U Švedskoj će uskoro biti prva cesta s električnim punjenjem – punit će baterije automobila tijekom vožnje. Riječ je o cesti E-20 koja spaja Hallsberg i Örebro, a nalazi se u središtu zemlje, u području između tri najveća grada – Stockholma, Gothenburga i Malmöa.
Iako je projekt trenutno u fazi nabave, izgradnja bi trebala započeti za dvije godine te obuhvaćati čak 21 kilometar ceste. Metoda punjenja za E20 nije određena, ali postoje tri vrste punjenja: lančani sustav, induktivni sustav i vodljivi sustav, navodi Euronews.
Stručnjaci kažu da dinamičko punjenje na ovaj način električnim automobilima omogućuje da prijeđu veće udaljenosti s manjim baterijama te da izbjegnu čekanje na stanicama za punjenje.
Metode punjenja
Prethodno izgrađene ceste za punjenje u Europi koristile su metode koje zahtijevaju vanjsku opremu – nadzemne žice kao što je linija gradskog tramvaja ili ruke postavljene na podvozje koje se pričvršćuju na elektrificiranu tračnicu duž ceste.
No, taj se način pokazao poprilično nepraktičnim za obične vozače, koji ne mogu doći do kablova niti si mogu priuštiti postavljanje robotske ruke na svoj automobil. Paralelno, sustav kontaktne mreže može se koristiti samo za teška vozila, zato što koristi nadzemne žice za opskrbu električnom energijom za posebnu vrstu autobusa ili tramvaja.
Posljednja opcija, i jedina razumna za automobile, kao i za kamione, jest izgraditi infrastrukturu za bežično punjenje u sredini trake koja šalje elektromagnetski signal zavojnici na donjoj strani vozila.
“Mislimo da je rješenje za elektrifikaciju put naprijed za dekarbonizaciju transportnog sektora i radimo na brojnim rješenjima”, rekao je za Jan Pettersson, direktor strateškog razvoja u Trafikverketu, švedskoj prometnoj upravi.