Životinjsko carstvo

Zavirite u intiman svijet životinjskog carstva: Pogledajte trenutke lišene ljudske prisutnosti

GREEN_300_listici_sredina

Izložba naziva ‘oko spava, uho diše’

Od utorka 16. travnja do utorka 30. travnja ove godine u izložbeno-izvedbenom prostoru KONTEJNER bit će izložena tankoćutna multimedijska instalacija umjetnika Davora Sanvincentija oko spava, uho diše.

Instalacija zahtijeva intiman postav koji omogućuje potrebnu posvećenost posjetitelja zbog čega neće biti službenog otvorenja izložbe; posjetitelji su pozvani doživjeti rad u vlastitoj samoći, za vrijeme trajanja izložbe i u radno vrijeme KONTEJNER-a: pon–pet: 16–20h; sub: 11–15h. Kustosica izložbe je muzikologinja Davorka Begović.

“Gotovo je bio mrak kad sam pronašao ostatke njegova plijena. U sjeni je krv izgledala crno. Plijen grabežljivca je poput vrućeg pepela umiruće vatre. Sati tame, kao što su noć i san, neophodni su anorganskom i organskom carstvu. Čak ni Mjesec ne sja svake noći, nego ustupa mjesto tami.” D.S

Oko spava, uho diše, multimedijska instalacija Davora Sanvincentija, polazi od terenskih zvučnih zapisa životinjskih staništa. Rad je proizišao iz kompleksnijeg višegodišnjeg projekta koji je obuhvaćao umjetničko i tehnološko istraživanje te inženjerski rad, realizirano u suradnji s inženjerom elektroakustike Miodragom Gladovićem. Sanvincenti i Gladović izradili su takozvanu zvučnu zamku kako bi mogli bilježiti zvukove životinjskog svijeta noću, te približiti ljudskom uhu i oku trenutke u kojima životinjsko carstvo živi slobodno, lišeno ljudske prisutnosti.

Zvučna zamka omogućila je približavanje spektru koji nam je nepoznat; ulazak u intimu zvukovlja divljih bića i njihove akustičke okoline na mikrolokacijama nacionalnih parkova Risnjak u Hrvatskoj i Peneda – Gerês u Portugalu. Snimke također daju značajan doprinos procjeni bioraznolikosti navedenih područja u odnosu na antropogenu buku i zvučno onečišćenje, što ih čini vrijednom arhivskom građom i za buduće generacije. Iz prikupljenog materijala, Sanvincenti stvara višekanalnu audiovizualnu instalaciju kojom posjetitelja stavlja u stanje neizvjesnosti koje provocira napetost slušnog aparata te mijenja način slušanja i našu auditivnu percepciju, istovremeno stvarajući suosjećanje prema prirodi i životinjskom svijetu.

Baveći se filozofijom zvuka i psihoakustikom, Sanvincenti se u mnogočemu oslanja na djelovanje izvanredno utjecajne skladateljice i umjetnice Maryanne Amacher, od koje i preuzima naslov instalacije, ali i na djelovanje drugih pionira_ki teorija i razumijevanja slušanja.

Davor Sanvincenti (1979.) je multimedijalni umjetnik čije se područje djelovanja nalazi u fenomenologiji audiovizualnog i antropologiji vizualne kulture

Djeluje u medijima filma i videa, fotografije, fizičke svjetlosne i zvučne instalacije te audiovizualnog performansa. U svojim se radovima bavi konceptom iluzije, istražujući moguće granice ljudske percepcije te konstrukcije iskustva. Izlagao je na brojnim međunarodnim izložbama i festivalima kao što su Device_art (Montreal), Biennale des Imaginaires Numériques (Aix-en-Provence), 28. Muzički Biennale Zagreb, International Film Festival Rotterdam, Edinburgh International Film Festival, Ann Arbor Film Festival (SAD), Curtas Vila do Conde (Portugal), EXiS International Film Festival Seul, Imagine Science Film Festival – New York. Dobitnik je mnogih nagrada te je sudjelovao na umjetničkim rezidencijama u SAD-u, Francuskoj, Nizozemskoj, Portugalu, Mađarskoj i Litvi.

Program je sufinanciran sredstvima Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba i Ministarstva kulture i medija RH. Istraživački dio projekta realiziran je u sklopu projekta Arc-hive, a dio snimaka korištenih u radu u sklopu rezidencijalnog programa European Media Art Platform u gnrationu (Portugal), uz potporu potprograma Kultura Kreativne Europe Europske unije.

PHOTOS BY: PR / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.