Automobil koji bi mogao promijeniti način kretanja po gradovima

GREEN_300_listici_sredina

Električni auto za masovno tržište

Francuski proizvođač automobila Citroen predstavio je Ami, maleni električni automobil koji je od samog početka dizajniran da bude što jeftiniji i pristupačan gotovo svima. Automobil nije brz i pomalo nalikuje perlici rublja, ali košta samo €6,000.

Danas je prilično teško pronaći dobar rabljeni automobil po toj cijeni, ali Ami s dva sjedala ne spada u klasičnu kategoriju automobila. Zapravo, Citroën ga naziva “nekonformističkim vozilom mobilnosti”. Najveću brzinu koju može dostići je 45 kilometara na sat, a pokreće ga elektromotor snage šest kilovata. Iz tog razloga, Ami mogu voziti djeca od 14 godina u Francuskoj ili 16 u mnogim drugim europskim zemljama, bez vozačke dozvole.
Prema zakonima tih zemalja, Ami se kvalificira u automobile bez dozvole ili četverocikl, kategorija malog i sporog vozila koje se tretira kao skuter s četiri kotača. Ami na neki način podsjeća na Citroënov kultni 2CV. Kao i raniji Fordov Model T, 2CV, proizveden od kasnih 1940-ih di 80-ih, bio je primjer inovacije na tragu pristupačnosti. Bio je to jeftin automobil dizajniran da se vozi po neravnim cestama u selima i da se po potrebi može brzo popraviti. Novi električni Ami slijedi sličnu minimalističku filozofiju.


Ami je izrađen od što manje jedinstvenih dijelova. Na primjer, dijelovi koji se koriste za prednji kraj isti su kao oni koji se korite straga. Identična su vrata s lijeve i desne strane, što rezultira različitim smjerovima otvaranja, koji su okrenuti na strani vozača radi lakšeg pristupa, a na strani suvozača za veću sigurnost. Postoje identični odbojnici, identična krila postavljena dijagonalno na odbojnike sprijeda i straga; identične klackalice na desnoj i lijevoj strani; reverzibilna dnevna svjetla (DRL) i stražnja svjetla na lijevoj i desnoj strani. Svaki dio karoserije vozila je robustan, jednostavan za sastavljanje i visoke kvalitete. Aplikacija na pametnom telefonu vozača, smješten na držač u sredini nadzorne ploče, djeluje poput središnjeg zaslona u drugim automobilima koji prikazuje stvari poput dometa vožnje i navigacije. Tu je i držač za čašu iza upravljača.


Budući da se radi o laganom automobilu s malom baterijom namijenjenom uglavnom za upotrebu u gradovima, Ami ima domet od samo 70 kilometara po punjenju. Prednost je što se u potpunosti može napuniti za samo tri sata pomoću kućanske utičnice.
Prošle godine Citroën je na sajmu automobila u Ženevi proslavio stotu godišnjicu predstavljanjem koncepta za Ami One. Čelnici Citroëna objasnili su u to vrijeme da strategija brenda nije započeti proizvodnju skupih električnih automobila pa postepeno smanjivati cijenu, kao što je to učinio Tesla, već učiniti suprotno – počevši od jeftinih električnih automobila razvijajući se prema onim skupljim. Citroën će početi primati narudžbe za Ami od 30. ožujka u Francuskoj i nekoliko mjeseci kasnije u Španjolskoj, Italiji, Portugalu, Belgiji i Njemačkoj. Osim što će se moći kupiti, u Francuskoj će biti omogućen i mjesečni najam vozila.

https://www.youtube.com/watch?v=74VfCw1FE2s

PHOTOS BY: Maison Vignaux @ Continental Productions, Citroen, Press / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.