Ovo je prva baterija u svijetu koju pokreće hidrogen

GREEN_300_listici_sredina

Za okoliš prihvatljivija baterija

Australska tvrtka Lavo proizvela je prvu kućnu bateriju koju pokreće hidrogen, a trostruko je snažnija od Teslinog Powerwalla.

Iako nam je svima draža ona “nek ti uvijek sija sunce”, nekad su njegove zrake iznimno škrte ili ih danima ne viđamo na nebu pa u takvim situacijama u domovima koji se napajaju energijom preko solarnih panela uskače baterija koja je svu sunčevu energiju pohranila tijekom vedrih dana. Obično se to radi s litij-baterijskim sustavima, a među njima u svijetu je najpoznatija Powerwall 2 baterija tvrtke Tesla.
No prije nekoliko dana, australska tvrtka Lavo doskočila je litijskom sustavu takvih baterija i proizvela prvu kućnu bateriju koju pokreće znatno manje štetniji hidrogen. Stoga ova baterija, prva takva u svijetu i nije baterija kao takva, već je to sustav za elektrolizu, odnosno niz za pohranu vodika i sustav napajanja ćelija sve zajedno upakirano u jedan zanimljivi dizajn nalik nekom futurističkom ormaru.

Lavo Green sustav za pohranu energije teži 324 kilograma i kako u šali ističu iz tvrtke, gotovo je nemoguće da ga potencijalni kradljivci tek tako prenesu iz kuće u kombi.
Baterija se priključi na solarni pretvarač koji mora biti hibridni i glavni dovod vode kroz jedinicu za pročišćivanje te tako elektrolizom vode pod određenim tlakom skladišti svu potrebnu energiju za korištenje.
U australskoj bateriji budućnosti se čuva oko 40 kWh energije, tri puta više od trenutnog Teslinog Powerwalla 2 i dovoljno da prosječno u kući sve funkcionira kako treba dva dana. Također, moguće je prespojiti ju na Wi-Fi mrežu uz odgovarajuću mobilnu aplikaciju za nadzor i kontrolu pa tako tvrtke s većim potrebama za energijom mogu paralelno pokretati nekoliko baterija i formirati svoju “inteligentnu virtualnu elektranu”.

Iz tvrtke Lavo obznanjuju kako je cijena ove baterije zasad 26,900 američkih dolara, cca 170,000 kuna, s obzirom na to da je riječ o potpuno novom i jedinstvenom sustavu kakav u svijetu još nije viđen i kojem tek slijedi daljnje razvijanje te kako bi cijena s vremenom trebala opadati pa bi do 2022. godine ona se smanjila za preko 4 tisuće američkih dolara. Iako će mnogi okrenuti glavom nad ovim proizvodom jer ova baterija cjenovno ni sa sniženjem dogodine još uvijek nije za svačiji džep, dobro je znati kako će biti dostupna na međunarodnom tržištu te će kao takva moći poslužiti za primjer razvijanja što efikasnijih i za okoliš prihvatljivijih baterija u bliskoj nam budućnosti.

PHOTOS BY: lavo.com.au, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.