki su dodali kako je ovo možda najbolja ikad u povijesti ovog modnog časopisa. Drugi su se pak složili kako je naprosto nevjerojatno da Vogue dopušta svojoj platformi da bude mjesto na kojem se može razgovarati i o negativnom utjecaju modne industrije što je svakako veliki korak.