Prema najnovijim podacima iz 2023. godine čak 32 posto Bečana svaki dan koristi javni prijevoz, 32 posto dnevne rute prelazi pješice, a deset posto vrijedno okreće pedale. Modalni udio klimatski prihvatljive mobilnosti tako iznosi čak 74 posto. U usporedbi s 2022. godinom, korištenje javnog prijevoza skočilo je s 30 na 32 posto, a bicikla s devet na deset posto. Pješačenje je s 32 posto i dalje znatno više nego u vrijeme prije pandemije. U usporedbi s ostalim europskim gradovima, korištenje osobnog automobila pri dnu je ljestvice te iznosi svega 26 posto. Podaci posljednjih 30 godina pokazuju kako vožnja osobnim automobilom neprestano opada u korist javnog prijevoza: 1993. modalni udio u prijevozu automobilom iznosio je 40 posto.
Bečki javni prijevoz najbolji je na svijetu
Kako je član bečkog poglavarstva za gospodarstvo Peter Hanke istaknuo, Grad Beč neprestano ulaže u širenje i poboljšanje infrastrukture kako bi Bečanima ponudio najbolji javni prijevoz na svijetu. Povećani udio korištenja javnog prijevoza pokazuje kako je on ekološki najprihvatljiviji oblik mobilnosti u austrijskoj prijestolnici. Tome je pridonijela i nabava velikih električnih autobusa, niskopodnih tramvaja s pragom na visini od 215 milimetara što ih čini najnižima na svijetu te vlakova podzemne željeznice nove generacije.
Bečani vole biciklirati i pješačiti
Porastu biciklističkog prometa veseli se i članica bečkog poglavarstva za mobilnost Ulli Sima. Dok je biciklistički promet prije trideset godina bio na svega tri posto, 2019. godine skočio je na sedam, a prošle na čak deset posto, ističe Sima. Tako je 2023. godine u Beču registrirano gotovo dvanaest milijuna biciklista na 18 automatskih brojača, što je tri posto više nego godinu prije. Najveći porast broja biciklista bio je u ulici Operngasse. S preko 1,32 milijuna prebrojanih biciklista srušen je rekord iz 2019. kada ih je zabilježeno 1,27 milijuna. Automatski brojači na lokacijama Praterstern i Praterbrücke neprekidno bilježe visok broj biciklista, točnije njih milijun. Upravo je ondje, kao i u ulicama Lassallestraße i Argentinierstraße, a sve su spomenute lokacije dio bečke „mega“ biciklističke staze, vidljivo koliko je važno ulaganje u biciklističku povezanost grada. Velike investicije se itekako isplate, samo prošle godine uloženo je 35 milijuna eura. U okviru toga nastavljaju se radovi na „mega“ biciklističkoj stazi koja će biti puštena u promet tijekom sljedeće godine. Također, zahvaljujući 46 projekata ove će se godine izgraditi dodatnih 20 kilometara staza.
Izgradnja pješačke infrastrukture u Beču uvijek ide ruku pod ruku s ozelenjivanjem i sađenjem drveća pa ne čudi da je udio stanovnika austrijske metropole koji se kreću pješice na visokih 32 posto. Bečani su u vrijeme pandemije koronavirusa počeli više hodati. Baš zato Grad Beč neprestano ulaže u poboljšanje pješačke infrastrukture, kao što je proširenje nogostupa do šest metara u ulici Thaliastraße te postavljanje fontana, česmi koje ispuštaju vodenu maglicu, klupa kao i sadnja drveća. Osim toga, provode se i brojne mjere za smirivanje prometa u mnogim dijelovima grada kao što je slučaj u 10. okrugu Favoriten u kojem nastaje prvi bečki „superblok“.
Grad Beč postavio je jasan cilj, a to je da infrastrukturu klimatski prihvatljive mobilnosti i dalje proširuje i poboljšava. Inicijative za ostvarenje plana da Beč postane klimatski neutralan grad do 2040. odvijaju se na svim razinama. Brojke svakako pokazuju koliko Bečani cijene ekološki prihvatljiva prijevozna sredstva.