Problemi s pesticidima, kemikalije od boja, velika količina trošenja vode, zagađivanje oceana mikroplastikom, onečišćenje zemlje i zraka, masovna proizvodnja i potplaćena radna snaga samo su neki već dobro poznati nepoželjni produkti u modnoj industriji. U proteklih nekoliko godina podiže se kolektivna svijest o brizi prema okolišu, svijet počinje težiti za drugačijim rješenjima, a modna industrija kao drugi najveći zagađivač okoliša oblači novo ruho, prezentirajući samosvjesnost i održivost. Na scenu stupaju brendovi koji u svoju proizvodnju uvode korištenje tkanina i materijala dobivenih iz recikliranog otpada, organski pamuk, recikliranu vunu i poliester. Također, izbjegavaju trošenje ogromnih količina vode, upućuju na probleme masovne i nepotrebne proizvodnje te brinu o svojim radnicima. Proizvodnja vodootpornih tenisica od ostataka kave, korištenje algi za proizvodnju obuće, odjeća od gljiva, stvaranje i bojanje tkanine bez vode i kemikalija pod velikim pritiskom CO2 samo su neka od kreativnih rješenja koja ne samo da su efikasna već su i jeftinija. U nastavku donosimo listu modnih brendova koji nisu toliko “razvikani”, prirodu stavljaju na prvo mjesto i iza čijeg rada stoji plemenita vizija.
ABLE
ABLE zanimljiv je feministički brend iz Tennesseea čija je politika briga o ženskim obrtnicima iz Perua i pravednim uvjetima za rad žena u modnoj industriji. Kupujući ABLE ne samo da ćete sebi priskrbiti pristupačan komad robe, već ćete nositi odjevni predmet kojega su izradile pošteno plaćene žene koje su proživjele mnogo toga. Također, ukoliko ne izaberete dobru veličinu uvijek možete zamijeniti besplatnom poštarinom dok ne dođete do vašeg pripadajućeg konfekcijskog broja.
tentree
Tentree dolazi iz Vancouvera, a njihova politika vrlo je jasna: 1 krpica = 10 zasađenih stabala. Cilj im je do 2030. godine zasaditi čak 1 milijardu stabala. Koristeći održive i ekološki prihvatljive materijale i brinući o zaposlenima, tentree ponudit će udobne i ležerne komade za muškarce, žene i djecu. Spada također u vrlo pristupačnu kategoriju, a veličine se kreću od XXS do XXL. Malenim, nezamjetljivim znakom i visokom kvalitetom na tržište donose osvježenje, nama novi komad, a prirodi šumu.
Kotn
Ako želite unijeti malo luksuza u vaš ormar, ova pristupačna modna marka iz Toronta savršena je za vas. Radi se o muško-ženskom brendu s naglaskom na pamučne košulje. Svoje ekološki prihvatljive farme i tvornice pamuka smjestili su u Egiptu te na taj način zapošljavaju siromašne i pomažu tamošnjim dobavljačima da se prebace na trgovinu organskim pamukom. Veličine se kreću u svim rasponima, a njihova odjeća vrlo je kvalitetna i dugotrajna.
Tonlé
Sa sjedištem u Kambodži i Kaliforniji, Tonlé svojim ručno rađenim ženskim odjevnim kombinacijama, etiketama, nakitom, prirodnim bojama, dobro plaćenim obrtnicima i niskom stopom zagađenja preuzimaju titulu pionira zero-waste fashion koncepta. Vrlo su pristupačni, a veličine se kreću u opsegu XS – XL
Vetta
Vetta jest još jedan američki brand koji uz kvalitetne ženske komplete može bezgrešno podijeliti s javnošću način i sustavnost proizvodnje. Naime, Vetta u smo izdvojili jer uz ekološki prihvatljive materijale, proizvodnju vlastite dugmadi, brigu o pravima radnika i poticanje svijesti o neispravnosti masovne proizvodnje, 70% potrošne energije dobivaju iz solarne energije.